X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הנשק החדש של אל-קאעידה: הטלפון, ואם האמריקנים מאזינים לו - מה טוב. כך הצליח הארגון להבהיל את ארה"ב בלי שום מאמץ, וכך הוא גם עלול להרדים את ערנותו של המערב
▪  ▪  ▪
קשקשת ברשת [צילום אילוסטרציה: AP]

אוזן תימן

במהלך השבוע נסגרו שגרירויות אמריקניות ברחבי העולם בעקבות איומים לבצע בהן פיגועים. האיום נודע מיירוט שיחות בין ראש אל-קאעידה, איימן א-זוואהירי, לבין מנהיג הארגון בתימן, נאסר אל-ווהישי. בשיחה דיברו שני הפעילים על ביצוע פעולות טרור במזרח התיכון, בצפון אפריקה ובצפון אמריקה.
אפשר ללמוד מהאירוע הזה רבות על אודות רמת הלחץ של האמריקנים. מובן ששיחה בין שני פעילי טרור בכירים היא מלחיצה מאוד, אבל כל גורם מודיעיני יודע שדברים כאלה צריך להצליב עם מידע נוסף ולא להסתמך על מקור מידע יחיד.
בכל מקרה, אל-קאעידה מצא את הנשק החדש שלו: שיחת טלפון. סביר להניח שבכירי הארגון יודעים שמאזינים להם. אם לא לפני האירוע, אז הם יודעים עכשיו. ולכן, הכוח למעשה עובר לידיים שלהם. כל מה שהם צריכים לעשות, זה שיחת טלפון, לספר על פיגוע מתוכנן וארה"ב נבהלת. ולא רק ביבשת שלה, אלא בעולם כולו. והאירוע הוא גם סוג של "זאב, זאב". אם אל-קאעידה יחזרו על זה מספיק פעמים, יפסיקו להאמין להם, ואז הם יוציאו לפועל פיגוע רציני והעולם לא יבין איך זה קרה.

גבול פגיעה

אתר האינטרנט של רשת הטלוויזיה אל-מנאר פרסם (יום ד', 7.8.13) תמונות של הזירה בדרום לבנון, שבה לפי הדיווחים אירע פיצוץ שגרם לפציעתם של ארבעה חיילי צה"ל. לפי סוכנות הידיעות של לבנון הפיצוץ אירע ממוקש.
מבחינת חיזבאללה, מדובר באירוע המעצים אותו מבחינה תדמיתית. הוא מחזק את רמת הביטחון של פעילי חיזבאללה ונותן להם תחושת עילוי וניצחון על חיילי צה"ל, אפילו אם מדובר באירוע קטן. כעת חיזבאללה ימשיך ויחזק את מנגנוני המודיעין והתצפיות שלו כדי למצוא ולגלות כוחות צה"ל אחרים שינסו לבצע פעולות דומות. וברגע שהם ימצאו אותם, הם לא יהססו ויפתחו באש לעבר כוחותינו.
מבחינת צה"ל, האירוע העלה את רמת הדריכות בגזרה, אבל לא שינה את סדר היום בפיקוד הצפון ולא הביא לביטול יום הספורט הפיקודי. עם זאת, מדובר בתקלה בהיערכות של צה"ל לפעילות. המודיעין הפיקודי צריך לשלוט בגזרה ולדעת איפה דברים נמצאים, אפילו ברמה הזו של המוקש. אולי האירוע הזה יעיר גורמים בפיקוד ויחייב אותם לשים לב לכל פרט קטן בגזרתם.

נטורי טהרן

בשבוע שעבר נחשף כתב האישום שהוגש נגד חסיד נטורי קרתא, המואשם שניסה להתגייס ולרגל בישראל עבור אירן. השבוע פורסם ברשת הטלוויזיה האירנית, כי אירן עצרה אזרח החשוד במסירת מידע לישראל בזמן ששהה בדרום-מזרח אסיה. לדברי השופט, החשוד העביר מידע על אודות אירן לשגרירות ישראל בבנגקוק על אודות כלכלתה של אירן, התנאים בה ומידע הקשור למכרות קרמן (מכרות שמספקים פחם, נחושת וזהב).
פעמים רבות נטען, כי ישראל וארה"ב מרגלות באירן. סביר להניח שזה נכון לאור המצב בין מדינות אלו. אלא שכאשר מתיימרים האירנים לחשוף מרגל, לא ניתן לדעת האם מדובר במרגל אמיתי של מדינה מסוימת או לא. בכל מקרה, לא משנה האם אותו אדם מרגל או לא; הרי ידוע שגורלו כנראה יהיה כגורל שאר האנשים שהואשמו בריגול באירן.

טעם פיצוץ

לפני כמה חודשים התגלה מטען חבלה בסניף "טיב טעם" שברחוב אבן-גבירול בתל אביב. על-פי החשד, קצינה בצה"ל היא שהעבירה את אמצעי הלחימה לעבריינים, אמצעים שככל הנראה שימשו לבניית המטען.
אני לא יודע מה אותה קצינה ידעה על אודות המטרה שלשמה היא מעבירה את החומרים, אבל מדובר במחדל חמור ביותר. העובדה שאמצעי לחימה הוצאו מחוץ לצה"ל היא הבעיה, לא רק למי שאותם אמצעים הועברו. איך לא שמו לב שאמצעי הלחימה הוצאו? הרי אמורה להיות רשימת מלאי שתעקוב אחרי דברים כאלה. הדבר הטוב היחיד שאפשר להגיד על האירוע הזה הוא שלכל הפחות אמצעי הלחימה (במקרה זה) לא הועברו לידי גורמי טרור.

גול(ני) עצמי

השבוע דווח, כי שוב לוחמים בחטיבת גולני זעמו על תנאיהם ולכן עזבו את המוצב שבו שירתו. הפעם מדובר בחיילים מגדוד 12 ששירתו ברצועת עזה.
אני מודה: לא עשיתי שירות קרבי, אז אני לא יודע מה עבר על החיילים שם. אבל אני כן יודע שבצבא אסור לסרב לפקודה, אלא אם היא בלתי חוקית בעליל. קשה לי להאמין שמה שקרה במוצב חייב את נטישתו. החיילים צריכים לפנות למפקד שלהם ולשטוח את טענותיהם. אם הם לא נענים, ישנם גורמים צבאיים (נציב קבילות חיילים) וגורמים אזרחיים (מבקר המדינה) אליהם ניתן לפנות. אבל מעל הכל ולפני הכל – אסור לסרב פקודה. מה יהיה הדבר הבא? חייל שלא יתאים לו לצאת עכשיו למארב, יעשה אחורה פנה? חייל שלא יאהב איפה שהוא הוצב, יקח את הדברים וילך הביתה?

תאריך:  08/08/2013   |   עודכן:  08/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עופר וולפסון
מנהיג ארגון חיזבאללה בנאום לרגל יום אל-קודס: "נמשיך להגן על המדינה שלנו לצד הצבא הלבנוני ולא ננטוש את פלשתין"    "ישראל - איום חמור ובלתי הפיך לכל המדינות והעמים באזור"
אורי נטע
את העובדה הפשוטה הזו, שערבים עדיין תקועים עם המשפחה ולא הגיעו לרמה הפוליטית של היוונים מלפני כ-2,000 שנה, לא הפנימו ולא הבינו ראשי המדינה, הצבא, כוחות המודיעין והשב"כ המופלאים שלנו
איתמר לוין
עם חידוש המו"מ בין ישראל לפלשתינים, הנה כמה עובדות היסטוריות שאינן שנויות במחלוקת - אך יש רבים המעדיפים להתעלם מהן. וכמו תמיד, חשוב מאוד ללמוד את לקחי ההיסטוריה כדי שלא נאלץ לשוב ולחיות אותה
עידן יוסף
מזכיר המדינה קרי נמנע מלהתייחס לגבולות הקבע אך תובע את סוף הסכסוך באמצעות הקמת מדינה פלשתינית    עריקאת: אנו זכאים למדינה ריבונית    לבני: "לא נרשה לעצמנו להיות תמימים"
עידן יוסף
מכוניות של יהודים שחנו ברחוב הנושק לחלקה הערבי של השכונה הושחתו    אין זו הפעם הראשונה בה מתנכלים לישראלים המתגוררים בשכונה המעורבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il