X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: המיתוס והשד העדתי הרב מוטי אלון - מגע או הטרדה? פרס על תאונות דרכים? ולקינוח מי מפחד מהחרדים?
▪  ▪  ▪
מוטי אלון. למצוא דרכים חלופיות להבעת אהבה [צילום: פלאש 90]

השד העדתי חי
רק סמלי הדבר שבתקופת הקרנת סרטו המיתולוגי של אמנון לוי על השד העדתי, עלתה לכותרות הפרשה של מישל מלכא, שנדחה מהתעשיה האוירית, ורק בעזרת שינוי השם לאשכנזי התקבל בה לעבודה, ואף פוּצה כספית על כך מבחינה משפטית.
למרבה הצער מלכא לא לבד. בשנים אחרונות התפרסמו מקרים נוספים של אנשים שלא התקבלו לעבודה בגלל מוצאם המזרחי, ורק אחרי שינוי שמם לאשכנזי, המענה היה חיובי.
אז עם כל הכבוד לדיבורים על כך, שנושא העדתיוּת כבר אינו רלוונטי במדינת ישראל, פרשת מלכא כמשל. היא מלמדת שהשד העדתי עדיין חי ובועט במדינה, בעיקר בתחום התעסוקתי. נכון שמבחינה ממלכתית חל שיפור בנושא הרָגיש, כמו בכנסת, וגם יש הרבה יותר נישואים מעורבים בין אשכנזים למזרחים, אולם עדיין האפליה העדתית קיימת. כך גם המימסד המשפטי הוא עדיין מעוז אשכנזי ברובו, וכך גם ניהול החברות במדינה. ועוד לא אמרנו מילה על האפליה בתחום המועדונים, שאף היא מדי פעם עולה לכותרות.
במקום לטאטא את הנושא מתחת לשטיח, וכמו בת יענה להתעלם ממנו, ראוי אפוא להכיר בקיומה של הבעיה העדתית עדיין ולהתמודד עימה. ובא לציון גואל.
מראית עין מכיר?
אפשר להאמין לרב מוטי אלון, שהורשע בביצוע מעשה מגונה בכוח בתלמידו, שלא הייתה לו כוונת הטרדה, אלא שזו דרכו להביע אהבתו לתלמידיו. אך האם כרב דגול הוא אינו מכיר את כוחה של מראית עין ומוּדע לפרשנותה השלילית בעיני הציבור? די בכך שתלמיד אחד עלול לפרש את המגע החם כפגיעה בו, כדי שהרב יחדל ממנהג זה.
חבל שבמחי נשיקה וחיבוק, כמחווה אנושית מבחינתו, יחבל הרב בקריירה הרבנית רבת השנים המפוארת שלו, ויערער את הסמכות הרבנית בכלל בעיני תלמידיו והמגזר הדתי ובכלל. לא פחות אי-אפשר להתעלם מהמשמעות השלילית של המגע הגופני והשלכותיה הנפשיות, כפי שעשויות להתפרש כאמור בעיני אחדים מתלמידיו, והנזק שעלול להיגרם להם מכך.
אני מציעה לרב הנכבד למצוא דרכים חלופיות להבעת אהבה. אי-אפשר, למשל, להסתפק במבט אוהב ובחיוך חם כביטויי חיבה? אם זה לא יועיל, לפחות זה לא יזיק כמו בפרשה הציבורית שהתעוררה הפעם, ולא לתפארת הרב ומוסד הרבנות. תחשוב על זה.
פרס על הריגה?
רק סמלי הדבר שביום שבו אירעה התאונה הקטלנית בכביש 6, בין אוטובוס למשאית, שגרמה למותם של ארבעה נוסעים, ואשר הנהג ככל הנראה אשם בגרימת מוות ברשלנות. הוגש כתב אישום נגד נהג אחר בגין אותו אישום. להזכירכם, העונש המירבי בחוק על הפשע הקטלני הזה הוא, אתם קוראים נכון, חמש שנות מאסר בלבד - הרבה פחות מאשר על עבירות רכוש.
עִם סדרי עדיפות מעוּותים אלה, שחיי אדם שווים פחות מכסף, וענישה כל כך קלה ובלתי מרתיעה על קטילת אנשים, ההופכת את החוק לצחוק (בניכוי שליש מדובר במאסר של שלוש שנים וארבעה חודשים בלבד), מה הפלא על ריבוי התאונות? מה הפלא שהנהג לא זהיר על הכביש, ושולח מסרון בשעת נהיגה, אשר חולל את התאונה הטרגית?
עד שהעונש יוחמר, בתקווה שח"כים ירימו מיד את הכפפה לשינוי החוק, ראוי לקוות שהנהג הדורסן יקבל את העונש המירבי על כל אחד מהקורבנות, ובעונש מצטבר על ארבעת ההרוגים בתאונה - 20 שנה. לא כפי ה'עונש' שקיבל הנהג שדרס את בני הזוג רווה בחיפה, שלוש שנות מאסר בלבד. פרס על גרימת מוות כפול ומיותר כבר אמרנו?
מי מפחד מהחרדים?
חרדים בכנסת ובממשל? מתברר לא רק בישראל. אחרי שג'יקוב לוּ החרדי, שכיהן כיועצו של ביל קלינטון בשנים 93- 94 , ומונה לאחרונה בתפקיד הבכיר ביותר כראש סגל הבית הלבן במימשל אובמה, והרבנים הראשיים של בריטניה, הרב יעקובוביץ והרב יונתן סאקס, שימשו כחברי הפרלמנט האנגלי, קַבלו את המינוי החדש, מאיר חביב, שנתמנה לא מכבר לנציג הפרלמנט הצרפתי. זהו מינוי פרלמנטרי ראשון של יהודי שומר תורה ומצוות בצרפת.
אז מי מפחד מהחרדים? אפילו לא הגויים.

תאריך:  10/08/2013   |   עודכן:  10/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי מפחד ממיתוסים?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זה לא מראית עין, זה סוטה סדרתי
אהוד פרלסמן  |  12/08/13 09:25
 
- תודה
ציפי לידר  |  14/08/13 11:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון שחר
אנו כבר יודעים ששחיתות היא הכל, כל מנגנוני המדינה מן המסד ועד הטפחות, הכל מכוון כאילו המדינה נוצרה למען משרתיה. זו כבר התקדמות בהחלט נאה, עוד מעט קט וכולנו נהיה מומחים בתחום
יובל ברנדשטטר
דוח מרכז טאוב צופה לנו שחורות - נגד כל הנתונים
מרדכי קידר
האם טורקיה תמשיך לטעון שהיא מדינה דמוקרטית כשיתגבר המאבק התרבותי בין קטביה? האם העולם ימשיך לראות בטורקיה שותפה למהלכים מדיניים כשבתוכה נרמסות זכויות אדם בסיסיות?
צ'לו רוזנברג
העיסוק של לוי בשדים ורוחות הוא בעצם סוג של מגיה, רדיפת רוחות אובססיבית, וניסיון, מבזה יש לומר, להשיג את האופק    ימי הקיץ החמים, ככל הנראה, הביאו להיווצרותה של פטה מורגנה במוחו הקודח של לוי
ציפי לידר
דעת חכמים: מדוע הכשיר רבי סלנט את העוף עם החלב?    ומדוע לא שילמו הפועלים עבור החביות ששברו?    מי קיבל פטור מהצבא על פי התורה? - לא, לא מה שחשבתם    במעגלי צדק, צדקה ויראה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il