X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"חברות הביטוח עושות שימוש בשלל טכניקות כדי להימנע מתשלום תגמולים למבוטח, עד כדי כך שלעיתים נראה שחברות הביטוח יוצאות מנקודת הנחה שכולם מרמים עד שיוכח אחרת", מספר עו"ד העוסק בתחום לחברות הביטוח יש עורכי-דין שזו עבודתם - לדחות
▪  ▪  ▪
מה שבטוח - לא הביטוח [צילום: פלאש 90]

מלווה
מדי פעם מופיע אצלי על צג הטלפון שיחה ממספר חסום. אני יודע שזה לא תמיד אשמתו של המתקשר. הוא לא תמיד יודע על כך. כך הגדירו את המרכזייה במקום עבודתו או שזה מטעמים ביטחוניים חשובים יותר או חשובים פחות.
הטלפונים החסויים האחרונים מתחלקים לשתיים: אלו שמציעים לי הלוואות בתנאים נוחים או אלו שמציעים לי ביטוח בתנאים נוחים.
הלוואות בתנאים נוחים, זו מילה יפה לאנשים שמלווים לך כסף בריבית קצוצה. למה קצוצה? כי אם לא תחזיר בזמן, תגלה שקצוץ, זה לא רק הסלט שהכנת לאשתך לארוחת הערב. פעם הם עמדו בקרנות הרחוב, הלוו וגבו בשקט מתחת לרדאר של המדינה. אחר-כך עשו מהלך חכם - מיסדו אותם. ככה ניתן לעקוב אחרי השוק הזה, ניתן לפקח עליו והכי חשוב ניתן לגבות מהם מס. קוראים לזה שוק אפור.
יש המון שטחים אפורים בחיים שלנו, איך מסבירים שטח כזה בתחום הכספים וההלוואות באישור המדינה? זו כבר שאלה בפני עצמה. ולמה מתייחס האפור? שההלוואה היא כדין, כלומר לבן. ושחור, זה איך גובים את הכסף. האמצע - זה האפור.
העולם הזה לא הפריע לי, ולא היה קשור אליי מעולם. רק שעכשיו הם לקחו את הטלפון שלי והתחילו להתקשר אליי כל יומיים. הודעה מוקלטת משמיעה לי את התנאים המלהיבים לקבלת ההלוואה אצלם. אני לא מעוניין, ולא רוצה, אבל איך אני מוריד אותם מעליי? אין לי אפשרות לסנן אותם וחברת הטלפון שלי מכחישה שהם קיבלו את המספר שלי מהם. אז מה עושים? תשובות אפורות.

מה שבטוח - לא הביטוח

השיחות השניות שמגיעות אליי הם שיחות של נציגי השירות, שמציעים לי ביטוח רפואי / סיעודי או השד יודע מה. אני לא בא בטענה לנציגי השירות שעובדים בשכר מינימום, בתוספת עמלה עבור כל לקוח שהם מגייסים.
יש לי בעיה עם השקרים שהם מוכרים לי. הם אומרים לי שאין בעיה בכפל ביטוח (יש), אין הבדל בהצטרפות טלפונית ל-פנים מול פנים (יש), הפיצוי ניתן אוטומט (ממש לא) והביטוח מכסה כל בעיה רפואית (לא ולא).
עיתון גלובס מספר, שדווקא בשעתם הקשה, כאשר הופכים המבוטחים לסיעודיים, ולאחר ששנים שילמו במיטב כספם, דוחות חברות הביטוח את תביעותיהם בטענה שהסתירו מידע רפואי או שכלל אינם סיעודיים. מדובר בלא פחות מארבעה מיליון מבוטחים בביטוחי סיעוד - לרוב דרך קופות-החולים.
אחת הטענות הנפוצות של חברות הביטוח לדחיית התביעה היא, שהמבוטח לא חשף את מצבו הבריאותי. טענה נוספת של חברות הביטוח היא שבעת ההצטרפות, המבוטח לא סיפק את כל הפרטים לגבי כשל בריאותי. במקרים אחרים, החברות טוענות שהמבוטח כלל לא סיעודי.
"חברות הביטוח עושות שימוש בשלל טכניקות כדי להימנע מתשלום תגמולים למבוטח, עד כדי כך שלעיתים נראה שחברות הביטוח יוצאות מנקודת הנחה שכולם מרמים עד שיוכח אחרת", מספר עו"ד העוסק בתחום. לחברות הביטוח יש עורכי-דין שזו עבודתם - לדחות. אתה זה שצריך לשכור עו"ד שיעזור לך. ולא חסר. עורכי-דין מתפרנסים מזה ומתפרסים טוב. הם גם מספיק חוצפנים לגשת לאדם חולה ולומר לו "ומה איתי, לא מגיע לי קצת להרוויח?"
מקרה אמיתי.
להערכת אנשים העובדים בתחום, יותר ממחצית מהמבוטחים שתביעתם נדחית על-ידי חברות הביטוח לא יוצאים למאבק, אולם במרבית המקרים בהם מבוטח מתעקש ונלחם בחברת הביטוח גם בזירה המשפטית, הוא מצליח לקבל את דמי הביטוח בהליך פשרה מהיר שמושג בין עורכי-הדין לחברת הביטוח. וזאת כיצד? נימוקי דחייה רבים אינם מעוגנים בחוק, ובעיקר, משחברת הביטוח מבינה כי 'תרגיל מצליח' נחשף, היא מוותרת ומשלמת למבוטח את המגיע לו.
כך זכתה קשישה בת 75 שהצטרפה לפני 10 שנים לביטוח סיעודי וחברת הביטוח טענה כי יש לה 'עבר עשיר' של היסטוריה רפואית, ולכן היא אינה זכאית לגמלה.
לא פעם קורה שבביטוח לאומי מכירים במבוטח כסיעודי, בקריטריונים ברורים של שישה מדדים: קימה ושכיבה על כיסא (גם גלגלים) או מיטה, לבישה ופשיטת בגדים באופן עצמאי, מקלחת עצמאית, אכילה עצמאית, שליטה על סוגרים, נחיצות בסיוע לניידות. ייתכן שבביטוח לאומי זה יוכר, אך חברת הביטוח לא מכירה בכך. לחברות הביטוח סטנדרטים אחרים (שקבע המפקח).
לזמן מימד מאוד חשוב: "חוק חוזה ביטוח קובע, כי חברת ביטוח לא יכולה להעלות טענה בדבר מצב בריאותי קודם, אם עברו למעלה משלוש שנים מיום ההצטרפות לביטוח הסיעודי ועד לקרות מקרה הביטוח", אומרת עו"ד העוסקת בתחום.

תאריך:  02/07/2013   |   עודכן:  02/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלובס / Globes
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב יאשיהו יוסף פינטו
"ואתה מחייה את כולם" - בכל צעד ושעל ובכל עניין בחיי האדם יש "אתה", כלומר מצוה מסוימת, כוח רוחני מיוחד, שהם המחיים את העניין המדובר. צריך האדם לדעת מהי המצוה שמחיה את אותו עניין ועל-ידי שמקיים את אותה מצוה יכול לתפוס שליטה גם על אותו עניין
ארז מזרחי
קיבוץ העם היהודי לארץ אבותיו איננו פתרון ביטחוני בלבד לעם היהודי - הוא תחילתו של ייעוד    הזדמנות כבירה נוספת לחולל תיקונים חדשים בתרבות האנושית הזקוקה לשינוי, הכוונה ונחישות
אילן שגב
כדי לסייע לחברות בצמיחה על מאפייניהם המיוחדים יש צורך בגישה שונה. סיוע אישי בגובה העיניים, התאמה של המודלים המקובלים בייעוץ ויועצים עם ניסיון ניהולי מגוון וניסיון בייעוץ
אלברט שבות
מי אני? מהי מהותי, תכליתי, מהיכן באתי ולאן פני? שאלה מוכרת... אין מי שלא התעניין במונח המעומעם הזה שמשגע את האדם מעודו, מהי הנשמה, התודעה, הצופה, אלהים... והינה השאלה המעניינת הזו בפתח התורה ואף אחד לא שם לב אליה
איתן קלינסקי
אני מחפש היום את החכם מהמגילה, שיאמר לקברניטי ישראל, כי חובה לאמץ את מחיר השלום. מחיר השלום עדיף עשרת מונים על מחיר דמים מופקע של מלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il