X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רוסיה הודיעה שהוציאה את כוחותיה מסוריה - אומנם לא בפעם הראשונה, אך יש לשים לב למתרחש שם חמאס וג'יהאד מתקוטטים וישראל סופגת את הירי ביהודה ושומרון נרשמת עליית מדרגה בטרור ושימו לב מי מיהר לברך את חסן רוחאני
▪  ▪  ▪
מוציא מסוריה, מברך באירן [צילום: AP]

קיפול כוחות

כוחותיה הצבאיים של רוסיה עזבו את סוריה מחשש לשלומם, ורוסיה הודיעה (יום ד', 26.6.13), שכעת אין אף גורם ממשרד הביטחון שלה בשטח סוריה. עזיבתם של כוחות צבא רוסיים את סוריה לא אומרת בהכרח שבשאר אסד עומד ליפול. כבר דווח בעבר מספר פעמים על עזיבת כוחות רוסיים את סוריה, והנה הודעה זאת חוזרת. יכול בהחלט להיות שכוחות אחרים יגיעו לסוריה והחילוף הוא במסגרת רענון ומתן מנוחה לכוחות שכבר שם. גם אם הרוסים עוזבים, אסד לא נשאר לבד: אירן עדיין לצידו, חיזבאללה עדיין נלחם איתו (כל עוד חמנאי רוצה בכך). דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא, שבפעם האחרונה בה עזבו כל הרוסים (אז הסובייטים) את סוריה, פרצה מלחמה בינה לבין ישראל: מלחמת יום הכיפורים.

ניתוק רועש

במהלך הלילה שבין שני לשלישי בוצע ירי מהרצועה לעבר ישראל, ובתגובה חיל האוויר תקף ברצועה. גורמי ביטחון העריכו, כי הירי המדובר בוצע על-ידי הג'יהאד האיסלאמי כאקט של התרסה מול חמאס, בעקבות מותו של פעיל הג'יהאד מידי כוחות הביטחון של חמאס.
אפשר להגיד, שחמאס נמצא כיום בין הפטיש לסדן. הג'יהאד האיסלאמי ביחסים מתוחים עם חמאס, וכנראה הוא חושב שאם יבצע ירי מהרצועה, צה"ל יתקוף מטרות של החמאס. אולם, חיל האוויר תקף בעקבות הירי מטרות של הג'יהאד האיסלאמי, ולא מטרות של חמאס. וכאן חמאס נמצא בבעיה. לחמאס יש שתי אפשרויות: להצטרף ולתקוף את ישראל או לשבת בשקט. אם חמאס יתקוף, ברור שצה"ל יתקוף גם מטרות שלו. אם החמאס ישב בשקט, גורמי ג'יהאד יכולים להתרעם על כך שהוא לא מגיב ויחזרו על הטענה שהוא משתף פעולה עם ישראל, ואז חמאס יהיה חייב לתקוף לפני שהוא יאבד את השליטה ברצועה.
אפשר להגיד שחמאס עדיין שולט ברצועה, אבל ישנם גורמים שונים שבאמצעות פעולותיהם יכולים לערער על משילותו של חמאס ולגרום לכך שהארגון יפול. אם זה יקרה, מישהו ברצועה יהיה חייב לקחת את השליטה, וידוע שאין גורמים מתונים ברצועה.

תשובה מהירה

אפשר להגיד שתשובה לקטע הקודם כבר התקבלה עם התייחסותו של ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, לתקיפה שביצע חיל האוויר ברצועה. לאחר התקיפה והכרזתו של יו"ר ועדת חוץ וביטחון, אביגדור ליברמן, כי יש לכבוש את הרצועה, הגיב הנייה באומרו, כי ברצועה לא חוששים מאיומים ישראלים. "איומים אלו לא יערערו את הפלשתינים וחמאס מקיים את האחריות לשמור על הביטחון", הבהיר. הנייה אמר שהוא מצר על מותו של פעיל הג'יהאד ותוקם ועדת חקירה לבדיקת האירוע. בנוסף לכך, הצהיר כי החמאס מעוניין לשמור על הקשר עם הגי'האד ואף לחזקו, כדי להפנות את מאמצי שני הארגונים נגד האויב הציוני.
לכאורה ניכר, כי הנייה בחר באפשרות הראשונה, אבל בסוף הוא בחר בדרך האמצע. הוא בחר באפשרות "דיפלומטית": הוא מוכן לתקוף את ישראל, אבל ברור שהוא לא יעשה זאת. כנראה שתקום ועדת חקירה, אבל לעניות דעתי היא נועדה למנוע הישנות של המקרה בו הג'יהאד פועל על דעת עצמו ומבצע ירי לעבר ישראל. אלא שאם ועדת החקירה תמשוך רגליים או שממצאיה לא ייראו לג'יהאד, הוא יכול לבצע שוב ירי לעבר ישראל, ובכך להחזיר את הלחץ על חמאס.

החום עולה

נהג אוטובוס ישראלי שנסע ביום ג' בכפר חווארה מדרום לשכם דיווח, כי נורו לעברו יריות. כוחות משטרה וצבא שהגיעו למקום מצאו פגיעות על האוטובוס. בתגובה לכך אמר ראש המועצה האיזורית שומרון, גרשון מסיקה, את הדברים הבאים: "טיפול לא הולם במיידי האבנים הביא לעליית מדרגה כפי שהזהרנו מראש. מי שמטפל בכפפות של משי במיידי אבנים, יקבל בקבוקי תבערה וירי". כל מילה נוספת מיותרת.

מצא מין את מינו

בשאר אסד, אבו מאזן, ולדימיר פוטין – אלו שלושת השמות הבולטים שתקבלו אם תחפשו בגוגל את צירוף המילים "ברכה רוחאני". כאשר אלו מי שממהרים לברך את הנשיא הנבחר של אירן, די ברור שהם יודעים היטב מיהו ומהו חסן רוחאני. מבחינת אסד, הוא בעל הברית האחרון שנותר לו. מבחינת אבו מאזן, הוא הפטרון של חמאס שאיתו כדאי לנסות ולשמור על יחסים סבירים. מבחינת פוטין, הוא לקוח בתחום האנרגיה הגרעינית וידידו של הקצב מדמשק. זו החבורה שמיהרה לחלות את פניו של "הנשיא המתון".

תאריך:  27/06/2013   |   עודכן:  27/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
גרשון אקשטיין
זה לא ייקח עוד הרבה זמן וניאלץ לעמוד מול התוצאות של אי התקדמות בתהליך המדיני. מדי יום מתארכת רשימת האנשים המספידים את פתרון שתי המדינות - חלקם חסידי חלוקת הארץ שאמרו נואש מהדשדוש, חלקם מתנגדים ותיקים שמתקשים להסתיר את שביעות רצונם מכך. אז מה הן האפשרויות? ומה צריך לעשות?
רפאל בוכניק
העובדה כי ההתייחסות לפעולות המכונות תג מחיר חווה סוג של שדרוג מעצם ההצבעה על המשמעויות האסטרטגיות העלולות לנבוע מהן, טומנת בחובה סממנים מאתגרים וממריצים מנקודת המבט של העומדים מאחורי פעילות זו
איציק וולף
נהג אוטובוס ישראלי דיווח כי פלשתינים ירו לעברו בכפר חווארה    פגיעת קליע התגלתה בתא המטען של האוטובוס    זו תקרית הירי השנייה באזור בתוך שבועיים    ראש המועצה האזורית: אוזלת היד בטיפול במיידי האבנים הובילה לעליית המדרגה המסוכנת
ליאור רזניק
במאמר זה אנסה להתוות את הדרך לפתרונות הסכסוך שיושבים על המדף שנים ארוכות ואף אחד אינו מנסה אותם, פתרונות שאולי יצליחו להביא לשקט שבסופו של דבר ואחרי תהליך ארוך אולי אף יהפוך לשלום
דודו חזן
העולם כמרקחה ורק בישראל להוטים להכנס למו"מ עם הפלשתינים    תוכניתו המדינית של אורי אליצור נועדה לצרכי פופליזם יותר מאשר לצרכים אמיתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il