X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנו כבר יודעים ששחיתות במובן הרחב היא כל מה שפועל לטובת האליטות על חשבון הציבור. זו כבר התקדמות לא רעה בכלל, מה עוד צריך לדעת כדי שנבין את המושג לעומקו?
▪  ▪  ▪
דואגים לשדוד אותנו
מבוא לשחיתות
אהרון שחר
ההבנה של תקופתנו את נושא השחיתות דומה להבנה של תקופת האבן את הפיזיקה הקוונטית. כדי לפזר את הבורות בתחום נתמקד בשלב הראשון במטרת המילה
לרשימה המלאה

תקציר הפרק הקודם
בקורס המבוא למדנו איך לעקוף באלגנטיות את כל המומחים בסיבוב: לא משנה איך הם יגדירו את השחיתות, מקומם בסה"כ כסעיף אחד אצלנו (בתוך מה שאנו מכנים "שחיתות במובן הרחב"). המונח נוצר מתוך צורך של האזרח לסכם את כל מה שהוא מפסיד בגלל משרתיו.
מגיע מומחה ואומר: "אתם טועים, שחיתות זה משהו אחר", אנו נאמר לו בנימוס: "שב בבקשה על הכסא הזה, כאן תאמר באופן חופשי כל מה שאתה רוצה. אל תפריע לעצמך או לאחרים, כל מה שתגיד ישמש לא יותר מסעיף אחד בתוך הראיה הגלובאלית שלנו את השחיתות בהיבט הרחב ביותר שלה".
חולבים את המדינה
יש שוקו תנובה, יטבתה וטרה, אבל חוץ מהשוקו יש למושג "טרה" משמעות נוספת: משקל האריזה. ויקיפדיה: "החלק המוסר מהברוטו לשם קבלת הנטו". אם אנחנו קונים ליטר שוקו טרה, שמשקלו ברוטו הוא 1,100 גרם, כשהאריזה שוקלת 100 גרם, זה בסדר. אבל אם המשקל ברוטו הוא טון, והאריזה שוקלת 999 קילו, אנחנו בבעיה.
אבקש את תשומת לבכם, דוגמה נוספת: "תשומה". ויקיפדיה: "מילה נרדפת להוצאות". כדי שהמדינה תתנהל אנחנו צריכים מנגנונים. אם הם עולים לנו מיליארד שקל - סביר. בכ"ז מדינה זה לא משחק ילדים. אם הם עולים לנו 10 מיליארד - עדיין כנראה בגדר הסביר. אבל אם הובלת האומה עולה לנו 50 מיליארד ש"ח בשנה, שלא לדבר על 500 מיליארד, הרי שאנו בבעיה.
כשאנו שואלים כמה עולה השחיתות, אנו רוצים לדעת את מחיר האריזה, התשומה, ההוצאות, המנגונים, המערכת, המחיר שאנו משלמים עבור העונג שמובילי המדינה (האליטות היקרות) יובילו אותנו.
חבורת כשלונות בע"מ
באים גדולי האומה ואומרים לנו (הון שחור): "אוי, לא הצלחנו למנוע מעצמנו ומחברינו להעלים 200 מיליארד ש"ח בשנה, צר לנו, אנו משתתפים בצערכם, תספגו את זה". אינני שואל כרגע אם המסכנים הם אימפוטנטים או שודדים, אני פשוט מסכם כל מה שאני מפסיד בגללם.
באים גדולי האומה ואומרים לנו (הטבות מס): "אוי, כדי לנהל כלכלה צומחת אנו חייבים לחלק לעצמנו ולחברנו מאה מיליארד ש"ח בשנה. תספגו את זה". טוב, נספוג, אבל נוסיף לרשימה.
באים גדולי האומה ואומרים לנו (שחיתות במובן הצר): "אוי, מרוב התלהבות לטפל במאות מיליארדי שקלים, מאה מיליארד נעלמים לנו בין האצבעות. נשתדל למנוע מעצמנו לעשות זאת אך לא נצליח".
באים גדולי האומה ואומרים לנו (עושק): "אוי, איננו מצליחים לנהל משק עבודה הוגן. המעסיקים הם ממש פויה, 90% מהם עוברים על החוק, עושקים באופן שיטתי, דורשים עבודה מאומצת, מפטרים המונים, מעבידים בפרך לא רק עבדים זרים ועובדי קבלן, משתמשים ב"שיטת מצליח" ומצליחים לא מעט. נורא עצוב שאיננו מצליחים למנוע זאת מהם, אך זה מה יש. תצרחו ותמשיכו לעבוד".
באים גדולי האומה ואומרים לנו (יוקר המחיה): "אוי, איננו מצליחים להקטין את הוצאותיכם, רק להגדילם. אך אל דאגה זימנו את גברת זהבית לשיחת הבהרה במחלקה לחקירות חמורות במשטרה, כדי לעשות עליכם רושם כאילו אנו נורא נחושים ומפחידים. אם זה שכנע אתכם תמשיכו לשלם, אם לא - לא נורא, תצרחו ותמשיכו לשלם".
שחיתות למתקדמים
שחיתות היא הפשע המאורגן החמור ביותר בהיסטוריה האנושית כנגד הציבור והאנושות אחרי רצח עם!
מנהיג שמקבל מתנה שאסור לו לקבל על-פי כללי האתיקה, איננו מנהיג מושחת, זה באמת עיסוק בקטנות. שרברב שלוקח מזומן ללא קבלה, הוא לא בדיוק מושחת, כי הוא לא אליטה. שחיתות זה משהו אחר, שחיתות זו הקונספירציה החמורה ביותר שניתן להעלות על הדעת, שחיתות זהו הפשע המאורגן העצום ביותר בתולדות האנושות.
מה פשר הקשר?
שחיתות זה "קשר אליטות". זו תרבות, זו שיטה, זו מדינה שלמה הבנויה כולה כך שהיא תעשוק את ההמונים ותזרים את הכסף הגדול, השליטה, הכח והכבוד לחזקים וחבריהם.
שחיתות זה הכל. שחיתות זה האליטות (מובילי המדינה): הון, שלטון, עיתון, חוק, אקדמיה ועוזריהם. זו הרשות המחוקקת, המבצעת והשופטת, רשות השידור, רשות המיסים, גם הרשות הפלשתינית. שחיתות זו התרבות, המערכת, השיטה. שחיתות זה החוק, הדמוקרטיה והכלכלה, שחיתות זו המדינה על כל מנגנוניה המכוונת כולה מן המסד ועד הטפחות לפעול למען משרתיה על חשבון אזרחיה. כעת, אחרי שמבינים שמפלצת השחיתות זו המדינה כולה, ברור למה גדולי האנושות תמיד נכשלים במאבקם נגד עצמם.
יש מקום לשיפור
הבורות היא בסיס נפלא להסתרת השחיתות. חלק חושבים שריבוי המשפטים רק מוכיח שהמערכת פועלת במרץ לנקיונה. אז הם אומרים: "זה נכון שיש מקום לשיפור אך לא הכל מושחת". מה פירוש? הבה נבדוק: היכן יש מקום לשיפור? בדארפור, סודן, צפון קוריאה, נכון אבל גם בשווייץ, מונקו, דובאי. בקיצור, זהו משפט שהוא נכון תמיד לכן הוא חסר ערך.
מה שחשוב זה לדעת היכן נמצאים על הסקאלה? מהו שיעור היעילות של המדינה? להערכתי גדולי האומה משקיעים 80% ממרצם לדאוג לעצמם על חשבוננו (במילים קצת יותר ברורות: לשדוד אותנו), 15% לשיווק תדמית שהם נורא דואגים לנו, ובסביבות 5% לדאוג לנו באמת (כי אם הם היו רק שודדים אותנו אפילו אתם הייתם מצליחים להבחין בכך).
מהי תמונת המצב האמיתית? מהו שיעור היעילות של המדינה? בהחלט מעניין לדון על כך. מה אנו יודעים על פשעי האליטות ותומכיהן? זאת ועוד בפרק הבא.

תאריך:  07/08/2013   |   עודכן:  07/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רשות השידור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שחיתות למתקדמים א'
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גש לניסן ס.=יו"ר ועדת הכספים!!
ע_הראל  |  8/08/13 01:48
2
אכן פרשנות מאירת עיניים. מצפה  ל"ת
לפרק הבא. ר.ב.ז  |  8/08/13 10:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
דוד אבישר, יליד חברון ופעיל ב'הגנה' בירושלים של שנות ה-20, מתאר יחסי שלום בין ערבים ליהודים, המתקיימים בעקבות השתדלותם העקבית של היהודים לחיות בשלום עם שכניהם הערבים - כשלום מוסווה, כניעה וחנופה. זאת למרות שיהודי חברון והמבקרים מבחוץ סבלו השפלות נוראות מצד ערביי העיר בלי יכולת להגן על עצמם
רביבה בן זאב
באופן מעורר התפעלות נתניהו דבק בתפקידו כשהוא מנסה ומצליח ברוב המקרים לחלץ פתרונות למצבים בלתי פתירים. וכך, על אפם וחמתם של המאוכזבים הוא מוכיח את מרותו כראש הממשלה ואף נראה לא רע בהתחשב בלחצים עמם הוא חי
מאת: גורי גרוסמן
לארה"ב יש את הפריווילגיה לסגור את שגרירויותיה במזרח התיכון ולקרוא לאזרחיה (בשלב זה בתימן) לעזוב מיד למולדתם ארה"ב
ציפי לידר
די לשיכרות    חדש! שוטרים מגַשרים - הפנים היפות של המשטרה    גם הם בני-אדם, לא קניין    דאום למען ברקת    זהירות, כתות עליך ישראל    ולקינוח פסוקו
רו"ח רובי אלמוג
יש לתעד כל תשלום בשיק ובחשבונית וכל תרומה בקבלה, בהעתק שיק ובהפקדה בנקאית. מומלץ להימנע מקבלת תרומות ומביצוע תשלומים במזומן וחלה חובה לפתוח תיקי ניכויים במס הכנסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il