X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר האוצר קבע שיא חדש בתולדות ממשלות ישראל: בתוך פחות מחצי שנה "הצליח" להיכשל ב-10 תוכניות שלו, לפחות, בענף הנדל"ן ועוד לא דיברנו על פעילותו בנושאים אחרים
▪  ▪  ▪
לפיד. מחכים לכישלון ה-11 [צילום: פלאש 90]

שר האוצר יאיר לפיד "הצליח" להיכשל עשר פעמים לפחות, בתוך פחות מחצי שנה, בפעילותו בתחום הנדל"ן. שרי אוצר קודמים עשו גדולות בחצי השנה הראשונה שלהם: יהושע רבינוביץ' קידם רפורמה יסודית במס הכנסה, שמחה ארליך עשה פיחות גדול, יעקב נאמן ביטל את הפיקוח על מטבע חוץ, שלא לדבר על בוני המשק לוי אשכול ופינחס ספיר. מה עשה לפיד? הנה עשרת "השגיו" בנדל"ן - ולא דיברנו על תחומים אחרים:
  • נתחיל בכישלון מספר 10, הטרי ביותר: ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה (יום ב', 12.8.13) את הצעתו של לפיד לחדש מכירת דירות של הדיור הציבורי. הסיבה: לפיד רוצה שחלק מתמורת המכירות יופנה לשיפוץ דירות קיימות ולסבסוד שכר דירה לנזקקים, ולא רק לרכישת דירות חדשות כפי שקבע החוק הקודם. רוב השרים חושבים שבהצעת לפיד מסלפת את מטרת החוק, והצביעו נגד.
עתה נחזור אחורה:

הבטיח בנייה להשכרה? אז הבטיח

  • כישלון מספר 1 – בנייה להשכרה. לפיד הבטיח פעם אחר פעם לבנות ב-10 שנים 150,000 דירות להשכרה. כל אנשי המקצוע, כולל ראשי חברות הביטוח הגדולות, הסבירו לו שזה בלתי אפשרי. הוא אטם אוזניו משמוע. התוצאה: עכשיו הוא נסוג בו, ומדבר על מכרזים למכירת מגרשים לבניית 5,800 דירות (מתי?) בשנה וחצי הקרובה. מה קורה בשטח? אף מכרז עוד לא פורסם.
  • כישלון מספר 2 – מס על קבלנים: שר האוצר הציע להטיל מס של 6% עד 8% על קבלנים, שלא יבנו בתוך שלוש שנים דירות על מגרשים שקנו מרשות מקרקעי ישראל. התאחדות בוני הארץ התנגדה, ותוכנית המס בוטלה בשקט.
  • כישלון מספר 3 – האצת בניית דירות. הממשלה אישרה, על-פי הצעת לפיד, להאריך את חוק הוד"לים עד לסוף 2015. היזמים יוכלו לקנות קרקע במהירות, בתנאי שיתחילו לבנות בתוך חמש שנים. סליחה, טעות: התנאי הוא, שתוך חמש שנים יבצעו 25% מעבודות התשתית. אין אף מילה ולוח זמנים על בנייה. בקיצור, בלוף, שלא יוסיף את דירה בשנים הקרובות.

הבטיח "מיצוי כושר השתכרות" - אז הבטיח

  • כישלון מספר 4 –"מיצוי כושר השתכרות". איזה הבטחות גדולות פיזר לפיד, שהסיוע הממשלתי יינתן מעתה רק לזוגות עובדים, ולא לחרדים.זה הרי היה הדגל שלו. אחרי שהתקנות החדשות אושרו, בקול המולה גדולה, התברר: (א) הן חלות רק על חלק קטן מהדירות, אלו הנכללות בתוכנית "מחיר למשתכן"; (ב) "מיצוי כושר השתכרות" אינו חל על חרדים (ועל ערבים); (ג) תוכנית "מחיר למשתכן" מתה ונאספה אל עמיה, בגלל התנגדות...פקידי האוצר (אלה שלפיד הוא כאילו הבוס שלהם). הדגל קופל בשקט.
  • כישלון מספר 5 – מס שבח על משקיעים. לפיד תכנן לחייב רוכשי דירות להשקעה לשלם מס שבח על רווחיהם ממכירת כל דירה. מה שאושר לבסוף בכנסת הוא משהו אחר: המס אומנם יוטל, אך רק על הצבר רווחים מ-2015, יחסית לזמן שבו החזיק המשקיע בדירה. מעשית, פירוש הדבר ויתור על עיקרו של המס, שהיה מבריח משקיעים מישראל.

איים על קק"ל? אז איים

  • כישלון מספר 6 – מלחמה נגד הקרן הקיימת. "אם לא תתנו לנו מיליארד שקל עד 1 ביולי, ננקוט נגדכם באמצעים!" – איים שר האוצר, עם אחרים. אז איים. קק"ל לא נתנה ולו גם שקל אחד עד היום. השר אריאל, בהשראת לפיד, "העניש" את ראשי קק"ל, בכך שלקח מהם ראשות שתי ועדות משנה ברשות המקרקעין. ביג דיל. בינתיים, הכסף אצל קק"ל, והיא מקדמת תוכנית שתעניש את לפיד.
  • כישלון מספר 7 – בנייה על מחנות צה"ל. איזה דיבורים! איזה חזון! "בתוך שנה וחצי נתחיל לבנות עשרות אלפי דירות על מחנות צה"ל שיעברו לנגב". הצחקת אותנו, מר יאיר לפיד. הרי הבנייה תוכל להתחיל רק אחרי שהמחנות יעברו לנגב, בעוד מספר שנים, ואחרי שהבסיסים יתוכננו, יחולקו למגרשים ויימכרו במכרזים, סיפור של עוד כמה שנים.

ביטל מענקים? אז ביטל, וחזר בו

  • כישלון מספר 8 - מענק 60,000 שקל לזכאים. הממשלה, בהשראת לפיד, ביטלה את המענק ב-13 במאי, מהיום להיום. אריאל ערער, ולפיד נאלץ לחזור בו , לבטל את הביטול ולהאריך את המענק עד 1 ביולי. אחר כך הוא הוזהר על-ידי השר אריאל, מנכ"לו ועורך-דין יעקב וינרוט, שביטול המענק יסבך אותו משפטית. לפיד שוב לא הקשיב. בשבוע שעבר הוגשה עתירה לבג"ץ, לפיד חזר בו מיד, והאריך את המענק עד 31 באוקטובר.
  • כישלון מספר 9 – ביטול מענק ירושלים. הממשלה החליטה ב-13 במאי, על-פי הצעת לפיד, לבטל מענק של כ-100 אלף שקל לרוכשי דירות בירושלים. אחרי מחאה ציבורית ופרלמנטרית, נאלץ לפיד, כרגיל, לבטל את הביטול, והמענק הוארך עד 31 באוקטובר.
מתי יבוא הכישלון ה-11? כנראה שלא נצטרך לחכות הרבה.

תאריך:  12/08/2013   |   עודכן:  12/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכישלון העשירי של יאיר לפיד
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
אבל אפריים הלפרין
מזכיר_המדינה  |  12/08/13 23:02
2
פועל השחור של רוה"מ,זו ההגדרה! ל"ת
בר דרור דוד  |  13/08/13 03:41
3
שיטת אבא שלו ל"ת
מטילדה  |  13/08/13 05:52
4
לפיד כשלון מוחלט
צלול  |  13/08/13 07:48
 
- עם כל הכבוד צלול...
עדיטק  |  13/08/13 18:35
5
כדורגל משחקים 90 דקות.. ל"ת
חזי זארי  |  13/08/13 08:10
 
- אבל,אם בתחילת המשחק ספגת
10 גולים אז  |  13/08/13 09:18
6
הוא ממשיכו של פרץ.. "בטחון".  ל"ת
אורי ציון   |  13/08/13 10:14
7
קצת רחמנות
מולי מירושלים  |  13/08/13 10:28
 
- נחישות למינהל תקין
mos  |  13/08/13 13:25
8
אמא של יאיר
אבא של יאיר  |  13/08/13 14:28
9
יאיר נפל לבור שחפר לו נתניהו
המבקר  |  14/08/13 07:13
 
- ועכיו הוא יהיה אלוף העולם
צייר  |  20/08/13 11:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
איתמר לוין
בממשלת ישראל אין מספר שתיים, משום שנתניהו לא מסוגל היה להכריע בין הטוענים לכתר    ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה מצב בו אפילו במשך שעה לא יהיה ברור מי נושא באחריות העליונה, ולכן יש לקבוע בחוק את החובה למנות משנה לראש הממשלה
עידן יוסף
לאחר שחש כאבים עזים אובחן בקע טבורי ("קילה") אצל ראש הממשלה    מדובר בניתוח קל, והוא צפוי להשתחרר בצהריים מבית החולים    ישיבת הממשלה בוטלה, יעלון ינהל את ישיבת ועדת השרים לשחרור האסירים
עידן יוסף
הממשלה צפויה להחליט בישיבתה הקרובה על תוכנית סביבתית מהפכנית שתתמקד בעיקר בהפחתת זיהום האוויר, שגורם נזק לבריאות ולמשק, בעיקר בסקטור התחבורה
אלעזר לוין
שרשרת האירועים שאילצה את שר האוצר לא לתת גיבוי להחלטה של הפקיד הבכיר ראובן קוגן, ולבטל את ביטול המענק לאלפי זוגות צעירים    קוגן רצה לחסוך 23 מיליון שקל, וגרר את המדינה להוצאה של מאות מיליונים
אלעזר לוין
שר האוצר קיבל את דרישת מנכ"ל משרד השיכון, וגם נרתע ככל הנראה מהעתירה לבג"ץ שהוגש הבוקר נגדו
רשימות נוספות
תוארך כהונת חברי מועצת הרבנות  /  עידן יוסף
720 ישובים ייכללו באזורי עדיפות לאומית  /  אלעזר לוין
הממשלה אישרה: 104 מחבלים ישוחררו  /  עידן יוסף
על כפל לשון וצביעות  /  מנחם רהט
גועליציה  /  אפרים הלפרין
אני מתחרט  /  עמוס דאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il