X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: הקלוּת הבלתי נסבלת של הלחיצה על ההדק העששת כבר כאן חוק שעות עבודה ומנוחה - הגירסה הסוציאלית מכוני חשפנות - תעודת השפלה לנשים מהו סוד חייה הארוכים של רות דיין? ולקינוח: מקובל עליהם
▪  ▪  ▪
הקלות הבלתי נסבלת של הלחיצה על ההדק [צילום: AP]

המאבטח בכותל טען בתחילה, שרצח את דורון בן שלוש כי חשד בו שהוא מחבל. אולם מחקירת נסיבות הרצח מתברר שהרצח אירע בגלל ריב אישי.
כמו במקרים קודמים, שוב לפנינו דוגמה נוספת לקלוּת הבלתי נסבלת של הלחיצה על ההדק בידי מאבטח שניצל את כלי נשקו, שניתן לו בתוקף עבודתו, למטרות רצח, והדבר אומר דרשני. מי שמופקד על הגנה על חיי אדם, הוא שקוטל אותם במחי כדור (והפעם 10 כדורים!). בהבדל מרציחות קודמות, הפעם היה זה בעת מילוי תפקידו, במקום המקודש ביותר לעם היהודי - הכותל המערבי. לכן הפעם סוגיית איפסון הנשק אחרי העבודה אינה רלוונטית.
ושוב עולה השאלה מי ישמור על השומרים? מדוע לא נערכים כהלכה מבדקי אישיות להתאמתם לתפקיד, אשר חשובים לא פחות מבדיקת כישוריהם הפיזיים? ריבוי מקרי הרצח בידי מאבטחים מחייב ארגון מחדש בנושא זה, והחמרת הקריטריונים לרישוי נשק בכלל, ובידי מאבטחים בפרט. לתשומת לב השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ.
לא לפלואוריד
האם הפלואוריזציה של המים מונעת עששת? לפחות לפי הנתונים שפורסמו לאחרונה נראה שלא. שני שליש מילדי ישראל סובלים מעששת, נתון גבוה שחייב להדליק נורה אדומה בקרב גורמי הבריאות בכלל, ובריאות השן בפרט.
דומה כי מעֵבר לצורך בטיפול מניעתי במחלות השיניים על-ידי תזונה בריאה ושמירה על היגיינת הפה - והקניית המוּדעות הציבורית לכך - שֶאף יחסוך את העלויות הגבוהות של טיפולי השיניים, הגיעה השעה, כפי שטוענים הארגונים הירוקים, להפסיק את החדרת הפלואוריד למים שרק מזיק לבריאות וכפי שהוכח אינו תורם למניעת עששת. ובא לבריאותנו גואל.
לתשומת לב השרה יעל גרמן.
חוק סוציאלי
שמתם לב לשינוי המבורך שחל בעמדה הציבורית לגבי חוק שעות עבודה ומנוחה? והפעם זה רשמי: מחוק דתי הוא הפך לחוק סוציאלי, בעקבות הפסיקה המשפטית כי יש לאכוף סגירת בתי עסק בשבת בעיר ללא הפסקה. והעותרים הם לא, לא החרדים כצפוי, אלא דווקא בעלי חנויות קטנות המפסידות כספית, בגלל סגירתן בשבת בניגוד לרשתות השיווק הגדולות.
הנושא עבר לדיון ציבורי רחב, המשוחרר הפעם לשם שינוי מעול הכפייה הדתית והפיכת החרדים, כרגיל, לשק איגרוּף. לשאלה מה המשותף לחברות הכנסת שלי יחמוביץ, מירב מיכאלי מתנועת העבודה, וגם לח"כ ניצן הורוביץ ממר"צ? התשובה היא, למרבה הפלא כולם מסכימים שיש לסגור בתי עסק בשבת, איך לא, מטעמי שוויון כלכלי, כמובן. זאת במסגרת הסכמה חברתית רחבה בנושא. ככה זה כשמלאכתם של הדתיים נעשית בידי אחרים.
תעודת השפלה
לא סוד הוא כי מכוני החשפנות, בדומה למכוני עיסוי, הם לא פעם מילה מכובסת לסחר נשים, שמוכרות את גופן בעבור בצע כסף. שם המשחק הוא הַחְפצתן של הנשים וגופן.
עם כל הכבוד לכבוד, בעצם החשיפה הפומבית של גופן של החשפניות לכל דורש, זוהי השפלה אישית מובהקת. כתבה עיתונאית שפורסמה בנושא חושפת לא פחות את עליבותם של הגברים, עד כמה נמוך הם מסוגלים לרדת בשעבוד ליצריהם האפלים ומתן דרור להם. הכתבה היא תעודת עניות להשפלתם העצמית בדומה לנשים.
הגיעה השעה לסגור מכונים אלה. ובא לבנות ציון (ולגבריה) גואל.
רואה ורוד
אין ספק שבגילה המופלג רות דיין, אשתו של שר הביטחון המנוח משה דיין, היא עדיין חטובה להדהים, יפה ובעלת הופעה מטופחת בקפידה. גם אם, כפי שציינה מראיינת עיתונאית, דיין היא כמו תווית נגד לכל המלצות הרופאים על אורח חיים בריא (והעישון יוכיח), נדמה לי שסוד חייה הארוכים הוא בראייתה האופטימית את החיים ובגישתה הפרקרטית אליהם.
עם זאת, בניגוד לדעתה, נראה לי כי בשיטת הפוך על הפוך העֲצָמה נשית, שהפכה לדגל פמיניסטי, היא מושג חיובי (צירוף של העצמה אישית ונשית), המבליט את תכונות הנשים הייחודיות, כמו אינטליגנציה רגשית ואינטואיציה מפותחת, יכולת אמפתיה והכלה. זאת בנוסף ליכולות שכליות, ניהוליות וכישורים מנהיגותיים המאפיינות אותן. דומה כי בעוד התנועה הפמיניסטית מבקשת לטשטש את ההבדלים בין המינים, דווקא מושג יפה זה מבליט כאמור את ייחודיות האישה, ובכך כוחו וסוד הרלוונטיות שלו לתמיד.
מקובל עליהם
דומה שאֵלה לא רק הרבנים המקובלים שמושכים אליהם קהל רבבות, אלא לא פחות זו העיר נתיבות - בירת הקבלה המזרחית - המושכת אליה רבנים, החל מהבבא סאלי, דרך ה'רנטגן' ועד רבי נתנאל בעל הנס, כפי שמכוּנה הרב שריקי.
אין ספק ששורשי תורתו של הרב הנייד ברחבי הארץ נעוצים בתורת רבי נחמן מברסלב, שהאמין בטוב שבאדם ודגל בעיקרון היפה, כי "כשם שאתה מאמין שאפשר לקלקל, כך תאמין שאפשר לתקן" (השקפה שמקורה בתורתינו הקדושה, כמו בתפילת כל נדרי שיש להתפלל עם העבריינים), ושואבים ממנה. מכאן 'מבחן בוזגלו' היהודי שהרב שריקי מיישם בקירוב עבריינים, מתוך תקווה להחזירם למוטב, בדיוק כמו אנשי צמרת. כל הכבוד!

תאריך:  26/06/2013   |   עודכן:  27/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
בהרצליה יש רחוב בשם המיוחד, החלום ופשרו. ספק רב אם רוב תושבי העיר שמעו על הרחוב הקטן והסימפטי הזה, וגם אלה ששמעו את שם הרחוב ספק רב, אם הם יודעים מה פשר ומשמעות השם
אורי שרגיל
הם חזרו ודיווחו למשה ולבני ישראל שבני הארץ גבירים עצומים כי הם אוכלים מפרי הארץ. זו טעות? זו האמת העירומה. רק גבירים וטייקונים ענקים מסוגלים לאכול מפרי הארץ. ארץ זבה. אנחנו, אמרו המרגלים, היינו כחגבים. נו, באמת, כמה פרי וירק יכולים חגבים כאלה להרשות לעצמם לאכול?
פרופ' מנחם קלנר
סטיבן ספילברג וחסידיו ביהדות האורתודוכסית או החרדית, יאמרו שהכותל שייך רק למי שמקיים מצוות, וכמובן יפסלו את נשות הכותל. לי נראה שבעקבות הרמב"ם והרב סולוביצי'ק ניתן לתת תשובה אחרת: הכותל שייך למי שמכבד את המשמעות ההיסטורית שלו
אהרון שחר
מיהו שמאלני? זאת השאלה, הנה התשובה. כל מה שרצית לדעת על השמאל ולא העלית על דעתך לשאול. רמז: לא מה שחשבת. המדריך המקוצר להבנת הדת המונותאיסטית הרביעית במספר, והראשונה בהשפעתה על העולם בתקופתנו
גרשון אקשטיין
זה לא ייקח עוד הרבה זמן וניאלץ לעמוד מול התוצאות של אי התקדמות בתהליך המדיני. מדי יום מתארכת רשימת האנשים המספידים את פתרון שתי המדינות - חלקם חסידי חלוקת הארץ שאמרו נואש מהדשדוש, חלקם מתנגדים ותיקים שמתקשים להסתיר את שביעות רצונם מכך. אז מה הן האפשרויות? ומה צריך לעשות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il