X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל מספר חודשים צצים פה ושם מאמרים המקוננים על ההינתקות מגוש קטיף ו/או תוקפים שוב ושוב את אריק שרון על פעילותו זו. ההתקפות על שרון מקבלות לפעמים אופי של הסתה. מכל הפובליציסטים הללו לא שמעתי מישהו שינסה לנתח, בצורה אובייקטיבית את הלקחים...מדוע בכלל עלה רעיון ההינתקות?
▪  ▪  ▪
ההינתקות. גוש פגיע וחסר הגנה [צילום: פלאש 90]

הכותרת נכתבה כמות שהיא באה למשוך את כל האספסוף שקורא עדיין "עליהום" על אריק שרון לבוא ולהגיב, לקרוא לי בשמות גנאי או סתם לקלל, כי אני לא מאמין שמישהו מהמגיבים יבין בכלל מה היה הערך הגדול של "ההינתקות" שלדעתי בראיה עתידית-היסטורית, יקראו לה "מהלך מבריק" (כמה חמומי מוח כבר מקללים אותי..). ובכן בואו ונעזוב את הטיעון הדתי הכושל ש"לא עוזבים נחלת אבות" או "אלוהים נתן לנו ארץ זו" כי הרי אז נדרוש גם את אדמת ירדן ועירק... ובכלל, הבה ונזכור כי "ארץ פלשת" מעולם לא הייתה נחלת השבטים...
גוש חסר הגנה
כדי להעמיד דברים בפרופורציה עלינו לזכור כי אריק שרון נחשב אצלנו ובעולם הרחב מנהיג צבאי מהשורה הראשונה, אסטרטג מעולה וגם ציוני בכל רמ"ח אבריו. מכל מקום, הוא לא היה שמאלן ולא חבר מצפן... ...(וגם אני לא...).
רצועת עזה טרם ההינתקות הכילה כמעט מיליון וחצי פלשתינים קנאים, רובם אנשי חמאס שכל מעיינם היה נתון ברצח יהודים. גוש קטיף היה בלב אוכלוסיה זו, (8,000 אזרחים, שרובם נשים וילדים שאינם מסוגלים להגן על עצמם). הם חיו בשטח גיאוגרפי מאוד פגיע ואכן הדם הוקז שם ללא הפסק. המדינה נזקקה לשתי אוגדות + יחידות ים ואוויר כדי לטפל ברצועת עזה בכלל, ובהגנה על גוש קטיף בפרט, מאמץ ביטחוני וכלכלי עצום ובשום אופן לא פרופורציונלי למדינה המחויבת להגן על כל אזרחיה. האוייב גם הצליח להשיג מרגמות שצה"ל ידע שלא יוכל לנטרל והקסאמים חיכו לשילוח במאותיהם. הברירה ל"עקירה" הייתה שתוך מספר חודשים צה"ל יהיה חייב להיכנס ולכבוש את כל רצועת עזה במחיר דמים גבוה ביותר.
לפיכך, החישוב הצבאי-ביטחוני אמר : זהו שטח שיש לסגת ממנו כדי ליצור מצב אסטרטגי נוח יותר, ולהגן באופן הטוב ביותר על אלפי אזרחים הנתונים בכיס הסגור כמעט לחלוטין והמוקף באויב רצחני. ואני מציע בנקודה זו ,שילך כל אחד ויבדוק כמה נפגעים היו לפני העקירה וכמה אחריה...וזאת לאחר שתי מלחמות קטנות באזור..
החישוב האסטרטגי המבריק יותר של שרון, וקצת ארוך טווח ,עמד על כך שעלינו לפרק את היישות הפלשתינית, דהיינו - במקום 4 מיליון, 2.5 מיליון ישארו בגדה ומיליון וחצי ישארו בכלוב שיקרא רצועת עזה, שם נשכיל לסגור אותם עד שמצרים תאות לספח אותם - וזה חייב לקרות תוך מספר שנים. כדי לבצע מהלך זה היינו חייבי לעזוב כל סנטימטר מרובע ברצועה כדי שלא תיווצר עילה ערבית או בינלאומית לכך שאנחנו עדיין "כוח כיבוש" ברצועה.
בנקודה זו אני רוצה להבהיר לכל אלו הטוענים שהיינו צריכים להשאר בציר-פילדלפי (טענה שהיא נכונה בהחלט רק מבחינה צבאית טקטית!) ולאלו שטוענים שלא היינו חייבים לנטוש את ישובי צפון הרצועה השלווים, כי השיקול פה היה מדיני ואסור היה לתת לערבים או לעולם פתחון פה בנושא!!!
תוצאות צפויות לא צפויות
יתכן שאריק שרון לא חזה את עוצמת מתקפת הקסאמים הבלתי פוסקת מהרצועה לאחר נטישתה על-ידי צה"ל והמתיישבים, אבל אני גם מאמין שאם הוא היה עדיין המנהיג, מכות הנגד מצידנו לחמאס היו כואבות פי כמה...בכל זאת, אינני מאמין שהוא היה נמנע מההינתקות.
אך מה שקרה בעקבות ההינתקות, היה "בונוס" נוסף למדיניות הישראלית שיודעת כיום שאין לבצע יותר "התנתקויות" לנוכח הסכנות הגדולות ממהלך שכזה, וגם העולם הגדול מבין זאת..עמדותינו בכל מו"מ עתידי לגבי יהודה ושומרון יושפעו ממה שקרה לאחר שעזבנו את רצועת עזה ולכן גם שאלת פירוז הגדה הינה כיום אקסיומה עבור ישראל. השלכה חיובית נוספת, נובעת מהעובדה שנאלצנו ב-7 השנים האחרונות לפתח מערכות נגד טילים שיסיעו לנו בבוא הזמן גם בגבולנו הצפוני.
שואלים אותי לא פעם בהרצאות שאני נותן, מדוע אריק שרון לא הסביר את מהלכיו לציבור הרחב, אני טוען שאסור היה לו לספר לעולם את מה שהוא הולך לעשות לרשות-הפלשתינית (דהיינו- לקצץ אותה ב-40%...), כי האירופאים והאמריקנים (והאו"ם) היו מיד יוצאים להכשיל צעד שכזה, לכן הוא דיבר רק על "להציל את המתיישבים" וזה שהם סרבו להיות מוצלים. אינו אומר דבר לזכותם, הם אינם קנאי מצדה, ולא היה להם כל זכות להקרבת משפחותיהם על בסיס של הלכה דתית מעודכנת.. או אגדה ציונית מומצאת..
בסיכום אני רוצה להוסיף שבטיפולי בנושא זה, אני לא מתכחש לעובדה שמאות רבות של משפחות נפגעו קשה מהצעד הזה של "עקירה" ואין לי אלא להשתתף בכאבם ובצערם. יותר מכך, אין לי ספק שהמדינה נכשלה בהבטחותיה לכל המפונים, לדאוג למגורים ולפרנסה, ועל כך אין סליחה. מצד שני אני מניח שלו אריק שרון היה פעיל בשנים האחרונות הוא היה מטפל בנושא כאוב זה כי זו הייתה הבטחתו ומילה שלו הייתה מילה.

תאריך:  10/07/2013   |   עודכן:  10/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שרון צדק בהינתקות
תגובות  [ 49 ] מוצגות  [ 49 ]  כתוב תגובה 
1
צר לי מאוד אך אתה טועה
איש אמת  |  10/07/13 11:58
 
- שטות. שרון מעולם לא פנה לשמאל!
הסטוריה פוליטית  |  10/07/13 17:14
 
- איש אמת???
יוסי מ  |  11/07/13 09:11
2
אולי אתה צודק, אך לא זה העיקר.
אהוד פרלסמן  |  10/07/13 15:27
 
- אז אתה תקבע לנו מה זודמוקרטיה? ל"ת
אתה לא מאופס פה  |  10/07/13 18:57
 
- לאהוד
יוסי מ  |  11/07/13 09:38
 
- התייחסות לפרלסמן
שלמה המגיב  |  11/07/13 09:58
 
- תשובות ליוסי ושלמה.
אהוד פרלסמן  |  11/07/13 18:58
 
- ובכל זאת , אהוד !
שלמה המגיב  |  11/07/13 20:32
 
- אתה יודע שאני צודק, וסתם מתוכח
אהוד פרלסמן  |  11/07/13 23:16
 
- "שינוי סעיף בחוקה" , פרלסמן ?
שלמה המגיב  |  12/07/13 09:11
 
- דו-שיח של חרשים!
אהוד פרלסמן  |  13/07/13 10:28
 
- אין מענה בעולם לפצמ"ר עד 6 ק"מ
ע_הראל  |  29/07/13 12:41
 
- לאהוד-2
יוסי מ  |  12/07/13 01:25
 
- קצת פחות נחרצות בבקשה ממי
בני בנקר  |  12/07/13 12:36
3
שלום לך אספסוף בריבוע שקרן
זקן  |  10/07/13 15:59
4
מסכים עם המכונה:"איש האמת"
יוסי שפניר  |  10/07/13 17:13
5
מסכימה איתך לגמרי.
גילה פ.  |  10/07/13 17:53
6
אם כך אז בוא ניסוג מחר מאיו"ש
הגנן  |  10/07/13 20:47
 
- עזה שקטה היום ומעולם לא הובסנו ל"ת
קוצר ראייתך מדהים  |  11/07/13 17:33
7
א.שרון טעה והטעה מכל בחינה
פלא יועץ  |  11/07/13 11:00
 
- אסטרטגיה מדינית עפ"י התורה ?
שלמה המגיב  |  11/07/13 12:31
 
- מנחם בגין ז"ל אכן עשה כך והלך
פלא יועץ  |  17/07/13 17:55
8
אם שרון צדק=מדוע השמיים והארץ
קורןנאוה טבריה  |  11/07/13 13:03
9
אצ"ג בתגובה:"בוכה בחרון-דם-לתו
קורןנאוה טבריה  |  11/07/13 13:15
 
- נא לא לשים לב לפשיסטית הדתית ל"ת
ירדת מהפסים נאווה  |  11/07/13 17:45
10
יחרב ביתך
מעברת ניצן חרוילה  |  11/07/13 13:22
 
- אתה חלק מהאספסוף עליו כתבתי ל"ת
שקרים וקללות   |  11/07/13 17:50
11
הלוואי שתשוכן אצלנו
מגורש מעברת ניצן  |  11/07/13 14:06
 
- לדרורי אין כפרה וסליחה גם אם
לדרורי  |  11/07/13 20:27
 
- אולי בלב יש אבנים אבל בראש שכל ל"ת
אצלך תבן בראש  |  12/07/13 15:47
12
אלטלנה מס' 2
באום  |  11/07/13 16:24
13
רק אדיוט מצדד בהיתנתקות
האמת  |  11/07/13 18:30
 
- בשקרים הניבזיים אתה נקרא אמת? ל"ת
מענה לאספסוף  |  12/07/13 01:17
14
דרך חשיבה לגמרי מוטעית
דאגנית  |  11/07/13 18:48
15
אינך יכול להעלות טיעונים
אברהם מערב השומרו  |  11/07/13 20:13
 
- יש בדיחה על האספסוף(של חמורים)
ע_הראל  |  29/07/13 15:02
16
יהודה דרורי השחצן
קורא ותיק  |  11/07/13 22:04
 
- הנה התייחסת...טמבל נשאר טמבל ל"ת
מענה פשוט  |  11/07/13 22:54
17
זוהי תגובתי למרבית המגיבים פה
יהודה דרורי  |  13/07/13 16:56
 
- למר דרורי
דאגנית  |  13/07/13 20:46
 
- ובכלל לא הסברת היכן אני טועה? ל"ת
תגידי מדוע שגיאה  |  13/07/13 23:02
 
- אתה מעוות את המציאות
הגנן  |  27/07/13 20:23
 
- גנן=גם היטלר רצח גנרלים נסוגים
ע_הראל  |  29/07/13 17:07
 
- שרון היה המפאיניק האחרון
ברוזלה  |  16/07/13 21:34
18
תגובה
צנחן  |  16/08/13 02:08
 
- מסר לחמור=צנחן+תמיכה במר דרורי
ע_הראל  |  22/08/13 09:01
19
תגובה
צנחן  |  16/08/13 02:17
 
- שלא יהי חג ולא שמח לעוכר(צנחן)
ע_הראל  |  22/08/13 10:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תוכנית ההינתקות
נרי אבנרי
ההינתקות הייתה פשע נגד אזרחים ששיחקו את המשחק הדמוקרטי ללא דופי. הם רצו להשפיע, הצביעו, וניצחו בקלפי. רק בדמוקרטיה של פרופסור שלמה אבינרי המנצחים בקלפי בכו ברחובות, והמפסידים רקדו בכיכרות. הלכתי לארכיון
עידן יוסף
לוין: הגירוש היה איוולת מדינית וחרפה מוסרית    כלפה: מאמין שנשוב לגוש קטיף    שלח: יצאנו מחבל ארץ כבוש ומלא משטמה    מצנע: לפעמים צריך לקטוע אבר חשוב בגוף כדי להתקיים    פייגלין: ראינו מה קורה כשהחוק הופך למוסר
נרי אבנרי
הם שיווקו את הרצח המבחיל ב"בר-נוער" כ"פשע שנאה". פשע שנאה? עקירת 8,000 יהודים מגוש-קטיף ומצפון השומרון - זה פשע שנאה    הלכתי לארכיון
הרצל חקק
על ספרו של שמואל יריב "כשנשים אוהבות", הוצאת בת אור, 2013, 382 עמודים
ד"ר רון בריימן
אם שימוש בצה"ל לפצל"ם - פעולות צבאיות לא מלחמתיות - הוא פסול לצורך התמודדות עם פגיעה חמורה בשירותים חיוניים, קל וחומר שהוא חייב להיות פסול כאשר מדובר בשימוש בצה"ל לפצל"ם נגד אזרחים לצורך גירושם מבתיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il