X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו אומר שהוא מוכן לחידוש השיחות להסדר הקבע ללא תנאים מוקדמים בכל עת לכאורה, נתניהו חותר לשלום. האמת היא שהוא חותר להנצחת המצב בו הרשות מוחלשת ומקרטעת והיהודים ממשיכים לבנות ולפתח את השטחים
▪  ▪  ▪
אבו-מאזן - לא פרטנר לחתימה על הסכם קבע [צילום: פלאש 90]

מזכיר המדינה האמריקני בא לכאן כדי למצוא נוסחא שתעלה אותנו על מסלול משא-ומתן להסכם קבע. אחד הדברים שיסכנו ואף יקברו את תהליך השלום לשנים רבות, הוא הסכם קבע שלא ניתן ליישום, שאינו מבוסס על יסודות איתנים ולכן גם צפוי להיכשל כפי שנכשלו הסכמי אוסלו על הווריאציות השונות שבאו בעקבותיו.
נתניהו אומר שהוא מוכן לחידוש השיחות להסדר הקבע ללא תנאים מוקדמים בכל עת. לכאורה, נתניהו חותר לשלום. האמת היא שהוא חותר להנצחת המצב בו הרשות מוחלשת ומקרטעת והיהודים ממשיכים לבנות ולפתח את השטחים. הפנייה המתמדת לחידוש השיחות תוך המשך הבנייה והפיתוח, נועדו לייצר כסות ולהטיל את האחריות לרוע מצבם על הפלשתינים עצמם.
אבו-מאזן הוא מנהיג חלש ומוחלש שאינו מסוגל למשול, לא בגדה ובטח שלא בעזה. אלמלא ישראל, שמגבה אותו מבחינה ביטחונית בגדה, לא היה שורד כמנהיג הפלשתיני הבכיר. ההצהרות הפלשתיניות (וגם של השמאל אצלנו) שביום שיחתם הסכם, גם ארגוני ההתנגדות והטרור יכבדו אותו הם ציפיות סרק נאיביות. לכן גם, במצבו הנוכחי, אבו-מאזן הוא ממש לא פרטנר לחתימה על הסכם קבע.
ומה בכל זאת? למי מאיתנו שרוצה שלום ומאמין שחייבים לעשות את הכל ולמצוא את הדרך. אז חזון השלום מחייב כמה וכמה הכנות:
בצד הפלשתיני, ההנהגה צריכה לעמוד מול העם בקריאה לאחדות פנימית ולמשילות. ההנהגה גם צריכה לדרוש במפגיע את סילוק הרקטות ומצבורי הנשק. ללא אלה, זו רק שאלה של זמן עד שצה"ל יידרש שוב להיכנס ולקחת אחריות ביטחונית גם על מה שקורה בעזה. איחוד כזה חייב לקרות לפני כל משא-ומתן על-מנת לצקת סמכות ותוקף לגורם שנושא ונותן מול ישראל.
בצד הישראלי, בהנחה שאכן אנחנו רוצים ומוכנים "לעשות מקום" לפלשתינים במה שיהיה יום אחד המדינה שלהם, הרי ברור שאנחנו צריכים להפסיק את עידוד הבנייה, את הטבות המס ואת יוזמות הפיתוח בשטחים שמעבר לקו הירוק. מה שעוד צריך לקרות בצד הישראלי, הוא חידוד תשומת הלב לשחיקה הערכית אותה אנו חווים ואיך אט-אט הפלשתינים הופכים בעינינו, מבחינות רבות, לבני אדם פחותי ערך, סוג ב' ואף למטה מכך.
אז לאמריקנים, בתור סוג של "מבוגר אחראי", הייתי מציע להניח לרגע מהלחץ לחידוש המשא-ומתן, ובמקום זאת, לעסוק בשני הצדדים ביצירת התנאים הבסיסיים לקיומו. אם ימשיכו במדיניות ה"למצוא חן" בעיני אלה מצד אחד ו"לא להרגיז" את אלה מהצד השני, הם אולי יארגנו מפגש, אבל הסיכוי שמהמפגש הזה ייוולד תהליך משמעותי נמוך מאוד לדעתי. הגיע הזמן לשים את האמת על השולחן ולהתמודד עם המשמעויות.

תאריך:  01/07/2013   |   עודכן:  01/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לשלום יש תנאים מוקדמים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
בלי תנאים מוקדמים?
ד"ר רון בריימן  |  1/07/13 15:46
2
הערבים רוצים להשמיד יהודים ל"ת
מורשת רבין עוזרת  |  1/07/13 19:22
3
אבו מאזן
חיים קדמן  |  2/07/13 10:53
 
- לא בשלים להסכם
תומר ישראלי  |  2/07/13 12:23
4
לשלום אין שום תנאים מוקדמים!-ל
קורןנאוה טבריה  |  3/07/13 04:55
5
לשלום אין שום תנאים מוקדמים!-ה
קורןנאוה טבריה  |  3/07/13 08:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
נרי אבנרי
אבו-מאזן רצה וביקש הינתקות בהסכם. תגובת שרון: החתימה שלו לא שווה את הנייר. ההינתקות בוצעה - החמאס ניצח, אחריו אולמרט, שזחל, וקיבל אצבע משולשת מאבו-מאזן. את מחיר העקירה בלי הסכם - לא גמרנו לשלם    הלכתי לארכיון
שמעון זיו
אבו מאזן למד שפיגועים המולידים מתים ופצועים, אינם מתקבלים יפה בעולם ואם יכון שלום, אז חמאס ישתלט גם על הגדה המערבית ולכן אסור לכונן שלום    בנימין נתניהו מאידך, גם הוא לא מעוניין בשלום, אבל לא רוצה להצטייר כסרבן שלום
עופר וולפסון
מנכ"ל החברה: "יש התעוררות טכנולוגית גם ברשות, והיו אל גוגל ישראל מספר פניות מסטארט-אפים פלשתינים. נשמח לעזור להם"    "בגוגל ישראל הוקם מודל ייחודי שמסייע לסטארט-אפים קטנים להפוך לחברות גלובליות"
איתמר לוין
"כל הניסיון להכתים את מפעל ההתיישבות היהודי ולהאשים אותו בהעדר השלום - זה סותר את העובדות"    טוען: הרשות הפלשתינית למעשה לא קיימת
איתמר לוין
מבהירה שהסכם עם הפלשתינים לא יכלול "זריקת המפתח הביטחוני לצד השני בתקווה שהטובים יתפסו את המפתח"    אומרת על המחאה החברתית: "תפקידה של המנהיגות לחפש איזון ולא ללכת אחרי נהמת ההמון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il