X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התרגיל האנגלי של ברמן, מחלה מידבקת במערכת המשפט, מסיבת סיום העיר, החינוך החדש של לפיד
▪  ▪  ▪
יצחק ברמן ז"ל [צילום: חנניה הרמן/לע"מ]

ברמן

מזכיר הכנסת ניגש לשולחננו ומסר ליו"ר מברק דחוף שהגיע זה עתה משגרירות ישראל בלונדון: הפרלמנט הבריטי עומד להתכנס בעוד יומיים ולמנות משלחת שתבקר בשטחים ותגיש לו דוח על התנהגות ישראל ויחסה לאוכלוסיה המקומית.
"בוא איתי, ותלמד", אמר לי ברמן. הלכנו ללשכתו. הוא הכתיב למזכירתו תיקון קטן בסדר היום של הכנסת למחר, קרא לסדרן וביקשו שיתלה את הנייר בלוח המודעות. במקביל, ביקש מדובר הכנסת להעביר את סדר היום הזה לידיעת כל העיתונאים הזרים המוצבים בישראל, והבריטים בכללם, ובעיקר למסור זאת לכתב החרוץ של ה-BBC בירושלים.
חזרנו למזנון. 40 דקות לאחר מכן נכנסו לבניין שני ג'נטלמנים גבוהים בחליפות פסים וניגשו בשקט ללוח המודעות שבפתח אולם המליאה. "אני רואה שלונדון כבר בודקת את השידור של ה-BBC", העיר ברמן בשלווה, וידע לנקוב בשמות שני הג'נטלמנים: האחד סגן הקונסול הבריטי בישראל והשני הנספח המדיני מהשגרירות. לובשי החליפות הוציאו בינתיים פנקסים קטנים, העתיקו לעצמם את סדר היום, ואז נעלמו בחשאי.
וזה מה שקרה: על-פי התקנון, ליו"ר הכנסת יש זכות להעלות במליאה כל נושא, וברמן פשוט הוסיף בתוך חצי דקה לסדר היום של המליאה למחר נושא חדש שיועלה להצבעה. וכך נכתב: "לפי הצעת יו"ר הכנסת: דיון והצבעה במינוי משלחת חקירה רשמית שתיסע מטעם הכנסת לבדוק את התנהגות הצבא הבריטי כלפי האוכלוסיה האזרחית בצפון אירלנד". אם לפרלמנט האנגלי מותר לחקור אצלנו, הסביר לי יצחק את המובן, אז גם לפרלמנט הישראלי מותר לחקור אצלם.
למחרת בצהריים הגיע מברק חדש משגריר ישראל בלונדון. הפרלמנט הבריטי ביטל את התכנסותו והסיר מסדר היום את ההצעה למינוי משלחת שתצא לחקור בישראל. המסר עבר, הקודים הובנו בשקט, המשבר נמנע. ברמן קרא למזכירה, הכתיב לה את מחיקת הסעיף שלו מסדר היום, ושלח את הסדרן לתלות את הפתק מחדש. וככה הפסדתי את ההזדמנות חיי לחקור את המתרחש באירלנד.
ישנם אנשים חכמים שהיה שווה להכירם. השבוע קברה מדינת ישראל אחד מהם. יצחק ברמן ז"ל.

חולה מידבק

'המרכז לחקר משפט וחברה' באוניברסיטת חיפה עורך מזה שנים מעקב אחר יחס הציבור למוסדות שלטון החוק בישראל, ובנה "מדד שלטון החוק". השנה, כך גילה המחקר, ירד אמון הציבור בבתי המשפט לרמת של 36% בלבד. דהיינו, רק קצת יותר משליש מאמינים עדיין לבתי המשפט. בבית המשפט העליון יש עדיין אמון של 56% מהציבור היהודי, ולמעט ההסבר שרק מעטים ראו איך באמת מתנהלים דיונים בבית המשפט העליון, אין לי הסבר לפער הזה. כך או אחרת, רוב הציבור בישראל כבר לא מאמין לשופטים.
זה צריך להדאיג. חברה שמאבדת אמון בבתי המשפט שלה הופכת לחברה שעלולה לחפש פתרונות אחרים. זה לא רק מסוכן, זה גם עצוב.
מה שעצוב יותר, זה יהיה לגלות שמערכת המשפט שלנו שוב תחפש להעסיק דוברים ויחצ"נים, ותתנפל באלימות על כל מי שמותח עליה ביקורת, במקום לפנות ליעוץ מקצועי ולבדוק מה השתבש בה, מה מקור ליקוייה ומדוע 2 מכל 3 אזרחים בוגרים בישראל איבדו את האמון בשופטיה, בפעולתם ובהגינותם.
ועצוב לראות שלא שר המשפטים, לא נשיא ביהמ"ש העליון ולא מנהל בתי במשפט או מי מעוזריהם, בעצם איש מכל הבכירים הללו, לא מעז אפילו להודות בחומרת המצב. וכשאדם מכחיש את המחלה, קשה להניח שהוא יוכל כבר להרפא ממנה. בטח לא בעצמו.
מחכמי המשפט הקדומים למדנו, שכאשר נשקפת לציבור כולו סכנה מחולה כלשהו, חובה לשקול אישפוזו בכפייה וטיפול בו גם בניגוד לרצונו. שנתחיל – או שתטפלו בעצמכם?

החינוך של לפיד

משרד החינוך יתקצב את ההפרדה בבתי הספר הממלכתיים-דתיים. למי שלא מבין, זה כיתות נפרדות לילדים ונפרדות לילדות, והתוצאה השנייה ממעשה כזה היא שבכל כיתה יהיו פחות תלמידים, מה שבטח מקל על המורים, משפר את רמת ההוראה ועוד כמה יתרונות שאין לילדים שלכם בבתי הספר הרגילים.
והתוצאה הראשונה היא הרגלת ילדים מהרגע הראשון לכך שיש להפריד את הבנות (את המילה להדיר לומדים רק בתיכון), והרגלת הילדות לכך שהן שונות, נפרדות, מוקצות. עיין ערך טומאה.
וזה הוחלט השבוע תחת שר חינוך מהמפלגה של יאיר לפיד. ככה זה כשממנים רב לתפקיד שר חינוך. וזה עוד רב שהוצג כנאור, כליברלי, כמתקדם. כל הכבוד יאיר. באמצע הקיצוצים והמיסים שהטלת עלינו, זה מתוקצב על ידך במסגרת ההבנות עם ה"אח" החדש שלך בנט, או שזו יוזמה עצמאית של הצוות המסור שלך, מי שהבאת לייצג את הבוחרים ההמומים שלך?

החגיגה

אשרי, ירושלמי אני. העיר כולה חוגגת עכשיו והעירייה שופכת כסף בטרוף. חגיגות בירה ואלכוהול בכל פינה, מסיבות רחוב בכל סימטה, פסטיבלים, להקות, מוזיקה, רעש ושעשועים. אפילו המוזיאון מספק לך יין, הורדוס ולהקות קצב באותו כרטיס ועוד בהנחה. כל יום יש מפגני שעשוע וצעדות הזדהות במימון עירוני, עד שלא כבר ברור מי נגד מי ומי רוקד למה: הומואים, רבנים, נשות הכותל או ליצנים. אבל הכל בעיר שמח וצוהל. ויש סיבה: עוד 3 חודשים יש בחירות.
אחריהן נחזור כמובן ל-5 שנים של רחובות מלוכלכים, של העברת קרקעות עירוניות ומוסדות ציבור לחרדים, של השמדת והרס מבנים ואתרים היסטוריים למען מגדלי דירות רפאים, של גביית ארנונה חונקת מעסקים מפרפרים, של בריחת צעירים ואוכלוסיה פרודוקטיבית למבשרת, למודיעין ולתל אביב. של תחושת חנק ויאוש נוכח מראה הרחוב המשחיר ותיסכול נוכח היקף השוחד והשחיתות הרווחים במחלקות העירייה.
וכל הכבוד לראש העיר ששופך עכשיו את הכסף על שעשועים. לזכותו ייאמר שאפילו בפומפיי לא חגגו ככה בימיה האחרונים, אולי בגלל שהם לא ידעו שאלה ימיה האחרונים של עירם. אנו הירושלמים, לעומתם, כן יודעים. לכן אנו חוגגים. בואו למסיבות הסיום של העיר.

תאריך:  08/08/2013   |   עודכן:  08/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
יחי ההומואים
יורם שפכטלע   |  8/08/13 12:13
2
כבוד נותנים למי שמכבד עצמו
יפה כתבת  |  9/08/13 09:57
3
על ביהמ"ש העליון
עמית לונן  |  9/08/13 11:06
 
- רק פרקליטים משקרים בעליון?!
אהוד פרלסמן  |  9/08/13 18:02
 
- זייפנית פרוטוקולים ממשיכה
בני בנקר  |  10/08/13 14:44
 
- מרים נאור אכן שקרנית...
ט.ג.מ.  |  10/08/13 20:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
חיל הרפואה מקיים בימים אלו עבודת מטה לבחינת ההתקשרות שלו עם קופות החולים האזרחיות, וזאת בין היתר לאור חוסר שביעות רצון בצה"ל מההתקשרות עם קופות החולים
ד"ר יאיר ויסמן
אין לי מושג מי מייעץ לוועד עובדי הנמל, אבל כדאי מאוד שהיועץ ישווה את המצב בישראל למצב בעולם ואז יבין שמה שהשר כץ מתכנן פשוט מתבקש מאליו
אריאל י. לוין
הנשק החדש של אל-קאעידה: הטלפון, ואם האמריקנים מאזינים לו - מה טוב. כך הצליח הארגון להבהיל את ארה"ב בלי שום מאמץ, וכך הוא גם עלול להרדים את ערנותו של המערב
ד"ר רון בריימן
מאז רצח רבין הצטברו לא מעט ממצאים חדשים, שלא היו מונחים לפני ועדת החקירה הממלכתית המקורית בראשות השופט שמגר, ואשר מחייבים חקירה מחודשת
אלעזר לוין
ממשלת ישראל - טוענים 1,154 קוני דירות בחריש - נהגה כאחרון הגנגסטרים: היא לקחה מהם 137 מיליון שקל, ואחר כך ביטלה הבטחה שנתנה להם והסתלקה עם הכסף    פניו המכוערות של משרד האוצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il