X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכישלון האסטרטגי של אובמה סוריה, עירק ולבנון - מתפרקות להרבה "מדינות מאבק בין שלוש "האלטרנטיבות" השלטוניות במדינות ערב ארה"ב ובריטניה, אבירי שלטון החוק של אלופי הצביעות ח"כ סתיו שפיר: המנון התקווה הוא גזעני צעירים ערבים נוצרים מתגייסים לצה"ל למרות האיומים
▪  ▪  ▪
סוריה. מתפרקת לקבוצות אתניות [צילום: AP]

הכישלון האסטרטגי של אובמה
נאום החזון הנאיבי של הנשיא אובמה בזמנו, באוניברסיטת אל-אזהר בקהיר, שבו הטיף לבניית חברה דמוקרטית במדינות ערב וברצונו לפתוח בדיאלוג חדש עם העולם המוסלמי, הוביל לתוצאה הפוכה. מה שמתחולל כיום בסוריה, במצרים, בעירק ובאפגניסטן זו הוכחה לכישלון המדיניות האמריקנית המבולבלת במזרח התיכון. מדינות אלה מתפרקות מבפנים, האיסלאם הקיצוני האנטי אמריקני שולט בהן בפועל, האנרכיה מתעצמת והדמוקרטיה לא קיימת. האמריקנים בורחים מעירק ומאפגניסטן. מובארק הודח. מורסי "הדמוקרט" הומלך, ועתה מצרים בתוהו ובוהו של מהפכת נגד "האחים המוסלמים".
סוריה, עירק ולבנון - מתפרקות להרבה "מדינות"
גבולותיהם של מדינות אלה עוצבו ונקבעו על-ידי שתי האימפריות, הבריטית והצרפתית, ששלטו באזורים האלה בעבר. בגבולות המלאכותיים הללו הוכנסו אוכלוסיות של קבוצות אתניות ודתיות עוינות, לא הומוגניות, עם יריבויות היסטוריות. התוצאות של הרכבים דמוגרפים אלה באים עתה לביטוי של התפרקות, על-רקע המהפכות הפנימיות.
סוריה מתפרקת לחמש קבוצות: כורדים, דרוזים, עלאווים, סונים, שיעים.
עירק מתפרקת לשלש קבוצות: כורדים, שיעים, וסונים.
לבנון התפרקה כבר מזמן לחמש קבוצות: דרוזים, כורדים, סונים, שיעים, נוצרים.
"מדינות הלאום" המלאכותיות מתפרקות ל"מדינות" שבטיות, עדתיות ודתיות. מדוע רק לפלשתינים ניתנת זכות למדינה ? מעתה צריך יהיה לתת זכות ל-5 "מדינות" בסוריה, 5 "מדינות" בלבנון, ו-3 "מדינות בעירק.
מאבק בין שלש "האלטרנטיבות" השלטוניות במדינות ערב
תמונת המצב הקיימת כיום במדינות ערב, מראה על כביכול שלושה סוגי משטרים שבפועל לכולם מאפיינים של דיקטטורות בהגדרות שונות: דיקטטורה חילונית. דיקטטורה מלוכנית. דיקטטורה איסלאמית קיצונית. הדיקטטורות החילוניות התפרקו: מובארק הודח במצרים, שליט תוניס הודח, שליט סוריה, אסד בדרך להדחה.
הדיקטטורות המלוכניות עדיין קיימות: מלכי סעודיה, ירדן ומרוקו. הדיקטטורות של האיסלאם הקיצוני שולטות בפועל באפגניסטן, בסודן, ובסומליה.
ארה"ב ובריטניה, אבירי שלטון החוק של אלופי הצביעות
בימים אלה התפרסמו פרטים אודות פעילותם של שרותי הביטחון בשתי מדינות אלה, המבצעים מעקבים והאזנות סתר על אזרחיהם. מידע זה הגיע לתקשורת בעולם גם בזכות אדוארד סנאודן, מדליף מסמכי סוכנות הביון האמריקנית NSA. התברר שהאמריקנים מאזינים לא רק לאזרחיהם אלא גם על אזרחי האיחוד האירופי ובריטניה. מחאה בעניין כלפי האמריקנים, יצאה בהודעה רשמית מבריטניה ומנציבות האיחוד האירופי.
מנהיגי מדינות אלה מרבות להטיף לעולם כולו על הצורך הדמוקרטי לשמירת זכויות האדם, הפרטיות ושלטון החוק, שפוסלים האזנות סתר של מעקב על האזרחים. ואילו הן עושות את ההפך בעצמן אך מטיפות לכולם.
ח"כ סתיו שפיר: המנון התקווה הוא גזעני
לאחרונה פורסם ספרו של העיתונאי, אשר שכטר, "רוטשילד - כרוניקה של מחאה", העוסק במחאה החברתית שהיתה. בספר מסופר על ויכוח קשה שהתנהל, ערב אחת ההפגנות של המחאה בין איציק שמולי (אז יו"ר אגודות הסטודנטים) לבין סתיו שפיר מהמארגנות. איציק שמולי התנה את השתתפות הסטודנטים בהפגנה בהנפת דגל ישראל ושירת המנון התקווה בסיום.
סתיו שפיר ענתה לדרישתו של איציק שמולי במילים: "לא הייתה לי בעיה עם הדגל, הייתה לי בעיה עם התקווה. לא כל אזרחי המדינה יהודים". חברתה של סתיו שפיר, שרון שחף, חברת המפלגה הקומוניסטית (חד"ש) סיפרה כי סתיו התחילה לבכות ולומר שהתקווה היא שיר גזעני.
ראוי להזכיר כי בימים אלה העלו כמה חברי כנסת ערבים הצעה לשנות את סמלי המדינה ואת מילות שיר התקווה. הדברים נאמרו בכנסת ביוזמת "הפורום להסכמה אזרחית - כנס יפו".
האם חברת הכנסת סתיו שפיר, מזדהה עם היוזמה הערבית ? מדוע כל החכים של מפלגת העבודה שותקים ולא מגנים אותה ?
צעירים ערבים נוצרים מתגייסים לצה"ל למרות האיומים נגדם
למרות ביקורת חריפה מבית, ועל-אף האיומים שספגו מהמגזר הפוליטי והמוסלמי, הוקם לאחרונה "הפורום לגיוס העדה הנוצרית". כנס הפורום התקיים בכפר הערבי יפיע, בסיוע ותמיכה של הכומר האב גבריאל נדאף ורב סרן ויהאם שליאן, המתגורר בנצרת. דובר הפורום, מורן חלול אמר: "אנחנו לא חיים בסוריה המוסלמית או בעירק ששם מפוצצים כנסיות. אנחנו חיים במדינה חופשית, יהודית ודמוקרטית. אנחנו רואים את עצמנו חלק מהמדינה ורוצים להשתלב בה".
נוצרים אלה מאוימים וסופגים הסתה מחברי הכנס הערבים. מדוע שותקים כל ארגוני זכויות האדם במדינה, כדי להגן ולתמוך בצעירים הנוצרים שמתגייסים לצה"ל?

תאריך:  14/07/2013   |   עודכן:  14/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תגובות ממוקדות לאירועים בחדשות (ג)
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
"אם אתם רוצים דיור" חברים, אמר שלמה מעוז, מטובי הפרשנים הכלכליים, "תהיו נועזים ותאמצו את השיטה של חומה ומגדל מזמן הטורקים. תבחרו לכם קרקע ותציבו עובדות בשטח, תתחילו לבנות לעצמכם, רק כך יהיה לכם משהו במדינה הזו"
חניאל פרבר
"אין אומרים תחנון במנחה בערב ט' באב משום דאיקרי מועד... והעניין הוא לסימן כי אנו מובטחים בה' יתברך שעוד יתהפכו הימים האלה למועדים ושמחה וימים טובים"
אברהם פכטר
ההתנגדות למאגר מצד אזרחים ועמותות החוששות, לחדירה ופגיעה בפרטיות, מוצדקת במידה מסוימת, אך מתגמדת לעומת היתרון של מתן ביטחון למדינה אם הייתי נשאל (או כל אזרח אחר), האם אתה מוכן לוותר על מקצת מהפרטיות תמורת מניעת פיגוע - תשובתי הייתה כן. אני מוכן
יאיר דקל
"הרבנות החליטה לקבוע לנו צורה לבורקס!" - הצטווח אחד. "למה מכריחים אותי לאכול דווקא ככה?" - תהה השני. "אתם צווחים, כי זאת הרבנות שהמליצה על צורה לבורקס. מה אכפת לכם אם יאפו לכם עגולים או מרובעים?" - עניתי לשניים
איתן קלינסקי
מי שהחליט שאנחנו המתיימרים להיות "מַמְלֶכֶת כֹּהָנֵים וְגוֹי קָדוֹשׁ" יש לנו רק פתרון אחד והוא לכלוא במכלאות במדבר בנגב פליטי רעב וחרב, המתדפקים על דלתותינו - לא ספג את זעקת הפואמה "מֵתֵי מִדְבָּר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il