רמזור קצר הכי טוב בלי רמזורים - שום דבר לא מפריע לתנועה. אבל בארצנו הקטנטונת הכל צפוף, גם בכבישים, בעיקר באזורי המרכז והרמזורים בצמתים הכרחיים ממש. הבעיה שלעיתים קרובות אנו נתקעים בהתקרבות לרמזור, בקרבתו אנו מרגישים בהאטת התנועה: מנסיעה עוברים לזחילה ולבסוף עוצרים. אין ברירה, הרמזור בפעולה, מעביר שלוש או ארבע מכוניות - ואדום! זה לא תמיד כך, יש רמזורים המעבירים גם עשרות כלי רכב בירוק אחד, מה ההבדל בינם? משך הזמן.
רמזור קצר - הינו מתכון ידוע לפקקים.
אבל הוא לא נולד קצר - כיוונו אותו. למה? למה יש כל-כך הרבה רמזורים קצרים ומעט רגילים? אולי מישהו עושה את זה בכוונה כדי שירגישו כמה קשה הוא עובד? אולי מקבלים תוספת מאמץ בכוונון רמזורים קצרים?
או אולי הגיע הזמן לקבוע את הקצב לעבודתו שאף "מומחה" בכוונון לא יוכל לשנותו? בדרך כלל את הרמזורים מכוונים או הקבלנים האחראים לאזור מסוים או השוטרים.
אם הם יוכלו רק להאריך פעולת הרמזור ולא לקצר - הבעיה תעלם. רמזור עם התראה או בלי? עוד על הרמזורים. שמתם לב שיש שני סוגים: אחד מסיים את הירוק עם התראת ההבהוב והשני - ישר עובר לצהוב . והנהג שלא מכיר "כללי התנהגות" של הרמזורים מופתע,
וכשהנהגים מופתעים - יש תאונות, יש נפגעים. לא תמיד חגג אצלנו הבלגא ברמזורים, היו זמנים שהכול היה ברור וידוע מראש. כל הרמזורים בארץ עבדו בצורה אחידה וכל אחד ידע מה מצפה לו בשניות הקרובות.
רעיון הרמזורים עם הבהוב התראה היה רעיון מעולה שלא פגשתי דומה לו בשום מקום בעולם וזה, כנראה, הפריע למישהו.
כאן הופיעו "המלומדים" - מהטכניון או מקומות אחרים וכדי להצדיק את קיומם התחילו בשינויים - שלא היו לטובה. אולי ניתן להם משכורת בלי שהם יחבלו בתנועה?