X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני מעריך את נתניהו על-כך שהוא מוכן להתגמש עם עמדותיו העקרוניות כפי שתוארו לא פעם בספריו השונים. אך, למרות הכל, אני מסכים עם אנשי הימין שאל לישראל להתקפל בפני הפלשתינים, ובפני הממשל האמריקני פן נאבד את כבודנו הלאומי, ואת היכולת שלנו לתפקד כאומה צעירה ובועטת
▪  ▪  ▪
ציפי לבני, ג'ון קרי. מאבדים את הכבוד הלאומי [צילום: AP]

מחר (יום ג', 29.7.13) )ייפתחו בוושינגטון בפעם המי-יודע כמה שיחות השלום בין ישראל לפלשתינים. הפלשתינים העמידו שלושה תנאים כדי לשבת סביב שולחן המשא-ומתן: דיבור על קווי 67,הקפאת הבנייה בשטחים הכבושים,ושחרור אסירים. מדובר בצעד חצוף ובלתי מוסרי היות שלא נהוג לדרוש דברים בטרם נוסחה העסקה.
למשל, תארו לעצמכם ששתי קבוצות מנהלות משא-ומתן לרכישת שחקן כדורגל,והן דורשות שהוא ירוץ הרבה, יבקיע 30 שערים, ויוריד ממשקלו ,שאם לא כן אין עסקה. זה מה שניסו לעשות הפלשתינים לישראל בחסות ארצות-הברית.
אני גיביתי את עמדת הממשלה והעומד בראשה נתניהו אשר סרבו בצדק לתנאים אלו. אך כאשר הכריז מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי על פתיחת השיחות, התברר כי האמריקנים קבלו כמעט במלואן את הדרישות הפלשתיניות וכופפו את נתניהו לרצפה.
נתניהו מאמין כי בעצם אישור שחרור האסירים במספר פעימות, הוא יצליח לכוף את אבו-מאזן במהלך תהליך המשא-ומתן. כלומר: "אם תפוצץ את השיחות,לא ישוחררו האסירים בשלב הבא".
אני לא מאמין בשחרור אסירים לפני פתיחת המו"מ כי הדבר לא משרת אף-אחד מן הצדדים, וכן אתה נותן פרס לצד-השני מבלי שקבלת ממנו דבר.
כמו-כן, הדבר יוצר תקדים מסוכן הפוגע בבטחונה וברתעתה של ישראל. כלומר: אם עד היום שוחררו אסירים כחלק מתהליך משא-ומתן או בסיומו תמורת דבר-מה,כאן מבוצעת פעימה ראשונה מבלי שאתה מקבל משהו מן הצד-השני.
למשל, אחרי קיומה של ועידת אנאפוליס בשנת 2007 הורה ראש-הממשלה דאז אהוד אולמרט לשחרר כ-400 אסירים של הפתח והחזית העממית כאשר אף-אחד מהם לא היה עם דם על הידיים.
בעסקת שליט שוחררו 1,000 אסירים תמורת חייל חטוף,וכן הלאה. נשאלת השאלה: מדוע האמריקנים נוקטים בצעד חד-צדדי שמטרתו לדחוק את ישראל לפינה?
התשובה היא: הנשיא אובמה החליט בקדנציה השנייה, שהוא בדומה לקודמיו בוש וקלינטון מנסה להשיג הישג במזרח-התיכון. לשם כך, הוא הסמיך את מזכיר-המדינה קרי לטיפול בנושא תהליך השלום הישראלי-פלשתיני.
אני מעריך את נתניהו על-כך שהוא מוכן להתגמש עם עמדותיו העקרוניות (כפי שתוארו לא פעם בספריו השונים). אך, למרות הכל, אני מסכים עם אנשי הימין שאל לישראל להתקפל בפני הפלשתינים, ובפני הממשל האמריקני פן נאבד את כבודנו הלאומי, ואת היכולת שלנו לתפקד כאומה צעירה ובועטת.

המחבר הוא בלוגר ופובליציסט
תאריך:  29/07/2013   |   עודכן:  29/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצורך בשחרור אסירים לפתיחת השיחות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אתה חמוד אתה
מזכיר_המדינה  |  30/07/13 16:05
2
על מה אתה מדבר? איזה כבוד
זקן  |  30/07/13 16:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ראובן לייב
תביעת השר להגנת העורף, גלעד ארדן, להתנות את שחרור המחבלים הפלשתינים בשחרור המרגל היהודי-אמריקני, אינה במקומה. אחרי ככלות הכל, הפלשתינים, שעימם אמורה ישראל לנהל את שיחות השלום, אינם נושאים באחריות לגורלו של מי שנדון על-ידי ארה"ב למאסר-עולם
עמוס שנער
מי יצביע בעתיד לימין אם השמאל יותר חברתי וישנן בחירות נפרדות בעניין השטחים?
נרי אבנרי
בשונה מרבים בשמאל הישראלי שתמכו בהינתקות מתוך שנאת מתנחלים, אינדיק תמך בה בשל נאיביות אופיינית לאמריקנים. שבועיים לפני משאל המתפקדים בליכוד הוא אמר: "ההינתקות תזרז את השלום"    הלכתי לארכיון
יהודה דרורי
מישהו ציין בפניי שייתכן שנתניהו הידוע כמקיאבליסט, משחרר בכוונה קבוצה-קשה אשר תדרוש את חלקה בשלטון ותגרום שם לבלגנים לא פשוטים
עמוס דאי
אני מתחרט על כל הנפת דגל המדינה, אני מתחרט על כל מסיבה וטקס שהשתתפתי בהם לכבוד המדינה. אני הכי מתחרט על השירות הקרבי שעשיתי למען המדינה ומזמין את ראש הממשלה לקחת ממני את "אות שלום הגליל" וסיכת הצלף שברשותי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il