X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם אם בשלב ראשוני הן יתנהלו על מי-מנוחות - הרי שבשלבים מתקדמים יגיע הקרע. זה יקרה משחרור אסירים עם דם על ידיהם, דרך הכרזת שתי מדינות לשני עמים, ועד לנסיגה לגבולות 67'
▪  ▪  ▪
ג'ון קרי, אבו-מאזן. הפיצוץ צפי בשלב בשלישי לשיחות [צילום: AP]

בתרגיל מבריק וראוי לציון הצליח מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, להחזיר את בנימין נתניהו ואת אבו-מאזן לשולחן הדיונים, אחרי קיפאון של יותר משלוש שנים ביניהם. מה שלא עלה בידיהם של ברק אובמה והילרי קלינטון - עלה בידיו של דיפלומט עקשן, ששבר את הקרח רק משום שדרש לעמוד על שלו.
אז שאפו, באמת, לאשף הדיפלומטי על שלא הוריד לרגע את רגלו מן הגז ועל שלא היסס לשים את המוניטין שלו על כף המאזניים.
למי ששכח - ראוי להזכיר בהקשר זה את תרגילי החמקמקות החוזרים ונשנים של בנימין נתניהו, שבסתר-ליבו לא שש לחזור לשיחות, שממילא אמורות היו, מבחינתו, להניב רק פירות-באושים.
יש להניח, אומנם, שבשלב ראשוני יתנהלו השיחות על מי-מנוחות. הפלשתינים והישראלים יעשו, קרוב לוודאי, כל שלאל-ידם כדי שלא לגרום לקרע ביניהם. עם זאת, הסצנריו הצפוי בשלב השני הוא פיצוץ ודאי מצד ישראל על-רקע ויתורים כואבים מצידה.
מניצוץ ללהבה
שחרור-אסירים, למשל, עם דם על הידיים, יהיה מן הסתם רק ניצוץ, שיבעיר במועד מאוחר יותר להבה אדירה. זה יהיה כרוך בעימות ודאי עם משפחות שכולות, שלא יסכינו לרגע לגזירה הקשה - מה שיגרור אחריו תמיכה גורפת של מפלגות הימין הקיצוני - בהן "ישראל ביתנו" ו"הבית היהודי".
אבל הפיצוץ הגדול באמת צפוי בשלב השלישי לשיחות. הכרזה על שתי מדינות לשני עמים, כפי שקובע מתווה השיחות, תגרום לקרע פוליטי גלוי. סביר להניח שהאגף הימני של הכנסת, שהוא כיום דומיננטי מאוד, לא ישלים עם רוע הגזירה ויפרוש מן הקואליציה.
במקרה שכזה יש, אומנם, לבנימין נתניהו רוח גבית מצד מפלגות העבודה ומרץ, שיסייעו לו למלא את מקומו של הימין הפורש, מבלי להזיק יתר על המידה למערך הקואליציוני. אלא שהשלב השלישי הוא הקריטי: בשלב הזה, הסופי בשיחות, יגיע רגע האמת הגדול: ישראל תידרש בו לחזור לגבולות 67' - מצב שספק אם יזכה לתמיכה מינימלית.
התוצאה תהיה אחת מן השתיים: או שהשיחות ישובו למבוי הסתום שלהן ולא יניבו פירות כלשהם, או שהגזירה תיכפה על ישראל בדרך של סנקציות קשות, שעוד לא ידעה כמותן.

תאריך:  24/07/2013   |   עודכן:  24/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפיצוץ הצפוי משיחות השלום
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ימין קיצוני
שלוימה גוילם  |  24/07/13 08:59
2
תקיה-מותר לשקר ליהודים החזירים
ראיס-פוטין-טיל400  |  24/07/13 09:41
3
שיחות'שלום'=שיחות לחורבן ישראל
קורןנאוה טבריה  |  24/07/13 12:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ליאור רזניק
אותי תמיד לימדו שבמשא-ומתן, שתי הצדדים נאלצים לשאת ולתת ולא רק צד אחד, יותר מזה, שלמשא-ומתן נכנסים ללא תנאים או מחוות מוקדמות אלא בידיים חשופות וריקות ובמהלך המשא-ומתן מחליטים מה כל צדד ייתן ומה הוא יקבל בתמורה. אחרת, למה צריך משא-ומתן?
רון בריימן
במדינה מתוקנת, השר הממונה על מערכת אכיפת החוק היה קם על רגליו, ומתקומם כנגד השלום החזירי, המתבסס על גירוש גזעני של רבבות מאזרחי ישראל מבתיהם בארצם. אבל, במדינה שבה צרת המשפטים דוחפת להרפתקנות אובדנית - לעזאזל שלטון החוק! - גם שלטון החוק הולך ונרמס, הולך והופך לקורבן "השלום"
יוסי שחר
עברו שמונה שנים מהניסיון השערורייתי שהיה אמור לשמש רמזור ירוק, אב-טיפוס לדרך בה ייפתר אולטימטיבית הסכסוך עם הפלשתינים. שמונה שנים זו בהחלט תקופה מספקת לסכם את ניסיון הנפל הזה שנכשל טוטלית מכל בחינה ועניין
נורית גרנגר
אירופה חוזרת שוב לעבוד באופן שיטתי לגירוש היהודים ממולדתם    היכן המחאה ההמונית בארץ? מדוע הממשלה מסכימה לשחרר רוצחים תמורת "הכבוד" לדבר עם הערבים?
איציק וולף
לאחר הצהרת ראש הממשלה על משאל עם שיאשר כל הסכם עם הפלשתינים הצהיר גם ראש הרשות הפלשתינים על כוונה דומה    נביל אבו רודינה: הדרך לשיחות עדיין חסומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il