X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לא רק מנהיגים פוליטיים טועים ונכשלים, אלא גם מנהיגים ביטחוניים בעלי זכויות רבות טועים ושוגים כמו במקרה הזה של ששת ראשי השב"כ. כישלונם הוא בכך שהסכימו לפרוס בפומבי את דעותיהם בכל הקשור לתפקידם הרגיש, כראשי שרותי הביטחון
▪  ▪  ▪
הסרט' שומרי הסף'. חומר נפץ נגד הכיבוש

לאחרונה שודרו בערוץ 1, פרקים מהסרט "שומרי הסף" עם ראשי השב"כ, שהיה מועמד לפרס האוסקר. סרט שבו סיפרו ששת ראשי השב"כ בגלוי ובחופשיות, כמעט על כל דבר על תפקידם ועיסוקם, לאוזניהם של כל העולם, כולל כל יריבי, שונאי ואויבי ישראל.
מידע זה כוח. אינפורמציה זו עצמה. מי שמפקיר אותה לעולם כולו באצטלה מופקרת כביכול, "חופש הביטוי" ו"זכות הציבור לדעת", מפקיר את בטחון המדינה.
סרט פוליטי תעמולתי במסווה "קולנועי אמנותי"
הסרט זכה לתהילה ולפרסום בהוליווד, וללגיטימציה תמוהה בישראל, וברשות השידור בערוץ 1, בזכות תוכנו הפוליטי ולא בזכות מעלותיו הקולנועיות. המסמך הפוליטי הזה במסווה של סרט, איפשר לבמאי, דרור מורה, להציג ששה ביטחוניסטים בעברם שמבקרים את הדרג הפוליטי שהיה המעסיק והממונה עליהם. הסרט מעביר מסר לעולם, באמצעות ראשי השב"כ, שאפילו ראשי שרותי הביטחון הישראלי שותפים ל"כתב האשמה" נגד הכיבוש ונגד ממשלות ישראל. הבמאי עצמו מודה שבאמצעות השיחות הרבות שניהל עם ששת ראשי השב"כ, הצליח להשיג חומר נפץ שיעורר את העולם נגד הכיבוש.
ב-Hollywood הם זכו בתהילה ובהערצה של הכוכבים. ב-Holyland הם זכאים לביקורת ערכית ועניינית של הישראלים.
סדרה של שאלות רציניות, מחייבות תשובות, בעקבות הקרנת הסרט:
  • מה התבונה והמניע שגרמו לראשי השב"כ לחשוף דעותיהם לעולם כולו?
  • מדוע כל ראשי שרותי הביטחון בעולם, כולל הבריטי והאמריקני שותקים ורק הישראלים מצטלמים ומדברים ? ראשי השב"כ הבריטי MI-5 וראשי השב"כ האמריקני CIA, לא מתראינים ולא מצטלמים לסרטים!
  • האם העובדה שראשי השב"כ, קבלו כנראה אישור והסכמה שבשתיקה של המדינה להופעתם בסרט, וללגיטימציה בפועל של התקשורת והציבור, ללא שום תגובה, עשויה להפוך מקרה חריג זה לתקדים הרסני ומסוכן. תקדים שלפיו מעתה יוכלו גם מפקדים בכירים של צה"ל, כמו מפקדי חילות ומפקדי פיקודים ואוגדות, להופיע בסרטים ולהביע בפומבי ובחופשיות כל מה שירצו ללא מגבלה?
  • האם מעתה יוכלו כל בכירי שרותי הביטחון ומפקדי צה"ל שיש להם ביקורות על הממונים עליהם, בדרגים המדיניים והפוליטיים, להופיע בפומבי בקולנוע ובתקשורת, כדי להביע דעתם?
מסקנה לסיכום
לא רק מנהיגים פוליטיים טועם ונכשלים, אלא גם מנהיגים ביטחוניים בעלי זכויות רבות טועים ושוגים כמו במקרה הזה של ששת ראשי השב"כ. כישלונם הוא בכך שהסכימו לפרוס בפומבי את מחשבותיהם ודעותיהם בכל הקשור לתפקידם הרגיש, הסודי, והאחראי, כראשי שרותי הביטחון, המופקדים על המלחמה נגד הטרור הפלשתיני איסלמי. זה כשלון שלהם ושל הסרט "שומרי הסף".

תאריך:  27/06/2013   |   עודכן:  27/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם "שומרי הסף" יהיה מודל לחיקוי הרסני?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
צדק שמאלני
יורם שפכטלע  |  27/06/13 15:28
2
אפילו בלי השיא:
אכן מדאיג מאוד  |  28/06/13 01:05
3
כנראה שראשי השב'כ הם סוסים
ישראליקו  |  28/06/13 01:48
4
התמסרותם בקלות של 'שומרי הסף'
קורןנאוה טבריה  |  29/06/13 09:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
"עד מדינה" בפרשת בר-נוער פנה מיוזמתו למשטרה והפך לעד מרכזי בפיענוח הרצח המיותר. "עד המדינה" ביקש הגנה, ברח, התראיין ונתפס מחדש. בריחתו - קריאה לעזרה נפשית. למשטרה נגרמה מבוכה (שהגיעה לה), גם בשל ההיעלמות מדירת המסתור וגם בשל מסיבת העיתונאים המנופחת והמיותרת עם שורת קצינים במדים מצוחצחים ושמחים. האם יחול שינוי במשפט?
יצחק מאיר
האבות יאמרו לבנים והבנים יאמרו לאבות כי העוול שאינו משתנה בעולם שמשתנה ומתהווה ללא הפוגה הוא "השנאה שיש בין בני האדם". שנאה זו תמיד היא שנאת חינם. אין שנאה שאינה שנאת חינם. היא מכל מקום עוול שאין לו צידוק
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - איחחס, ריח, רפואה מונעת, באש נלחמים באש והקרבן מממן את הטרור
איתן קלינסקי
יש בנגב מקום לכולם, יש מקום לערי פיתוח, לקיבוצים ולמושבים, לחוות של בודדים וגם ליותר מ-200,000 בדואים ילידי אדמת הנגב. עקירת כפריים בדואים מנופי חייהם תוך כפייה של מתחם אורבני צר הגורד בגבהיו רקיע מהווה פגיעה קשה ברקמת חיים
צ'לו רונברג
יש החוזים אינתיפאדה בשטחים ויש החוזים אינתיפאדה בתוך הליכוד של נתניהו. מבלי להיות מבין גדול לשפת גוף או טון דיבור או מראה כללי אומר שמר נתניהו אינו נראה במיטבו. יש תחושה שגם הוא שבע מכל המלחמות הפוליטיות, המאבקים המדיניים או הצבאיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il