X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כביש 6 הוא עורק התחבורה החשוב ביותר במדינה, בבנייה ובבעלות פרטית. המדינה נתנה הטבות רבות לבונים ולמפעילים ואף חתמה חוזים בנדון. למרות זאת, החברות המבצעות מתרשלות לדעתי בקיום סעיפים שונים בהסכמות עם המדינה, והכביש הופך לפיכך למסוכן
▪  ▪  ▪
התאונה בכביש 6. יכולה הייתה להימנע [צילום: פלאש 90]

לפני מספר שנים פתחתי במאבק נגד כביש 6 על המדיניות הכוחנית והגסה שהוא מפעיל כנגד החייבים לו דמי שימוש. צלחתי במאבקי ואכן הנהלת כביש 6 נאלצה לשנות את מדיניותה הנ"ל כלפי לקוחותיה. אבל, עם כל הכבוד לכך שהם הוכרחו לשנות נושא זה, הם לא השתנו מבחינת הרשלנות לגבי רווחת הנהגים וביטחונם.
בטיחות לצד הדרך
בואו ונתייחס ישירות לתאונה הנוראית בין האוטובוס למשאית הזבל. אינני מאשים בכך את כביש 6, אבל האם לא שמתם לב כמה ששול הדרך הינו צר? נזכיר פה, שהעזרה הראשונה לנפגעים הגיעה באיחור, כי אין מקום לתנועה רצופה לרכב חרום והצלה בשוליים של כביש 6. האם רווח סלילה זה נעשה לפי חוקי בטיחות כך שמכונית בבעיה (מכל גודל) תוכל לעצור בצד הכביש (מימין או משמאל) בביטחון? אני משוכנע ששולי הדרך בכביש 6 צרים מדי ומסוכנים, והיו כבר לא מעט התראות על כך בתקשורת. ייתכן שהתאונה האחרונה הייתה יכולה להימנע אם למשאית הזבל היה מקום בטוח וקצת יותר רחב על השול. ומה אומר הרגולטור? לא שמענו דבר...
תאורה
בוודאי שמתם לב לכך שאין תאורה במרבית כביש 6. למעשה חשוך בלילה לכל אורך הכביש למעט מספר צמתים. ולכך קוראים 'ציר מרכזי של מדינת ישראל'?! הכביש הזה אפל בלילה ושחור משחור... ממש פחד, אני לא עולה עליו. ומה אומרת המדינה שחתמה על החוזה? לא שמענו דבר...
יציאה בעת חרום
לפני כחודשיים חזרתי מירושלים ועליתי על כביש 6 ליד צומת בן שמן לכיוון כפר-סבא. איך שהגעתי למנהרה נעצרה התנועה. חיכיתי במנהרה עם עשן מכוניות בלתי נסבל ממש כמעט שעה ולאחר מכן נסעתי בקצב של 2 ק"מ לשעה כ-19 (!) קמ"ש עד היציאה הקרובה (אלעד). מסתבר שקרתה תאונה עם נפגעים והכביש נסגר. מה שמרגיז פה זה שבכביש 6 לא מתוכננות כל יציאות חרום למקרים כגון אלו. ולא רק זאת, אלא שהוכרחתי לשלם עבור נסיעה זו. וזו חוצפה-טייקוניסטית. אז אני שואל שוב: היכן הרגולטור? לא שמענו דבר...
השלמת כביש 444
בוני כביש 6 התחייבו בחוזה שלהם עם המדינה לשפץ את הכביש המקביל (444) ולהפכו לארבע-מסלולי. העבודה שנעשתה בתחילה עדיין לא הושלמה. היא נפסקה באמצעה ללא כל סיבה, ועדיין חלקים של כביש 444 הם חד-מסלוליים לכל כיוון. ומה אומרת הממשלה? לא שמענו דבר.
סיכום עגום
בעוד מספר חודשים ימלאו עשר שנים לתפעולו של כביש 6 שהוא כאמור עורק התחבורה החשוב ביותר במדינה, ותתפלאו לשמוע שהנושאים שאני מעלה פה הועלו בשנים האחרונות בישיבות רבות של ועדות הכנסת, כאשר הן בעלי החברה המבצעת והן הממשלה מבטיחים תיקונים בעיוותים הנ"ל, תיקונים שלא נעשו (או נעשו חלקית בלבד). אומנם יש לצפות מחברה עסקית שתנסה להקטין עלויות ולצמצם מחויבויות בחוזה עם המדינה, אולם השאלה היא מדוע המדינה לא עומדת על זכויותיה ומגינה על זכויות אזרחיה כנגד המונופול הזה? היכן שר התחבורה הנחוש והנמרץ ישראל כ"ץ בכל הנושא הזה, מדוע המדינה לא מנסה לכפות את התיקונים הנדרשים?

תאריך:  07/08/2013   |   עודכן:  07/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכנות והכשלים בכביש 6
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מה עם עבודות בכביש?
הללי  |  7/08/13 20:11
2
חוסכים עלינו
מזכיר_המדינה  |  7/08/13 22:36
3
קשיים בכביש 6
gershone  |  9/08/13 08:37
4
מה שיותר מה שפחות
בוסטר  |  9/08/13 22:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
עידן יוסף
השנה נהרגו 25 נהגים צעירים לעומת 13 בתקופה המקבילה אשתקד    שיעור העלייה בהרוגי תאונות האופנוע - 36%
איציק וולף
לפחות ארבעה בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו בתאונה שאירעה בין אוטובוס מלא נוסעים למשאית זבל בכביש 6 לכיוון דרום בין סורק לקריית גת    חלק מן הנוסעים עפו מן האוטובוס ואחרים נלכדו מתחת למשאית
איתמר לוין
עבריין תנועה סדרתי צבר 100 נקודות, לא שילם קנסות, לא עבר טסט בתיאוריה - ואז טען שהמדינה ביזתה את בית המשפט העליון בכך שלא האריכה את רשיון הנהיגה שלו
איתמר לוין
עו"ד דוד גולן ממשיך להגיש בקשות רשות ערעור חסרות בסיס. השופט אורי שהם מצידו דוחה אותן שוב ושוב, תוך התעלמות מן הסדרתיות בה הוא פועל
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי מרכז קובע: די בעדותו של מפעיל המכשיר לאיתור נהיגה בשכרות על תקינותו; תעודת הבלון היא חומר חקירה ולא חומר ראיות
רשימות נוספות
ביהמ"ש על חב' הראל: שיקול קר ונטול חמלה  /  איתמר לוין
מחיר חיי אדם בישראל: 73,500 שקל  /  איתמר לוין
הרוג וחמישה פצועים בתאונה בשומרון  /  איציק וולף
מוקשי-מדינה  /  ראובן לייב
הזובור על ציפי חוטובלי  /  עידן יוסף
בלוף מתחם הענישה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il