X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אדוני שר החינוך שי פירון, מה תענה לרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל ולגדולי רבני הציונות הדתית? הם היו ציונים פחות ממך? ממלכתיים פחות ממך? אתה יודע מה? הם אפילו לא היו למדניים פחות ממך
▪  ▪  ▪
השר שי פירון. דברים בוטים [צילום: פלאש 90]

החרדים וגם רבים מבין הדתיים הלאומיים עושים ככל יכולתם כדי לשמר את מסורת האבות בניגוד לקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות, אך ישנם ניצנים להתקרבותם של חלקים רבים מבין הדתיים הלאומיים לתפישה הרפורמית והקונסרבטיבית המאפשרת להם לשנות, לעוות ולצפצף על דעת התורה ועל דעתם של גדולי הדור מהם ינקו בעבר. הרב משה גרילק פרסם בעיתונו החרדי 'משפחה' לפני כחודש מאמר שהינו מעין פניה לשר החינוך פירון. החלטתי, כי כדאי שהמסר שלו יגיע לקהל הרחב (ובעיקר לציבור חובשי הכיפות הסרוגות) ולא רק לציבור החרדי הקורא את העיתון 'משפחה', ולכן, אביא תוך כדי ציטוט מילה במילה את דבריו של הרב גרילק, אשר פורסמו בתאריך 03/06/13 ואראה בכך כיצד השנאה לחרדים מביאה את נציגי "הבית היהודי" וחברי הכנסת הדתיים של "יש עתיד" לבגוד גם בערכים שלהם עצמם.
מה תענה להם? / מאת הרב משה גרילק
"אדוני שר החינוך. שאלה לי אליך. בשבוע שעבר השמעת דברים בוטים נגד ה'פרזיטים הכלואים בבתי הכלא של הישיבות'. ומעתה, אחרי שהכרזת שכל לומד תורה חוץ מאלו שבטובכם כי רב הענקתם לו תואר עילוי, יכנס לכלא. ועל-פי תפישת עולמך הציונית יהפוך לומד התורה לקרימינל - יש לי שאלה אליך:
מה תענה אם במקרה תפגוש ביהודי שאמר את הדברים הבאים: "חוק הוא לישראל שחובתו היותר קדושה השומרת את חייו הרוחניים ממיתה אכזרית היא שיימצא בעריו ומדינותיו חלק רשום מקודש לתלמוד תורה, ששום לחץ מדיני לא יוכל להסיר מאיתנו את החובה הקדושה הזאת. והצלחת המדינה תלויה במלחמתה על-ידי מה שנמצאים בה תלמידי חכמים העוסקים בתורה, שבזכותם המלחמה נוצחת, והם מועילים למדינה יותר מאנשי החיל הלוחמים". (הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל). מה תענה לו? הוא הרי היה ציוני לא פחות ממך? ממלכתי לא פחות ממך? ואתה יודע מה? אפילו למדן לא פחות ממך.
טוב, תשתמט ותאמר: הגרא"י קוק זצ"ל נפטר שנים לפני שקמה המדינה. ובוודאי שבתקופת המדינה היהודית היה פוסק אחרת. זה תהיה איוולת מצידך אם כך תענה. כי דבריו אומנם נכתבו בזמן מלחמת העולם הראשונה אבל מדבריו בהחלט ברור מה הייתה דעתו על היחס שחייב להיות קיים בין לימוד התורה והצבא.
נניח שבכל זאת תתחמק: אבל מה תענה לבנו שאמר: "אלה שמוכנים ומוכשרים להתגדל מאוד במעלות התורה והדרכתה, צריכים להיקלט ולהיקבע בישיבות הגבוהות למשך תקופות שנים". "מי שלומד בישיבה לא צריך ללכת לצבא". הוא דפק על השולחן וכמעט צעק: "תורה מגנא ומצלא". (הרב צבי יהודה הכהן קוק - בנו של הראי"ה קוק). ומה תענה לתלמידו הנאמן של הגרא"י קוק הרב יעקב משה חרל"פ שכתב: "ולזאת דעתנו דעת תורה, שכל בן ישיבה יידע את תפקידו הנאמן להיות מחיל ד' ואין עליו שום חובה להתייצב, להיפקד ולהירשם לשום עבודה של פלוגה אחרת".
ומה תענה לרב עכשווי יותר, הרב שלמה אבינר שכתב: "המתכונת בישיבות התיכוניות וההסדר הם מבחינת ברירת מחדל, הייתי רוצה שהדור הצעיר יתחנך במתכונת המצויה בישיבות השחורות". וכן מה תענה לרב הראשי לישראל הרב מרדכי אליהו שכתב כי: "כל מי שיכול להמשיך וללמוד תורה ודאי שעדיף. לימוד זה מגן על עם ישראל אף יותר משירות צבאי". ומה תשובה בפיך לרב שלמה יוסף זווין ולרב אברהם שפירא, הרב הראשי לישראל וראש ישיבת מרכז הרב ולרב משה צבי נריה, מייסד וראש ישיבות בני עקיבא, אבי דור הכיפות הסרוגות, ולרב חיים דוד הלוי רבה של תל אביב ולרב שאול ישראלי ראש ישיבת מרכז הרב ולרב אברהם צוקרמן זקן ראשי ישיבות בני עקיבא ועוד ועוד רבנים מ'שלכם' שקבעו כולם כי: "צריך לפטור את בני הישיבות מהצבא, כדי שימשיכו ללמוד תורה"?
כן, כבוד שר החינוך. תסכים איתי שכל הרבנים הללו היו ציונים טובים לעילא ומתלמידיהם היו שהלכו לשרת בצבא ובכל זאת לא היו מוכנים להסכים שיגייסו לומדי תורה גם אם לא נמנו עם התנועה הציונית. אתה מבין מהם יותר בתורה? או בציונות? באמת?! חוץ מזה נדמה לי שאתה רואה בחלק מהם את רבותיך ואת מורי דרכך מה תענה להם ביום פקודה כאשר ישאלו אותך: מדוע נתת יד להמעיט תורה בעם ישראל? מדוע סייעת לפגוע ולהעליב את לומדי התורה משל לא בבית המדרש שלנו גדלת? מעניין מאוד יהיה לעמוד מאחורי הדלת ולהאזין לתירוצים שתנפיק להם! אתה לא חושב כך?" <
יותר מ-20% מבוגרי החינוך הדתי מורידים את הכיפה במסגרת הצבא
במאמר בעיתון "בשבע" אשר התפרסם בחודש אלול לפני קרוב לשנה פרסם הרב אליעזר מלמד, מבכירי הציונות הדתית, את המילים הבאות: "יותר מעשרים אחוז מבוגרי החינוך הדתי מורידים את הכיפה במסגרת הצבא ומפסיקים לשמור שבת.... קשה לשמור על רמה רוחנית נאותה בצבא....מקצתם מגיעים אחר הצבא לשנת שיקום בישיבה או מכינה. רובם ממשיכים הלאה".
להערכתי, הורדת הכיפות היא המטרה האמיתית של לפיד בהתנהלותו מול החרדים, לצד עשיית הון פוליטי על חשבונם. האם עכשיו ברור יותר מדוע החרדים כל כך מתנגדים לשירות הצבאי? מבחינה הלכתית, העיסוק בתורה איננו תחביב, אלא עיקר החיים, ולא צריך להיות גדול בתורה כדי לקבל רשות מהשר יאיר לפיד לשבת וללמוד, כי בורא העולם איננו דורש כמות ואפילו לא הצטיינות. בורא העולם רוצה השתדלות בהתאם ליכולת, והיא זו השומרת ומגינה אף יותר מהכמות ומההצטיינות המגיעה בקלות ("לפום צערא אגרא"). הבעיה היא, שהחשיפה לעולם החילוני בצבא ובכלל מציבה פיתויים ממכרים וככל שהמאמין מתרחק מעולם התורה כך גם התורה מתרחקת ממנו ועבירה גוררת עבירה.
אז לשאלותיו של הרב גרילק לשר החינוך יש להוסיף שאלה חדשה: מה תענה כאשר ישאלו אותך באשר לאחריותך כלפי כל יהודי ויהודי שנטש את הדרך והוריד את הכיפה בגללך? האם תזרוק את האחריות ללפיד או לבנט?
כדי לפגוע הם מוכנים להיפגע
ב19 המנדטים להם זכה לפיד, זכו גם עמרם מצנע ועמיר פרץ כשהיו יושבי ראש 'מפלגת העבודה' בכנסת ה16 וה17, רק שלא הייתה להם את מפלגת 'הבית היהודי' שתכרות עמם ברית ותעלה את כוחם מעבר לכוח הניתן להם מהבוחר. יוצא, שמפלגת 'הבית היהודי' מסייעת ליאיר לפיד לפעול מעבר לכוחו הפוליטי ובכך היא מעניקה לו את הסיכוי לממש את חלומו להיבחר בעתיד לראש ממשלה העומד בראש קואליציה שמאלנית. כן. ממש כך!! בנט החליט כי המלחמה בחרדים חשובה לו יותר מהמלחמה כנגד המשך חלוקתה של הארץ, והפגיעה בלומדי התורה החרדים שווה לו את הקריאות החדשות הצצות מתוך הסיעות האחרות, כנגד לומדי התורה הסרוגים, זה מזכיר במעט את שני האנשים אשר הלכו ברחוב, ובדרך פגשו במלאך שאמר לאחד מהם כי יקבל כל מתנה אשר יבחר, אך רק מתנה אחת ויחידה, ושחברו הנמצא עמו יקבל מתנה זהה אך כפולה. מה בחר אותו האיש לבקש מהמלאך? להתעוור בעין אחת.
לאחר שגיליתי את התנהלותה של מפלגת 'הבית היהודי' בכנסת הנוכחית ולאחר שקראתי את פנייתו של הרב משה גרילק לשר פירון (הפועל באמצעות הכוח המוענק לו משיתוף הפעולה עם 'הבית היהודי'), ולאחר הדברים החמים שאמר לאחרונה השר נפתלי בנט לקהילות של הקונסרבטיביים והרפורמים,מובנים בעיני יותר דבריו של הרב עובדיה יוסף מלפני הבחירות (שהרגיזו גם אותי בהתחלה): "בית של גויים". חד וחלק. איך הוא ידע זאת מראש?

הבהרה - בשל אי הבנה מצערת, שכנראה נבעה באשמתי, התפרסם מאמר זה לפני כשבועיים תחת שמו של הרב משה גרילק במקום תחת שמי, כאשר השם שנתתי אז למאמר: "מה תענה להם" היה זהה לשם המאמר של הרב גרילק שאותו ציטטתי במלואו לאחר הפתיח. יחד עם זאת, את שאר החלקים כתבתי אני, וחשוב לציין זאת למען ההגינות כלפי הרב גרילק והאמת... גם כלפי
תאריך:  30/06/2013   |   עודכן:  30/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לכל הדתיים הלאומיים השונאים חרדים
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
תשובתי לו היא פשוטה:
קלמן1  |  30/06/13 09:51
2
רוב מהומה על לא מאומה.
אהוד פרלסמן  |  30/06/13 09:55
 
- לפרסלמן
דאגנית  |  30/06/13 22:05
 
- דקל טעה וציפיתי שיתנצל.
אהוד פרלסמן  |  1/07/13 18:28
 
- הרצח ב"ברנוער"
דאגנית  |  4/07/13 11:31
 
- לפרלסמן ודאגנית ובעצם לכולם
עמוס שנער  |  4/07/13 19:27
 
- לדאגנית ופרלסמן
עמוס שנער  |  4/07/13 23:26
3
השר פירון אינו מייצג את
צפורה בראבי  |  30/06/13 10:40
 
- לציפורה קלמן ופרלסמן
עמוס שנער  |  30/06/13 12:49
 
- אין המשל דומה לנמשל, ואתה לנרי
אהוד פרלסמן  |  30/06/13 21:32
 
- לפרלסמן
עמוס שנער  |  1/07/13 05:36
 
- לא דתי-לאומי
דאגנית  |  30/06/13 22:13
 
- כן ולא
עמוס שנער  |  1/07/13 05:52
4
מניפולציה עלובה וזולה
pop 1  |  30/06/13 11:55
 
- אין לי וויכוח איתך POP1
עמוס שנער  |  30/06/13 13:13
 
- אתה נראה לי מאד בקיא באקטואליה
מעניין.  |  3/07/13 12:18
 
- תגובה לשאלתו של: "מעניין"
עמוס שנער  |  4/07/13 19:07
5
מעניין ל"ת
דוריתש  |  1/07/13 12:34
6
גדולי התורה, ענקי התורה
מורה נבוכים  |  2/07/13 16:02
7
ציונות זה כפירה ורפורמים פשוט
אדיר  |  2/07/13 21:15
8
קשקשת ל"ת
רפי 6  |  3/07/13 15:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומית לן
מקורבים לרמטכ"ל מנתחים סוגיות נבחרות בתקציב הביטחון: הפנסיה התקציבית - מי יקטוף את הפירות?    גיל הפרישה? לא צריך להעלות אותו, להפך, צריך להוריד אותו משמעותית    אגף השיקום? הרבה טרמפיסטים פוגעים בנכים
אורנה ליברמן
על סף בית המקדש, בשערי ירושלים, בפתח הבריאה
יובל ברנדשטטר
ישראל היא המדינה היחידה בעולם המציבה בפני האיסלאם שונא הנשים משוכה של ממש
יוסף אורן
רעיון המניפה מומש ברומן "המיטה שאתה מציע בעצמך" במבנה עלילתו, המשלב ברצף ובאופן מסורג פרקים משני הזמנים. פרקי ההווה מסופרים באופן כרונולוגי ובצמידות לחלקיו של היום משנת 1991. ביניהם משתלבים פרקי העבר, אך הפעם בלי ההקפדה על הסדר הכרונולוגי של האירועים, אלא באשכולות של נתחי סיפור מזמנים שונים בחיי הדמויות המרכזיות
מרדכי קידר
בשל הימצאותם של מוקדי מתח רבים באזור שאין לישראל ולמערב השפעה עליהם, העולם הערבי והאיסלאמי הולך לקראת פיצוץ, ועל ישראל להגן על עצמה מהרסיסים שיעופו לכל עבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il