לא מעט נכתב ודובר על שלטי החוצות ושלטי פרסום גדולים המציפים את רחובות וכבישי ערינו, ועל כך שהם מכערים את הסביבה ואם לא דיי בכך גם מהווים סכנה לבטיחות הנוסעים בכבישים.
במבשרת ציון כנראה לא מתרשמים מהפגיעה החזותית והבטיחותית שעלולים שלטים אלה לגרום, ובכניסה הראשית לישוב לא רחוק מהרמזורים שליד מחלף הראל בסמוך לקניון הראל מקום בו חולפים כלי רכב והולכי רגל רבים -מוצבים באורח קבע מזה תקופה ארוכה, לא פחות מתשעה שלטים גדולים הממוקמים אחד ליד השני (ראו בצילום המצורף לכתבה).
הכיעור והפגיעה הסביבתית שגורמים שלטים אלה זועקת לשמיים. כחסיד של שטחים פתוחים וירוקים השלטים האלה במסות כאלה החוסמים את שדה הראיה הפתוח ופוגעים בנוף הסביבתי מרתיחים אותי .מילא שלט אחד שגם זו לפעמים צרה לא קטנה, אבל 9 ! שלטים גדולים אחד ליד השני זה מוגזם ומכער מאד את הסביבה. אני יודע שיש תושבים לא מעטים שנושא חזות הסביבה לא מעניין אותם ויראו בכתבה זו טרחנות של יפה נפש אבל יש תושבים שהנושא מפריע להם ומכעיס אותם ועם כמה מהם שוחחתי.
למען ההגינות חשוב לציין, כי לא ברור לי מי אחראי למפגע הסביבתי הזה. יתכן שהשלטים מוצבים בשטח שאינו שייך מוניציפלית למועצה המקומית מבשרת ציון והמועצה לא אחראית להם. בכל מקרה, ראוי שתושבים אכפתיים ולא רק תושבי מבשרת ציון יפסיקו לשתוק ולגלות אדישות למפגע סביבתי ובטיחותי זה המקדם את פניהם בכניסה לישוב ויפנו לגורמים הנוגעים בדבר והאחראים להצבת השלטים ויבקשו להסיר את השלטים המכערים.
מפעילי השלטים בישובים השונים נוהגים לא פעם להציב דרך קבע חמישה- שישה שלטים ולעתים אף יותר מעשרה שלטים אחד ליד השני. כאן הכיעור והפגיעה הסביבתית רבה ובולטת יותר. אני מניח שמאחורי הרעיון להציב הרבה שלטים גדולים אחד ליד השני עומד השיקול הכלכלי לנצל כמה שיותר את שטח הפרסום ולהרוויח יותר כסף. חלק מהכסף שנגבה מהמפרסמים נכנס לקופת הרשויות המקומיות בדמות אגרות שילוט וכיוצא בזה, וחלק מגיע ליזמים פרטיים שמפעילים את מערך השלטים וחבל שלא תמיד נלקח בחשבון הנזק החזותי-סביבתי והסיכון הבטיחותי שגורמים שלטים אלה.