X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אומנם צפויה לנו מלחמת גאולה קשה, עם אלפי ארונות קבורה ואולי אף ניתוק מהגויים הידידותיים יותר כלפינו בארה"ב ואירופה, אבל מי מפחד מקצת דם אחרי שהתרגלנו לחיות עם רסיס בישבן?
▪  ▪  ▪
על מה ששייך לנו נילחם [צילום: פלאש 90]

אישה עברייה התכונני, היפרדי מהבנים, היפרדי מבעלך. זו תהיה תקופה קשה. בקרוב צווי 8 יחולקו במהרה בבתים. לאחר-מכן יבואו החיבוקים והשפתיים הרועדות והבנים ילחשו באזנה של אמא "די, תפסיקי לדאוג, אני אהיה בסדר". אתן תשבו מול הטלוויזיה כל היום, וכל טלפון קטן יעורר בך רגשות מעורבים של פחד או שמחה. אך הכי גרוע - יהיו הנקישות בדלת. אך אין ספק שזהו קרב ראוי. הרי אמר כבר נפתלי בנט לפני כמה ימים כי "ידוע לכל שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, למעלה מ-3,000 שנה" ועל מה ששייך לנו נילחם.
עוד הוסיף בנט, שהפלשתינים הם כמו כאב בישבן, שחטף חברו במהלך הקרב. אם זה המצב ואם זאת זכותנו הדתית-היסטורית, נמשיך ונילחם ואת ילדינו נשלח למסעות כיבוש וגאולה נוספים. אם ששת הימים ו-46 השנים שלאחריהם נגמרו עם סך הכל כאב בישבן, למה שלא נוסיף ונסתער כעת על דרום הירמוך? הגדה המזרחית של הירדן שלנו גם כן. הרי הכל כתוב בתורה והיא כעת מכתיבה את ההיגיון של יו"ר סיעת הבית היהודי ושר הכלכלה של ישראל, שמבהיר שמה שניתן לנו בהבטחה אלוקית הוא שלנו ורק שלנו.
אז מה אם זאת המאה ה-21? רק שלא תעזו לקרוא לו "משיחי", שחלילה לא יפגע מורל החיילים עת יישלחו להסתער בשאגות קרב לגאול את האדמות ולהגן על מה ששייך לנו בצו אלוהי גם בירדן, סוריה וגם לבנון. בשנה הראשונה למלחמת "שלום הגליל" אכן קראו בכירים בציונות הדתית להקים התנחלויות גם בדרום לבנון, כי גם זאת ארץ ישראל. אולי בקרב הזה ובשעה הזאת כשלנו, לשיטתו של בנט, אבל מי שמאמין לא מפחד, נכון? יאללה אחים, להסתער!
אומנם צפויה לנו מלחמת גאולה קשה, עם אלפי ארונות קבורה ואולי אף ניתוק מהגויים הידידותיים יותר כלפינו בארה"ב ואירופה, אבל מי מפחד מקצת דם אחרי שהתרגלנו לחיות עם רסיס בישבן? בסופו של יום, כדברי השר בנט "צריך להגיד לעצמנו ולכל העולם שהארץ הזו היא שלנו 3,000 שנה. מעולם לא הייתה כאן מדינה פלשתינית". אם לומר את האמת, גם סוריה וירדן ושאר המדינות שקמו באמצע המאה ה-20 בלב הארץ המובטחת הן לא יותר מאשר המצאה. נשנס מותניים אם כך, נבכה בשקט ונצא למלחמת גאולה 2.0, המלחמה על הבית.
סביר להניח שרובנו לא אומרים כעת לעצמנו, "וואלה נשמע הגיוני, מלחמה עכשיו!". את כל שטחי הארץ המובטחת רובנו מעדיף לשמר כחלום פז מאשר לממש כמציאות מסויטת. במקרה של יהודה, שומרון ועזה, בחלום הכל שם שלנו. במציאות יש שם מיליוני פלשתינים, שלא נוכל או נרצה להכיל במדינת ישראל. הם מצידם יאלצו לוותר על חיפה, יפו ובאר שבע, גם אם מסופר בקוראן כי אלה שייכות רק להם. צפת זה לא פלשתין, אשדוד זה לא פלשתין - שרים ובכירים אחרים באש"פ כבר הצהירו על כך לא פעם. נכון, גם להם יש כל מיני נפתלי בנטים עם כאפייה שקוראים למלחמת קודש על כל שטחי הארץ, אבל שם כמו אצלנו יש רוב מבין שדרך הפשרה טובה בהרבה על דרך המלחמה ושלא בכל מקום שקבורים אבות אבותינו גם חייבים להיקבר ילדינו.
פתרון של שתי מדינות לשני עמים היא הפשרה שרוב מוחלט מהישראלים והפלשתינים מקבלים גם אחרי ששמעו את שיעורי התורה מפי הרב נפתלי בנט או השייח איסמעיל הנייה. נכון - יש ספקות גדולים בקרב שני הצדדים. האם העולם הערבי באמת יקבל אותנו כחלק לגיטימי מהמזרח התיכון, ללא קשר לפשרה הטריטוריאלית שנקבל? גם הפלשתינים שואלים את עצמם אם הישראלים באמת יסכימו לשים קץ לכיבוש, ללא קשר להסדרי הביטחון שייקבעו. אין ספק שהפחד גדול בנוגע ליום שיבוא אחרי ההסכם. פחדי השלום הם רבים, אך פחדי המלחמה והשנאה הגוברת בין העמים הם קשים בהרבה.
בזמן שבנט מתייחס לפלשתינים כרסיס מציק בישבן, הם דווקא יכולים לתקשר איתנו ולמצוא יחד את הדרך מתוך הישבן של בנט ולעבר עצמאותם.

הכותבת היא מנהלת תוכנית המנהיגות בתנועת קול אחד, הפועלת לקידום פתרון שתי המדינות.
תאריך:  03/07/2013   |   עודכן:  03/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהחלום למציאות - מהישבן לעצמאות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
די להטחת הראש בקיר
ד"ר רון בריימן  |  3/07/13 16:19
2
חבל שאת משקרת לעצמך.
עמי, ת"א  |  4/07/13 15:33
3
שלום עכשיו
יוסי שפניר  |  4/07/13 18:10
4
אני מציע לכותבת
פ.ר.  |  16/07/13 14:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יואל גוז'נסקי
העובדה כי האמיר הפורש וראש הממשלה לא יורדים לחלוטין מן הבמה, מעלה את הסבירות, כי לא יהיה שינוי מיידי ומהותי במדיניות הקטרית
איתמר לוין
אומרת שמוטב היה לקבוע בחוק יסוד את החובה להביא למשאל עם כל הסדר מדיני שיכלול נסיגה מירושלים או מהגולן, אך גם קביעתה בחוק רגיל היא סבירה
איתמר לוין
"כל הניסיון להכתים את מפעל ההתיישבות היהודי ולהאשים אותו בהעדר השלום - זה סותר את העובדות"    טוען: הרשות הפלשתינית למעשה לא קיימת
איתמר לוין
מבהירה שהסכם עם הפלשתינים לא יכלול "זריקת המפתח הביטחוני לצד השני בתקווה שהטובים יתפסו את המפתח"    אומרת על המחאה החברתית: "תפקידה של המנהיגות לחפש איזון ולא ללכת אחרי נהמת ההמון"
אריאל י. לוין
כוח ההפרדה של האו"ם מתקפל מהגולן, המורדים מודים לישראל על הטיפול באנשיהם אבל לא יוקירו לנו טובה, ראשי שירותי הביון של ישראל וטורקיה מחליפים מידע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il