X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השמאל הישראלי נמצא במשבר מול התנפצות אליליו; זה לא מפריע לידיעות אחרונות לדבוק באמונת הבסיס שממנה יָתֵד לדינמיקה הפוליטית, החברתית והמדינית של ישראל: הכה בנתניהו ונראה מה יהיה אחר כך
▪  ▪  ▪
נוני מוזס, מו"ל ידיעות אחרונות [צילום: פלאש 90]
חשיפה יתרה
"ידיעות" וסייעניו דוחקים בממשלה להיענות לאבו מאזן: לבצע מחוות, לשחרר רוצחים, להצהיר על קווי 1967, להקפיא בנייה. טורחים לומר שזה "יחשוף את פרצופו האמיתי של אבו מאזן". האם לא חשפנו די? עשרים שנים אינן מספיקות? מאה שנים?

   איציק וולף
עבדאללה: התוקפנות הישראלית מסכלת התהליך

מירב ארד
"הפגישה השנייה של נתניהו וקרי - משמעותית"

ג'ון קרי דחה את מסיבת העיתונאים
איציק וולף
גורם המקורב לנתניהו מציין כי ראש הממשלה מתנגד נחרצות לדרישה הפלשתינית להקפאת בנייה * מזכיר המדינה האמריקני, שהתכוון להצהיר הבוקר על התקדמות, דחה את ההודעה לצהריים * ייפגש הבוקר עם אבו מאזן
לרשימה המלאה

   איציק וולף
נתניהו: הסכם מדיני יובא לאישור העם

   איציק וולף
קרי: הפערים בין הצדדים הצטמצמו

שני נושאים בלטו בתקשורת בשבוע האחרון: הבחירות למוסדות הליכוד ושליחותו של ג'ון קרי לאזור. הגדיל לעשות העיתון שפעם הייתה לו מדינה והיום אימפריה החובטת בפרצופנו. עמודים שלמים בידיעות אחרונות לימדו ש"נתניהו מאבד את הליכוד", שהוא חושב לבצע "מפץ גדול" לפילוג הליכוד ושאר הבלים מבית מדרשו של השמאל הישראלי שעובד לילות כימים לפרק את מדינת הלאום היהודית למדינת כל אזרחיה, לפרקנו מאדמות המולדת ואם אפשר לפרק את הליכוד, מה טוב.
כיצד זה קשור לקרי ולשליחותו? התגבשה בשמאל הנחה שנתניהו שבר שמאלה, והוא נמצא על זמן שאול בליכוד בדרך לעשות מעשה שרון ולנחול תבוסה בקרב מצביעיו. על-פי ההנחה, נתניהו יתחפש לאריק שרון ויחריב יישובים יהודיים לשמחת האמנון אברמוביצ'ים, ויתחפש לשמעון פרס ויביא שלום בין-גלקטי בתנאי שהליכוד לא יכבול את ידיו.
לשם כך מתואר הליכוד כמנותק לגמרי מיו"ר התנועה. במקביל מפומפם רעיון המפץ הגדול. משאלות הלב הללו מבקשות להשפיע על המציאות. לכך מוסיפים תבלין חשוב: ציור הליכוד כמפלגה של "קיצונים". התווית "קיצוני" היא מרכיב מכריע בדה-לגיטימציה שהשמאל עושה ביריביו. רק לשמאל יש אידיאולוגיה; הימין סתם קיצוני, ומי רוצה להצטייר כ"קיצוני"?
השחרת שם הליכוד וההכרזה הקבועה ב"ידיעות" וסייעניו על אובדן הקשר של נתניהו עם תנועתו נועדה, בין השאר, להחליש את ראש הממשלה מול קרי ותביעות הפלשתינים לקראת המו"מ. בישראל שמור מעמד מיוחד לראש ממשלה מהמרכז השמרני-ימני: האופוזיציה התקשורתית היא על תנאי. אם יתכחש למצביעיו - ייהנה מרוח גבית. האם יש ספק היכן נמצאים רוב עיתונאי ישראל בשאלת המו"מ מול הפלשתינים? לא באו"ם.
אבל גם אנחנו שומעים את רמאללה. אי-אפשר להתעלם מסירובו של מחמוד עבאס להיכנס לתהליך מלא, שבו יידרש להצהיר על סוף הסכסוך וקץ התביעות ולהכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. עבאס מתחמק, כפי שהתחמק מאולמרט, מאנאפוליס, וכפי שהתחמק ערפאת בקמפ דיוויד, שלא לדבר על התנהלותו הטרוריסטית אחרי הסכם אוסלו.
עכשיו הם מציבים תנאים מוקדמים. אבל האם המו"מ אינו אינטרס של הפלשתינים? זהו שלא. לשם מה מו"מ, אם יקבלו את מבוקשם מהעולם, והתקשורת מצדדת בנרטיב השקרי שלהם?
"ידיעות" וסייעניו דוחקים בממשלה להיענות לאבו מאזן: לבצע מחוות, לשחרר רוצחים, להצהיר על קווי 1967, להקפיא בנייה. טורחים לומר שזה "יחשוף את פרצופו האמיתי של אבו מאזן". האם לא חשפנו די? עשרים שנים אינן מספיקות? מאה שנים? מדוע לשלם מחיר רק שיבואו לשוחח? מי מנהל כך מו"מ אפילו לרכישת מכונית?
מי שמאזין לתקשורת וקורא "ידיעות" בטוח שג'ון קרי עומד לחשוף תגלית ארכימדית. מכמה כיוונים נשמעה האבחנה שקרי פועל מתוך דחף משיחי דתי. אף על-פי שחווה את הסרבנות של אבו מאזן - גם אתמול - זה לא יפריע לו ללחוץ על ישראל.
על מה נסמכת האמונה המשיחית בשלום? רק בשבוע שעבר חזר פרס על הקיבעון הידוע: "חלון הזדמנויות", ושהמו"מ עשוי להרגיע את הבערה האזורית. השלום הפך לתעשיה שמנועיה מסתובבים בהילוך סרק. השמאל תקוע בעבר ומסרב להתפכח. האם הרחוב המדמם במצרים, בסוריה ובלבנון מתעניין בבעיה הפלשתינית?
במשך שנים הטיפו שאי-היציבות במזרח התיכון מקורה בסכסוך הישראלי-פלשתיני. האם השנתיים וחצי האחרונות באזור לא לימדו משהו? עם מי נעשה שלום, אם איננו יכולים לערוב לקיום החוזה חודש לאחר חתימתו?
מבלבלים את המוח עם דמוגרפיה. האם אנחנו שולטים בפלשתינים כיום? יש להם פרלמנט משלהם, ממשלה, תקציבי עתק, מצבם הביטחוני והכלכלי טוב לאין ערוך משל עמיתיהם, בחסות צה"ל ששומר עליהם. ואם יש ברירה - אחרי שלמדנו את דפוס ההתנהלות ה"עצמאי" שלהם בעשרים השנים האחרונות: שטחים תמורת טרור. למי נבוא בטענות כשייפלו טילים על נתב"ג ועל ת"א - לנחום ברנע ולסימה קדמון?
לעינינו מתמוטטת תפיסת מדינת הלאום הערבית. האזור חוזר למצבו הטבעי: שבטים, חמולות, עדות. דווקא הפלשתינים יהיו שונים? מה הקשר בין עזה ליהודה, ובין יהודה לערביי השומרון; בין שכם לחברון, ובינה לעזה? דווקא לקבוצות הללו תהיה זהות לאומית אחידה - מדינה יציבה, שלא תתפרק דקה אחרי שנחתום על חוזה? זה רציני או משיחי?
השמאל הישראלי נמצא במשבר מול התנפצות אליליו; זה לא מפריע ל"ידיעות" לדבוק באמונת הבסיס שממנה יָתֵד לדינמיקה הפוליטית, החברתית והמדינית של ישראל: הכה בנתניהו ונראה מה יהיה אחר כך. משאלות הלב הללו - כמו חלום העוועים של השמאל - יתנפצו על סלעי המציאות. נא להתעורר.

פורסם במקור: ישראל היום (ב', 1.7.13)
תאריך:  01/07/2013   |   עודכן:  01/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי גבאי / Avi  Gabay  אבי דיכטר / Avi Dicter  אהוד יערי / Ehud Yaari  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  איסמעיל הנייה  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון לוי / Gideon Levi  ג'ון קרי  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  הסכם אוסלו  חאלד משעל  חאלד משעל / Khaled  Mashal  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יעל גרמן / Yael  German  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מוחמד דף  מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook  מחמוד עבאס  מיקי לוי / Mickey  Levy  ממשלת ישראל / Israel Government  נחום ברנע  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עודד גרנות  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  פניה (פאינה) קירשנבאום  צבי יחזקאלי  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah  שמעון פרס / Shimon Peres
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כש"ידיעות" מנסה להחליש את נתניהו מול קרי
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
השמצות רגילות
יורם שפכטלע  |  1/07/13 10:34
 
- קרב איתנים בין שני ענקי הדור..
שרגא שפיכל'ה  |  2/07/13 18:47
 
- אבל הצהובון של מוזס הוא עיתון.
האמת, אתה צודק  |  2/07/13 19:43
2
שינאתם את ביבי מעבירה אותם על
שולם  |  1/07/13 10:45
3
עיתון שמעז לכתוב נגד נתניהו.
באמת נורא  |  1/07/13 12:39
4
עיתון שמעז לכתוב נגד נתניהו.
באמת נורא  |  1/07/13 12:39
5
מהרסייך ומחריבייך הבזויים והמא
קורןנאוה טבריה  |  1/07/13 18:34
6
הכותב ממעריציו של המטומטם
עובר אורח  |  1/07/13 19:02
7
הקוזק הנגזל.
יוסי מ  |  1/07/13 19:18
 
- תשובה ליוסי
רוזית  |  1/07/13 23:49
 
- לרוזית
יוסי מ  |  3/07/13 09:43
 
- לפי ההבלים שלך על הארץ,
יוסי ידידי  |  3/07/13 22:27
 
- היום בעמוד הראשון:
ליוסי ידידי  |  4/07/13 09:18
 
- בעמוד הדיעות
ועוד ליוסי ידידי  |  4/07/13 09:41
8
השמאל מוביל למדינה דו לאומית?
ראובני  |  1/07/13 22:24
 
- איזה דקדקנים יש לנו! 2 מדינות
זקן  |  2/07/13 12:08
9
לחושף והמזכיר את ה"נאורים"====
יוד יוד  |  1/07/13 22:24
10
אידר,תגיד לביבי שאם נלך (ג'ון)
קורןנאוה טבריה  |  3/07/13 03:52
11
תוכנית טלויזיה ראשי מוסד
מיכה דור  |  6/07/13 12:21
 
- האם לא התכוונת לראשי ה......
מוטקה1  |  8/07/13 11:24
12
ג'ון קרי רוצה לחסל את ישראל
בשלבים  |  15/07/13 01:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ד"ר רון בריימן
יש הרבה יותר מתנאי מוקדם. יש תכתיב. בין חיים עם רסיס בעכוז לבין הטחה מתמדת של הראש בקיר, הרסיס פחות מכאיב, וכל בר-דעת - שנתוני האמת היו מוצגים בפניו - היה בוחר בו
עמוס שנער
אני מבקש ממך מר נתניהו, בבקשה, אם בעקבות לחץ אמריקני מסיבי תחליט לשחרר מחבלים    בבקשה בבקשה ושוב בבקשה, אל תשכח להזכיר את פולארד אחינו כתנאי חד-משמעי לכל המהלך, שהרי הוא אחד משלנו והוא אסיר שלא שפך דם אדם מעולם
גרשון אקשטיין
איזו ממשלה אשמה באמת במצב המדיני אליו נקלענו, האם זו ממשלת ימין או שמא זו ממשלת שמאל?
שמעון שטיין
חוסר האמון והספקנות ביחס לנכונות ראש הממשלה לקדם את פתרון שתי המדינות עולה מתוך שיחות עם גורמים אירופים ובהתאם, נשמעים קולות הקוראים לאיחוד, במידה שהשיחות לא יניבו בחלוף זמן מה התקדמות, להקשיח את עמדתו כלפי ישראל עד כדי הכרה במדינה פלשתינית
איציק וולף
כוח מג"ב עצר שלושה פלשתינים שברשותם נמצאו רובי צלפים עם משתיקי קול    הודו בתכנון לבצע פיגועי ירי נגד ישראלים
דרור אידר
אייאן חירסי עלי חיה בתוך ריבוי זהויות: מוסלמית מסומליה שברחה ממשפחתה כי לא רצתה להתחתן עם זר, חברת פרלמנט הולנדית, סופרת ופעילה פוליטית שפרצה לתודעה בעקבות ביקורת חריפה על האיסלאם ועל דיכוי האישה    בראיון לרגל ביקורה בישראל, היא מביעה דאגה בנוגע למו"מ הישראלי-פלשתיני, ומאמינה שלפני ויתור על שטחים צריך לחול שינוי פנימי בחברה האיסלאמית    "פשרה היא הפסד בתרבות הזאת", היא אומרת, "וקשה להסביר זאת לאנשים מערביים"
רשימות נוספות
פרס: מדינה דו-לאומית מנוגדת לחזון הרצל  /  איציק וולף
שר בכיר: נתניהו מוכן לנסיגה של 90%  /  איציק וולף
פיגוע ירי בשומרון; אין נפגעים  /  איציק וולף
הסורים הרוסים?  /  אריאל י. לוין
קיפאון מדיני או הסכם מדיני?   /  גרשון אקשטיין
תג מחיר  /  רפאל בוכניק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il