X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכוח האחד נקרא 'לילית' והשני 'מחלת'. ללילית יש ת"פ חיילות ולמחלת תע"ח. השתיים ממלאות את חלל העולם, אך ניתן להחליש כוחן על-ידי קיום מצוות ומעשים טובים
▪  ▪  ▪

"נשים בציון עינו" [איכה ה']. המפרשים מקשים: איך עלה בידי הצוררים להחריב את בית המקדש ולפרוע ברעות בישראל בצורה הקשה והמרה אשר עשו, הרי כל מהלך החורבן היה דבר לא שכלי, עם ישראל היה עם חזק עם צבא חזק, עם עשיר מאוד, מתורבת מאוד. פתאום, בימים בודדים, הכל קורס, הכל נחרב, לא נשאר מאומה ובנייה של אלפי שנים נחרבת בהינף יד. איך קורה כדבר התמוה הזה?
חורבן צריך לבוא בהדרגה. קריסה איטית, אך לא קריסה פתאומית, שלא נשאר בה מהאומה הגדולה ביותר והעם חזק ביותר מאומה. אלא מפרשים חז"ל ואומרים - ישנם שני כוחות של הסיטרא אחרא: האחת שמה מחלת ואחת שמה לילית. ולמחלת יש תע"ח (478) חיילות כמניין מחלת וכן ללילית יש ת"פ (480) חיילות כמניין שמה והן ממלאות את חלל העולם, ותמיד על-ידי מצוות ומעשים טובים של הצדיקים והחסידים מרפים את כוחן ומחלישים אותן.
ועוד, הכוחות של שני הכוחות האלו שונים לחלוטין. מחלת כוחה בשירה, זימרה, הוללות, מחולות, צחוק וקלות ראש. לילית כוחה בעצבות, בצער, בייאוש, בחוסר מעש. ותמיד שני הכוחות האלה במלחמה מתמדת, שמחה בעבירות ובהוללות, או ייאוש מהחיים, ייאוש מכל מעשה טוב. והכוח שהעולם שורד בו הוא הליכה בין העצבות לשמחה, בין שני הכוחות הרעים האלה, שממלאים את חלל העולם.
והנה בשעת החורבן, דבר שלא אירע מעולם, שני הכוחות האלו התחברו ונהיו אחד. החיבור הזה הביא את העוצמה והכוח המר והקשה שאף דבר לא עמד כנגדם וכך בא חורבן הבית בצורה לא אנושית, לא מובנת ולא מקובלת. ולכן הקריסה והנפילה היו קריסה ונפילה לא שכליות, לא מובנות ולא בדרך הטבע.
כשם שאדם נוהג, נוהג העולם כלפיו
והנה בימים אלו, ימים של התבוננות על העבר וקבלה לעתיד, צריכים להתבונן איך קרה כדבר הזה, ששני הכוחות הללו התחברו לאחד? איך מונעים ונמנעים מחיבור זה של כוחות הרוע האלה שוב יחד? אלא אפשר לבאר ולומר: "ה' צילך על יד ימינך". העולם מתנהג עם האדם כמו צל, כשם שהאדם נוהג, כך העולם נוהג עמו. "ונתתי לך רחמים וריחמתיך", כאשר האדם מרחם, רחמים באים גם עליו. בדרך שאדם נוהג ועושה, כך העולם מתנהג כלפיו.
והנה בדור החורבן היה דבר קשה ביותר - אנשים היה בתוכם שני הכוחות האלה יחד, לילית ומחלת, מצד אחד ייאוש ועצבות מכוח לילית, ומצד שני שמחה והוללות מכוח מחלת, והערבוב הזה והברית שנכרתה בנפש אותו הדור, בנפש האנשים, של שלום בין מחלת ולילית, והמרחק אצל האנשים ממחלת ולילית היה כחוט השערה, גרמו שכך גם ינהגו באותו הדור מחלת ולילית, ומזה צמח ונבנה החורבן הגדול של חורבן בית המקדש.
והנה המלחמה בדור הזה היא לעמול ולעבוד ולשמור ולהיזהר מהמחלת של הסיטרא אחרא ומהלילית של הסיטרא אחרא. וייזהר האדם לא להיות פוסח על שני הסעיפים בשמחת הרע ובעצבות הרע. ונשתדל לתקן עולם במלכות שד-י. נעלה ונתעלה ונזכה לבניין אריאל במהרה בימינו.

תאריך:  15/07/2013   |   עודכן:  15/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שני כוחות הסיטרא אחרא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא אלמן ישראל, אלמן=א-גרת,
פלא יועץ  |  15/07/13 15:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמחה סיאני
לפעמים אני תמהה, איך חיי מלאֵי סיפורים מרתקים, הקשורים באנשים מפורסמים, סיפורים שלעיתים אני נכנסת לכאלה סיטואציות וחווה כאלה חוויות, כמו שרק "שמחה בארץ הפלאות" יכולה לחוות
הרב אליהו קאופמן
לא לחינם זכה היום הקדוש הזה לכינוי הלעג בפי הערבים: עיד אל גזוז ומהיום הנורא לישראל הפך יום תשעה באב ללעג זר כאשר אותם בית"רים צבועים שמו בפרהסיה ללעג את הצום המר וחיללוהו בפרהסיה. מי כבר יכול היה להאמין - אפילו מן העמים הזרים, שבאמת היום והמקום קדושים למחללי ה' הללו?!
רפי לאופרט
אבירי ההפגנות, האוטופיות, חוסר הרצון ו/או חוסר היכולת ללמוד מניסיון, חוזרים שוב לרחוב בקיץ 2013. אולי מחוסר כיס ואולי משום שזה "IN", הם מארגנים לעצמם הפנינגים בחופשת הקיץ בדמות הפגנות, קצת צילומים והופעות בעיתונות ובטלוויזיה בשילוב עם "סיפורי גבורה חברתית" לדורות הבאים
יוסף קנדלקר
רבנים יוצאים בשצף קצף על אנשים שמוכרים בשר שנשחט ב"שחור" או עסק שלא מוכן להציב אצלו תעודת כשרות    מה עם סופרים וכותבי סת"ם? מי בודק אותם? את הרמה שלהם? מה הם בדיוק מוכרים לנו ולמה כשאנו קונים תפילין אני לא בודקים אפילו במינימום?
עמוס שנער
דחיית גיוס החרדים בארבע שנים תבטיח ללפיד את הישרדותו הפוליטית בבחירות הבאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il