X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין חדש תחת השמש: הקומבינות עובדות, המיליארדים מבוזבזים לריק, וההתעשרות של מקורבים קלה
▪  ▪  ▪
יוסף שפירא. דוח מבקר מדינה נוסף - והשחיתות עדיין חוגגת [צילום: פלאש 90]
אז מה הפלא?!
כשבמשרד החוץ מכהן שר שהוא מוחרם על-ידי מדינות אירופה המערבית או ארה"ב, אין תמה מדוע משרד החוץ איננו ערוך למצבי חרום. מובן שכשסגן שר החוץ, זאב אלקין, המנהל את המשרד עד שליברמן יוכל לחזור (שזו פרשייה בפני עצמה) והוא עסוק בעלייה להר הבית ומיני פעולות שבינן לבין משרד החוץ אין בכלל קשר, איך משרדו יהיה ערוך למצבי חרום?

איתמר לוין
ליקויים בהגנת העורף לא תוקנו מאז לבנון

איתמר לוין
משרד החוץ אינו ערוך כיאות למצבי חרום

פרסום דוח מבקר המדינה האחרון איננו אלא עוד חוליה בשרשרת השחיתות השלטונית והפוליטית בישראל. אין חדש תחת השמש: הקומבינות עובדות, המיליארדים מבוזבזים לריק, ההתעשרות של מקורבים קלה. מומחים להגדרות יטענו שישראל אינה נגועה בשחיתות שלטונית כפי שנגועות מדינות אחרות. המציאות מוכיחה, שוב ושוב, שהכאילו כשלים וחוסר פיקוח הם השיטה ולא היוצא מן הכלל. רוב גורף של המערכות השלטוניות בישראל מתנהלות על-פי מיטב השיטות המושחתות המוכרות בהיסטוריה.
דוח מבקר המדינה מגלה שהכשלים במיגון העורף והגנתו מפני מלחמה אפשרית לא תוקנו מאז מלחמת לבנון השנייה. עובדה זו לא הפריעה למישהו לבזבז מיליארדים רבים מאוד, אולי אפילו עשרות מיליארדים עבור מכירת אשליות לציבור. העורף איננו מוגן אך ישנו משרד להגנת העורף המחזיק מנגנון פקידותי ובראשו שר בעלות של מיליונים רבים. זה איננו מפריע לאף אחד, זה לא מזיז לאזרח.
פרויקטים רבים מאוד לא הושלמו כדי לתת מענה בעת הצורך, אך ודאי שכספי ציבור רבים מאוד בוזבזו ומישהו הרוויח טוב מאוד מכך. השאלה היא מי? רק המקורבים, רק אלה אשר משכורותיהם נושקות השמימה. לית דין ולית דיין. במסיבות עיתונאים אד הוק, מומחזות היטב על-ידי יועצי תקשורת ודברנים ללא סוף, מציגים הממונים על הגנת העורף רק הישגים, רק התקדמות. והציבור קונה זאת וממשיך בשגרת חייו. רשויות מקומיות בולעות תקציבי עתק ואינן עושות דבר זולת מופעים, בידור וגינות יפות, ומכסות, ביודעין, את ערוות העורף המופקר. בעת הצורך, חלילה, שוב נשמע את אותם ההסברים השקריים של הממונים.
לא כשל. שיטה.
טענתי בעבר שמה שמכונה "השטחים" הוא אזור הבולע תקציבים דמיוניים ואין מי שיפקח על כך. הנה ציטוט מן הדוח: "בביקורת נמצאו ליקויים משמעותיים, חלקם חמורים, בתיאום ובשיתוף הפעולה בין צה"ל, המשטרה והמינהל האזרחי ובין גופים אלה לגופים אחרים, כגון משרד החקלאות ורשות המים, בתחום אכיפת החוק בנושאים שנבדקו: עבירות של תכנון ובנייה, גניבות מים וקידוחי מים בלתי חוקיים, פגיעה באיכות הסביבה, שהיית פלשתינים שלא כדין בתחומי היישובים הישראלים ביו”ש ובאכיפת דיני התעבורה. הליקויים נובעים, בין היתר, מהעדר הגדרה ברורה של תחומי האחריות שבתחום סמכותם של הגורמים האחראים ביו”ש ומהיעדר פקודות ונהלים, אשר יבטיחו שיתוף פעולה הדוק, ויתרמו למיצוי יעיל של הכוחות הפועלים בתחום אכיפת החוק באזור ולהסדרת הסמכויות ביניהם".
לכאורה, יש כאן כשל כביכול. לא ולא. זו השיטה. ככל שיש יותר אי-סדר, כך התקציבים זורמים ואיש אינו יודע להצביע מה נעשה בהם. לאי-הסדר הזה יש סדר מאוד מוגדר. כך נעלמים עשרות מיליארדים מבלי שמישהו יהיה מוכן לקחת אחריות על בזבוזם.
לא ערוך. אין פלא!
הדוח מצביע על כך שמשרד החוץ איננו ערוך למצבי חרום. נזכיר רק שהחלטת אירופה להטיל חרם על כל מה שמזוהה עם השטחים תפסה את משרד החוץ עם המכנסיים למטה. והאמת היא שאין פלא: כשבמשרד החוץ מכהן שר שהוא מוחרם על-ידי מדינות אירופה המערבית או ארה"ב, אין תמה מדוע משרד החוץ איננו ערוך למצבי חרום. מובן שכשסגן שר החוץ, זאב אלקין, המנהל את המשרד עד שליברמן יוכל לחזור (שזו פרשייה בפני עצמה) והוא עסוק בעלייה להר הבית ומיני פעולות שבינן לבין משרד החוץ אין בכלל קשר, איך משרדו יהיה ערוך למצבי חרום?
נושא צה"ל והייצוא הביטחוני מהווים דינוזאור המכלה תקציבים אדירים שמלבד שני אנשים, אין איש זולתם היודע מה קורה. תחת השם ייצוא ביטחוני לחבויה מציאות שונה של סחר-מכר בנשק לכל המרבה במחיר. מי גוזר את הקופונים השמנים? אתם יודעים את התשובה.
כל אלה ועוד רבים אחרים הם סממנים של שחיתות שלטונית במלוא תפארתה. רק חבל שדוח המבקר לא יתקן דבר.

תאריך:  18/07/2013   |   עודכן:  18/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוח המבקר - שחיתות בתפארתה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה אבנרי מאומ"ץ מתעלם ? ! ל"ת
למחבר  |  21/07/13 00:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איתמר לוין
צה"ל, המינהל האזרחי והמשטרה אינם מבצעים פעולות אכיפה בתחומי הבנייה, המים והתעבורה    כשלים בטיפול בעבירות על איכות הסביבה ובעובדים פלשתינים בלתי חוקיים ביישובים יהודיים
איתמר לוין
חלק מהמתנחלים והחקלאים לא משלמים דמי חכירה    הפלשתינים לא משלמים מאז אוקטובר 2000    קופת האזור מפסידה מאות מיליוני שקלים    בר-און וברק ידעו על המצב - אך לא עשו דבר
איתמר לוין
ועדת ההיגוי בנושא לא התכנסה מעולם; לא נקבעו רמת האבטחה; לא הוגדרו הרשאות הכניסה; לא תורגל שיקום מאסון; מערכת הרכש הממשלתית הופעלה למרות בעיות אבטחת מידע
איתמר לוין
קציני שיפוט חרגו מסמכויותיהם בתחומי הענישה והשפיטה    חיילים לא מרצים את עונשיהם בשל מצוקת מקום קשה בבתי הכלא הצבאיים
איתמר לוין
למרות חובתו לדווח מראש על העברות מסעיף לסעיף, משרד הביטחון אינו עושה זאת ואף מוסר מידע חלקי למשרד האוצר - שמצידו אינו מפעיל את הבקרה הדרושה
רשימות נוספות
השב"ס שילם פי 3 על מיחשוב - וטרם קיבל אותו  /  איתמר לוין
רכב צמוד בניגוד לכללי מינהל תקין  /  איתמר לוין
הפיקוח על הייצוא הביטחוני לוקה בחסר  /  איתמר לוין
חמקן המדינה  /  יואב יצחק
האם חל שיפור במצבם של חושפי השחיתות?  /  עו"ד אלון קוחלני
קרב מבקר במבקר  /  עו"ד אברהם פכטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il