X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המזכיר המכובד לעניני חוץ מארה"ב, ג'ון קארי, בילה לאחרונה זמן רב באזור רמאללה-ירושלים כאשר הוא מתרוצץ בין לשכה ללשכה, בין נתניהו לאבו-מאזן במטרה להביא לחידוש שיחות השלום על בסיס "2 מדינות ל-2 עמים", וכאשר הוא מפריח מידי פעם, הצהרות אופטימיות לכל עבר. כמעט להאמין לו...
▪  ▪  ▪
ג'ון קרי. תמים [צילום: AP]

לאחר שקראתי את כל ההצהרות האופטימיות של מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קארי, לאחר סבב שיחותיו עם נתניהו ואבו-מאזן, נזכרתי בבדיחה שראיתי על מודעת פרסומת חקוקה על קבר בטקסס שבה נאמר: פה לא קבור ג'והני! כי ג'והני לא מת - כי ג'והני לא היה חי, כי ג'והני בכלל לא נולד כי... אביו השתמש בקונדומים מתוצרת טרוג'ן.
הייתי משנה נוסח זה לטובת ג'ון קארי, כך שבהגיעו שוב לאזור יקדם אותו שלט שיאמר: "פה לא נקבר השלום, כי השלום בכלל לא מת...כי השלום בכלל לא נולד כי... אביו מוסלמי אדוק המשתמש בקונדום שנקרא הקוראן... (ובקוראן כידוע לא עושים שלום עם כופרים - הצו הוא שם להרוג את כולם...)
12 שנה השקעתי בלימודי האקדמאים באוניברסיטאות בארה"ב, ובכל זאת פעם אחר פעם אני מתפלא מחדש על אותם פוליטיקאים אמריקנים,מהשורה הראשונה,המשקיעים באזורנו זמן ומאמצים אדירים זה למעלה מ-60 שנה, להשיג שלום בינינו לבין הפלשתינים...אני כלל לא מסוגל להבין,כיצד אנשים אלו, אשר לרשותם עומדים עשרות יועצים ומאות (!) מכוני מחקר פוליטיים, חברתיים,ותרבותיים, שבהם אלפי מדענים ופרופסורים, עדיין לא מבינים את הפער העצום והמפחיד שבין האיסלאם לתרבות הנוצרית-יהודית, ואיך שכל המסה הזו עדיין לא קולטת שבנקודת זמן זו בהיסטוריה, אין עדיין כל דרך כדי לגשר על התהום הפעורה והקיימת בין הצדדים... וזה לא רק בין ישראל לפלשתינים, אלא בין כל גוף מוסלמי ללא מוסלמי בכל מקום בעולם-ואפילו בין גופים מוסלמיים עצמם כמו סונים ושיעים..(את עירק וסוריה כבר הזכרתי?.)
ולא רק זאת, כל חוקר אקדמאי יודע כיום, שאף צד, פה אצלנו, אינו מעוניין באוטופיה הזו ששמה: "שתי מדינות ל-2 עמים" בעיקר משום שתושבי הגדה אינו עם אלא חלק מערביי ארץ ישראל.ג'ון קארי חייב לקלוט את שאבו-מאזן משדר לו, וזה בעצם: "רד ממני יאנקי גבוה- -אתה לא מבין שאין לי עניין להגיע לאיזה הסכם עם ישראל בייחוד שכל העולם הערבי בתוהו-ובוהו.. בייחוד שהחמאס נושף בעורפי..בייחוד שאני מאבד את התמיכות הכספיות שלי ממדינות המפרץ..."
האם קארי עצמו לא מבין שישראל לא תפרק ולו התנחלות אחת, ולא תחדל מלבנות בעיקר בירושלים,וגבולות 67' זה משהו מאד אמורפי בעיני קברניטי הביטחון בישראל, וכי התפלגות רצועת עזה מהגדה זהו משהו מאד מוחלט... וכי לא נשחרר את כל רבי המרצחים שבבתי הכלא שלנו - דהיינו, ג'ון קארי גם לא קולט את המסר העיקרי שמשדר לו נתניהו: "מיסטר סקרטארי נכבד, יש לנו היום בעיות חשובות ובוערות יותר בגבולנו הצפוני וגם הדרומי, ובייחוד ישנה בעיית אירן שהשארתם לנו לטפל בה...הפלשתינים הם לא הבעיה שלנו כרגע... לך לשחק גולף ועזוב אותנו לפתור את בעיותינו שגדלו מאד לנוכח נטישת אובמה..."
בקיצור, אם מישהו פה, אצלנו, חשב שג'ון קארי אכן יצליח להביא את הצדדים לשיחות שלום הרי שהוא שייך לאותם תמימים שחושבים שיש מלאכים בשמיים ושחסידות מביאות ילדים.

תאריך:  01/07/2013   |   עודכן:  01/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האופטימיות המפוברקת של ג'ון קרי
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
נמאס לנו הלחץ האמרקאי....
נועה בן נון  |  1/07/13 14:04
2
אהבתי. כמה צודק ל"ת
לוגי  |  1/07/13 18:40
3
עם 12 שנות לימוד
בוטום  |  2/07/13 15:45
 
- למה לא כמו יחסי ארה"ב וקנדה ל"ת
לפסמיסט המוגבל  |  4/07/13 08:02
4
האובססיה של אומות העולם לכפות
קורןנאוה טבריה  |  2/07/13 16:08
5
אובמה קיבל נובל לשלום והצית אש ל"ת
ttt  |  3/07/13 16:02
6
התמים היחידי פה הוא אתה
מזכיר_המדינה  |  3/07/13 21:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
הפרץ הזה של אלימות מילולית לכתובתו של אחד המועמדים לכהונת הרב הראשי של ישראל, עולה מתוך לב ליבה של מערכת, העודה ברוב פאר על צווארה מדליון של דגולי תורה ומדליון של גדולים בגמיאת כל נתיבי הש"ס וכל מסלוליו הארוכים ההלכתיים של התלמוד
מרק בריל
הפרופסור צודק גם צודק, יש בעיה עם ראש הממשלה לאחרונה. הוא מאבחן פער ענק בין יכולותיו האינטלקטואליות לביצועיו בשטח
שמעון זיו
אבו מאזן למד שפיגועים המולידים מתים ופצועים, אינם מתקבלים יפה בעולם ואם יכון שלום, אז חמאס ישתלט גם על הגדה המערבית ולכן אסור לכונן שלום    בנימין נתניהו מאידך, גם הוא לא מעוניין בשלום, אבל לא רוצה להצטייר כסרבן שלום
ציפורה בראבי
יש טעות בסיסית עמוקה באמירה "חוזרים בשאלה"    הנכון לומר הוא - יוצאים בשאלה    בתשובה אנחנו חוזרים הביתה, למקור מחצבתנו    אבל בשאלה? - לאן יש לחזור?
פסח רויטמן
בממוצע אין מחסור במיטות אשפוז בישראל, כי עדיין ישנם 2% פנויים    יעילות מערכת הבריאות בישראל היא הגבוהה ביותר    הנשים בישראל חיות בממוצע 83.6 שנים לעומת ממוצע של 83.1 שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il