X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הטובים להוראה זו לא רק סיסמא אלא מציאות ארוחות חינם? לא על חשבון החלשים מודיעין עילית, הנוסחה המנצחת - כשהצדקה פוגשת את הריאה הירוקה ולקינוח חוק השוויון בנטל - החרדים מצביעים ברגליים
▪  ▪  ▪
לפיד. די לפטרנליזם [צילום: פלאש 90]

הטובים להוראה
בשנים האחרונות חלה עלייה במעמדו של מקצוע ההוראה. ומה הפלא? שיפור תנאי השכר, ההשכלה האקדמית של המורים התורמת להעלאת רמת מערכת החינוך, ההומניזציה של המקצוע, למי שעייפו ממקצועות ההיי-טק והדיבור הבלתי פוסק עם המחשב, תודעת השליחות והעלאת המוּדעות הציבורית לחשיבות החינוך בעיצוב דור המחר - כל אלה גורמים רבי חשיבות לשידרוג המקצוע ולשינוי פני ההוראה בישראל ותדמיתה.
אז הטובים להוראה כבר אמרנו?
אל תפגעו בחלשים
במסגרת הדיון על ביטול המס על משפרי דיור, הוצעו חלופות שונות לכיסוי הגרעון בקופת המדינה. אחת מהן היא הטלת מס על דירות יוקרה - הצעה הוגנת בהחלט.
אולם בין שלל החלופות הוצעה גם האפשרות להטלת מס ערך מוסף על ירקות ופירות. מדובר באקורד צורם. כידוע מס זה פוגע בעיקר בשכבות החלשות. עם כל הכבוד, האם ראוי להייטיב עם מעמד הביניים על חשבון החלשים? בסרט הזה כבר היינו. בעקבות המחאה החברתית, נכנס לתוקפו חוק חינוך חובה חינם לגיל הרך. ומי שילם על כך? כמובן, איך לא, העניים בדמות העלאת מע"מ שהם, כאמור, נפגעיה העיקריים.
די לקחת מכיסם של הנזקקים כדי לתת לאלה שיש להם יותר. לכו לעשירונים העליונים.
הנוסחה הירוקה
מה הקשר בין צדקה למיחזור? תשאלו את יעקב גוטרמן, ראש עיריית מודיעין עילית החרדית, שזכה באות הוקרה על כך שעירוֹ היא שיאנית במיחזור בקבוקי פלסטיק במדינת ישראל.
אלא שבכך לא די. כספי הפיקדון של בקבוקי הזכוכית, המוצבים במיחזוריות מיוחדות, הולכים לא לכיס בעליהם, וגם לא לקופת העירייה, אלא לכיסם של עניי העיר, באמצעות קופת צדקה 'מתן בסתר'.
דומה שהנוסחה המנצחת של תרומה ירוקה ראוי שתשמש מודל מַנחה גם לערים אחרות. ובא לציון גואל.
מצביעים ברגליים
שר האוצר, יאיר לפיד, מיהר להצהיר, עם כניסה לתוקפו של חוק השיוויון בנטל, שהחוק טוב לחרדים. עם כל הכבוד, מר לפיד, נכון שאתה זקוק לניעור תדמיתך הציבורית, שירדה לשפל בעקבות הגזירות הכלכליות, ואין כמו שק האיגרוף החרדי כדי לספק את הסחורה החמה. השאלה היא מי שָׂמְךָ לקבוע לחרדים מה טוב בשבילם. האם לא מוטב שתצטנע ותסתפק בהבעת דעתך האישית בלבד? את ההחלטה מה טוב להם, תשאיר להם לקבוע. די לפטרנליזם!
אולם מעֵבר לכך, אם תרצה או לא, הנתונים מצביעים אחרת. הצהרות לחוד ועוּבדות לחוד. בעקבות הכפייה החוקית חלה ירידה במספר המשרתים החרדים במערך האזרחי והצבאי כאחד. כך למשל, אם באוגוסט 2012 שירתו 1,770 איש בשירות האזרחי, הרי ביוני השנה עמד מספרם על 1,334 בלבד. החרדים מסתבר כבר הצביעו ברגליים נגד החוק.

תאריך:  08/07/2013   |   עודכן:  08/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר לפיד / Yair  Lapid
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
מסתבר שיש גם תועלת בתפילת נשים בטלית בכותל. בזכות אותן "נשי הכותל", בגלל הפרובוקציה, יודע כל עם ישראל שראש חודש הגיע. וכך מודע כל העם לחודש העברי וליום שבו הוא מתחיל
נרי אבנרי
ג'יבריל רג'וב יודע את מה שערפאת ידע: השמאל הישראלי שולט בתקשורת, והוא מרכיב חשוב ביותר במערך ההסברה הפלשתיני. רק בזכות השמאל הישראלי, הצליחו הפלשתינים לשלול את הלגיטימיות מההתנחלויות    הלכתי לארכיון
עו"ד שלומי תורג'מן
הרגולציה חשובה אך התוצאה היא שכרגע אין הנפקות בשוק ההון. על-מנת ולהחיות את שוק ההון נדרש ממשל תאגידי תקין ואמיתי. יכולת ניהולית בשילוב תוכנית אכיפה פנימית אפקטיבית הם מתכון מנצח
נורית גרינגר
ישנן שמועות שממשלת ישראל מתכוננת לשחרר עוד קבוצה של מחבלים רוצחי יהודים הפעם על-מנת שהערבים יעשו לישראל מחווה של רצון טוב לדבר על תוכנית שלום אפשרית. זה משפיל; זה מוכיח שדם יהודי הוא הפקר, ואם נתניהו שכח כבר ללא תנאים מוקדמים. נכון?
עו"ד ינון הדאיה
במידה וילד נפצע בטיול של בית הספר, הוא זכאי לפנות למספר גורמים לשם קבלת פיצוי כספי עבור נזקיו. הגורם הראשון הינו הגורם הביטוחי מכח פוליסת ביטוח תאונות אישיות של תלמידי בית הספר, אשר חלה 24 ביממה וללא קשר האם התאונה התקיימה בבית הספר או מחוץ לבית הספר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il