X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקב"ה הוריד למצולות את המצרים אשר הרעו לעמו בים סוף, העלה אותם וגרם להם לחשוב שהנה הם ניצלים, אך הוריד אותם שוב למצולות. זה עונשם של רשעים שעלו לגדולה
▪  ▪  ▪
יציאת מצרים. ציור: גוסטב דורה

"כל רדפיה היו לראש" [איכה]. וקשה - לא מספיק לעם ישראל ולצדיקים הרדיפה והצער אשר עוברים, גם רודפיהם יעלו ויתמנו להיות לראש?
אלא חז"ל אומרים לנו: לב מלכים ושרים בידי הקב"ה. פירוש הדברים: כשהאדם אדם רגיל, הבחירה היא בחירה בידו, אך כאשר האדם נהיה לראש, הבחירה כבר לא בידו, אלא כל אשר עולה על ליבו וכל אשר עושה בא מהקב"ה ולא על-ידי בחירה. ולכן כאשר הקב"ה רואה שרשע, הרדיפה אצלו אחרי הצדיק חזקה ביותר והיא חלק מחייו, מעלה אותו הקב"ה להיות לראש ואז ליבו בידי שמיים וכוח רדיפתו ורשעותו אינם עוד בידו אלא על-פי קרבת עם ישראל להקב"ה, משפיעים הם שליבו יתהפך וישתנה על-פי מעשיהם. ולכן כל רדפיה היו לראש.
כאשר נתבונן ונתעמק על עוכרי ישראל אשר עשו מעשה זמרי ודורשים שכר פנחס, נראה שהנה עולים לגדולה אך עלייתם וגדולתם הן מפלתם. כפי שמצאנו אצל נבוכדנצר, מובא בספרים הקדושים: אותו רשע שהחריב את בית המקדש באחרית הימים חוזר בגלגול ויהיה למלך גדול ואחרי שיגיע למעלה הגדולה ביותר תיפול מלכותו. וקשה - מדוע אותו רשע שהחריב את בית המקדש יזכה שוב לגדולה? אלא עונשו כל כך גדול, שהקב"ה מעלהו לגדולה כדי להשפילו ולהורידו לבאר שחת.
וכפי שמצאנו אצל הנחש, מובא בחז"ל שבכל שבע שנים הנחש מפשיט את עורו וטועם טעם האמיתי שבכל דבר ודבר, ואחרי כן שוב חוזר לטעום הכל בטעם חול. ומדוע כך עושה הקב"ה? אלא להזכירו את הטעם האמיתי של כל דבר ואחרי כן שוב להענישו, שיהיה הכל בטעם חול. וזה עונש לרשעים אשר הפליגו והרבו ברשעותם, להעלותם ולהפילם שוב לבאר שחת.
וכך המצרים אשר הרעו מאוד לעם ישראל בארץ מצרים כשטבעו בים סוף, היו יורדים למצולות הים ושוב עולים ושוב יורדים ומדוע? כשהיו יורדים למצולות היו בטוחים הנה מתים וכשהיו עולים היו מרגישים הנה ניצלים, זה עונש הרשעים אשר הפליגו, הקב"ה מתעתע בהם ועונשם כפול ומכופל.
יחזקנו הקב"ה ויזכנו לראות בנועם ה' ולבקר בהיכלו.

תאריך:  10/07/2013   |   עודכן:  10/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוריד, מעלה ושוב מוריד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שוב הנוכל מטיף מוסר
עובר אורח  |  11/07/13 20:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אליהו קאופמן
מי כמו יהודים חרדים - ורבניהם, הם אלה שצריכים להגיע לפשרה על המקומות הקדושים עם בני ערב ובני נצרת. כמו שאנשי שס ביטאו יפה לפני מארחיהם הפלשתינים, כי בעצם אפשר להגיע לשלום ישיר ללא תיווך אמריקני, כך עליהם ובמיוחד על הזרמים החרדים שלא הגיעו לרמאללה לשנן ששלום בין מאמינים במזה"ת יתכן גם ללא תיווך של יהודים אירופאים וחילוניים
עו"ד יוסף פנדריך
אהרן ברק שהיה נשיא ביהמ"ש העליון "שידרג " את מבחן פסלות שופט וקבע שעל מי שמבקש פסלות שופט לשכנע לא רק שקיימת אפשרות ממשית למשוא פנים אלא שאין שום סיכוי שהשופט ישנה את דעתו. בלתי אפשרי לעמוד במבחן כזה מחמיר. מוצע לאמץ מבחן של פגיעה במראית פני הצדק
נרי אבנרי
במאמר שפרסם ב"גארדיאן" הבריטי הוא כתב: "לא יהיה שלום בלי קבלת התנאי של החזרת 7 מיליון (במילים: שבעה מיליון) צאצאי פליטים פלשתינים למולדתם". כשהוא מדבר עם ישראלים, יוצא לו דבש מהפה. הלכתי לארכיון
יהודה דרורי
כל מספר חודשים צצים פה ושם מאמרים המקוננים על ההינתקות מגוש קטיף ו/או תוקפים שוב ושוב את אריק שרון על פעילותו זו. ההתקפות על שרון מקבלות לפעמים אופי של הסתה. מכל הפובליציסטים הללו לא שמעתי מישהו שינסה לנתח, בצורה אובייקטיבית את הלקחים...מדוע בכלל עלה רעיון ההינתקות?
ראובן לייב
עם מותו של הרב עוזי משולם חוזרת הפרשה הכאובה לכותרות. אלא שגם אחרי ארבע ועדות-חקירה עדיין רב הנסתר על הנגלה, ובכל זאת ברור שהייתה זו אוזלת-ידן של רשויות הרווחה. סיפור מציק, שאיננו נותן מנוח גם היום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il