X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
צריך מנהיג עם תעוזה וחזון שיחזיר את ההתיישבות כערך עליון במדינה לקדמת הבמה ויתן סיוע מסיבי לכך. על-ידי כך נשיג מספר מטרות. האחת - פיזור האוכלוסיה, השנייה - בלימת ההשתלטות של מיעוטים על קרקע הלאום, השלישית - פתרון לבעיית העורף לעת מלחמה
▪  ▪  ▪
בנייה בהתנחלות. מודל שיש ללכת לפיו [צילום: פלאש 90]

מחאת האוהלים העלתה על סדר היום הציבורי את שאלת דיור בר השגה. אלא שהדורשים בני מעמד הביניים רוצים דיור בר השגה בתל אביב או למצער במרכז הארץ.
השנים האחרונות הוכיחו כי הדבר בלתי אפשרי ממספר סיבות, האחת כי ההשקעה בבורסה אינה אטרקטיבית ולכן הופנו המשאבים הכספיים לבתים ,דירות ונכסי דלא ניידי אחרים. השניה מנהל מקרקעי ישראל שהוא המנהל של 90 אחוז מקרקעות המדינה מעלה את מחירן בצורה מלאכותית. השלישית המדינה יצאה זה מכבר ממתן פתרונות דיור למרות שחוק הדיור הציבורי מחייב אותה לעשות כן.
יוקר המחייה אינו מאפשר לזוגות צעירים בתחילת דרכם לרכוש דירה למרות ההוזלה בריבית על המשכנתאות. הקבלנים אינם ממשים את המלאי שברשותם ברצותם להרויח רוח בלתי סביר. לכן דרושה מדיניות חדשה עם חזון שיביא לפיזור האוכלוסיה מחד ולהורדת המחירים מאידך.
ראשית כל יש לנו דוגמה חיה של אוכלוסיית המתנחלים שבכח האידאולוגיה מחד ותמריצים כספיים מאידך יצרו יש מאין בשטחי יהודה ושומרון. המודל הזה צריך להדריך אותנו כמו עמוד האש שהלך לפני המחנה. מחד העלאת מחיר הדירה במרכז על-מנת למנוע בקוש מסיבי במרכז. מאידך הורדת מחירים מסיבית תוך שווק קרקעות אגרסיבי בישובי הפריפריה.
קביעת מחיר גג לדירה בישובי הפריפריה הקמת ישובים חדשים בנגב ובגליל תוך מתן דיור בר השגה, חינוך ברמה גבוהה ואמצעי תחבורה שיאפשרו הגעה למרכזי התעסוקה בצורה נוחה ומהירה.
טיפוח גרעיני נחל עירוניים שיהוו את הבסיס לכל ישוב כזה. חיזוק הישובים הקיימים על-ידי מתנדבים לשרות לאומי. בעבר היו תנועות הנוער שולחות בחופשות את חבריהן לסקל אבנים בעין גדי על-מנת להכשיר קרקע לחקלאות, לקטיף פירות בחולתא ועוד.אלה היו שיאים של התרוממות רוח עבור הנוער הצעיר.(ידע אישי)
מעבר בסיסיי צה"ל לנגב יכול להוות אבן שואבת לפיזור האוכלוסיה במידה והמוסדות יתנו את עזרתם לכך ובראש וראשונה הקרן הקיימת לישראל שנותרה ללא תעסוקה אבל בעלת אמצעים רבים ושטחי קרקע עצומים.
לסיכום צריך מנהיג עם תעוזה וחזון שיחזיר את ההתיישבות כערך עליון במדינה לקדמת הבמה ויתן סיוע מסיבי לכך. על-ידי כך נשיג מספר מטרות האחת פיזור האוכלוסיה, השניה בלימת ההשתלטות של מיעוטים על קרקע הלאום, השלישית פתרון לבעיית העורף לעת מלחמה והקטנת הסיכוי לפגיעה מסיבית בעורף.

תאריך:  05/08/2013   |   עודכן:  05/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיזור האוכלוסיה - צו השעה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יש עוד פתרונות
דודו פדות  |  5/08/13 14:18
2
יש פתרון ליוקר הדיור
ד"ר רון בריימן  |  5/08/13 18:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עקיבה לם
כל מי שנכנס אל תוך האוטובוס נותן את מבטו בהם, משתהה ומנסה להבין: איך הם הגיעו לפה? האם מנהג הערבים שעולים על אוטובוסים ציבוריים העתיק עצמו מן השומרון אל יהודה?
עו"ד אריאל דרור
בפסק דין אשר ניתן בביהמ"ש לענייני משפחה בנצרת (כב' השופט סארי ג'יוסי) דחה ביהמ"ש תביעת אישה לחייב הנתבע בפיצוי בגין הפרת נישואין, וכן תשלום מזונות עבורה, אולם קיבל את תביעתה לתשלום מזונות לבתם
ינון הדאיה
אם נפגעתם בתאונת אופנוע ואפילו אם אתם אשמים בתאונה או שסתם נפלתם מהאופנוע, דעו כי מדובר בתאונת דרכים ומגיע לכם פיצוי בגין נזקי הגוף שקרו לכם
עו"ד צבי שוב, עו"ד עידית אייזדורפר
הלכת שמש אינה תקפה עוד, וסמכות השיפוט העניינית לדון בתביעות בדבר "שימוש במקרקעין" נתונה כל כולה לבית משפט השלום, בין אם מדובר בתביעה שעניינה שמירה על גוף הנכס ובין אם לאו
איתן קלינסקי
נעלם הדיון האמיתי בתקשורת, כשם שמאפשרים ליהודי המבקש לתת ביטוי לחייו במסגרת חוות בודדים חקלאית, או לעסוק בחקלאות בנגב באורח חיים קיבוצי או במסגרת חיי מושב, יש לאפשר גם לרבבות בדואים, המהווים יותר משליש מתושבי הנגב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il