X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה הקשר בין שחיתות למוסר? אין קשר אמונה טפלה או דעה קדומה נפוצה גורסת שיש קשר בין הדברים, כדאי לתקן את הטעות
▪  ▪  ▪
הקשר בין שחיתות ומוסר [צילום: פלאש 90]

משלחת נועזת שנשלחה לגלות את הקשר בין שחיתות ומוסר, טרם מצאה דבר, אך היא ממשיכה לחפש.
מבוא למוסר
אני לא מציץ אפילו בויקיפדיה. האינטואיציה שלי אומרת, ש"מוסר" זו תחושת הזדהות ואכפתיות בין אנשים. מה הקשר לשחיתות? אלוהים יודע. אבוי למדינה שתבנה את יסודותיה על כך שהחזקים יואילו בטובם לוותר על מה שהם יכולים לקחת, כי הם נורא דואגים גם לאחרים.
כל-כך טיפשי, כל-כך אוילי, כל-כך אידיוטי. מי שרוצה לסמוך על רצונו הטוב של הזולת, שיפתח את דלתו וישים את כל הונו בפתח הדלת. הרי אנו אומרים בצורה הכי גלויה: הכלכלה המודרנית מבוססת על רדיפת בצע! מה הקשר למוסר? לרדוף בצע "קצת"?
פעם נתקלתי בספר שבשמו היו המילים שחיתות ומוסר. מייד היה לי ברור: המחבר הנכבד כתב ספר בנושא בו הוא איננו מבין. בתקופתנו מקובל לחשוב שיש קשר בין שחיתות ומוסר, שטות! טעות! כל קשר בין שחיתות ומוסר מקרי בהחלט.
המושג שייך לדיון שלנו, כשם ששמיטה שייכת להר סיני. כפי שהנאנסת בגן העיר או האישה שחתכו את פניה תפגוש את חלאת האדם בבית המשפט ותאמר לו: "דע לך שממש לא יפה מצידך לאנוס אותי באכזריות או לחתוך את פני, עליך לשפר את המוסר שלך". נשמע לכם רציני? בדיוק, באותה מידה של רלוונטיות באים לחזיר ששודד את המדינה ואומרים לו "פויה לך".
דחפו את המושג "מוסר" לכאן כדי לתת לגדולי האומה תדמית של אנשים חביבים, אבל מי מגיע לגדולה? אנשים כמו פרעה, אחשוורוש, קליגולה, סטאלין סדאם. בוודאי תרצו דוגמה מדמוקרטיה, אוקיי, מה מזכיר לכם הקול הבא: ראוס, שנל, יה יה... זה שהאינטיליגנטים שלנו יודעים לדבר יפה, זה בהחלט מרגש, אך לא חייב לשבש את דעתנו עד כדי כך שנשכח את כל ההיסטוריה. עדר של חזירים קפיטליסטים מנהל אותנו והופך את המדינה לדיר אחד גדול. היכן בדיוק מתחבא המוסר? מתחת לקש?
שחיתות היא פשע! פשע חמור מאוד. בלבלו אתכם וגרמו לכם לחשוב שמדובר ב"פויה נונונו". המחלקה לפשעים סופר חמורים ביותר צריכה לטפל בעניין. את המושג "מוסר" נשאיר לרומנים, אגדות עם, וגם קצת להפרטת העוני.
מבוא לחמלה
אפרופו מוסר, אולי נסביר מושג קרוב. כאשר יוקם טריבונאל לאומי לפשעי האליטות ועוזריהם אשר ידון אותם למוות, ואז ברוב חסדו יהיה מוכן לחמול עליהם ולהמתיק את עונשם למאסר עולם עם עבודת פרך + חילוט רכושם והשלכת משפחותיהם לרחוב. זו חמלה. הבנתם? אזרחי המדינה אינם זקוקים לחמלה הם זקוקים למדינה שתתנהל כהלכה ולא תשדוד מהם חצי טריליון שקלים בשנה.

הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד, אך מומחה להכל מטעם עצמו
תאריך:  13/08/2013   |   עודכן:  13/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שחיתות ומוסר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אונת שמאל במוח של סמולני=רקובה
ע_הראל  |  15/08/13 07:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון אקשטיין
לא אחת סופקים אנו את ידינו בייאוש, איך הממשלה הולכת ומושכת בשני קצוות בתהליך המדיני, כן הולכת בשלב שלום לשיחות, או לא הולכת באמת לתהליך שלום. מה פשוט מכך מלהמתין תשעה חודשים עד שנדע כולנו את תוצאות השיחות, או אי-התוצאות?
אלברט שבות
הקבוצה "האליטה" החריגה הזו שוללת מעצמה את היכולת להתקדם ולהתפתח, והצרה היא שהיא מגיעה בזכות השכלתה לעמדות מפתח ושוללת גם מהכפופים לה את יכולת ההתפתחות. הצרה הצרורה היא שהקבוצה החריגה הזו מנפה באופן מחזורי את השכבה הטבעית של האנושות, ומעבּה באופן מחזורי את השכבה החריגה
יוסי שחר
הממשל האמריקני וממשלת ישראל הסכימו כתנאי להידברות לתת הכשר, הכרה ולגיטימציה לרצח כשיטה, למחלה, לרוצחי נשים, זקנים וילדים ללא הבחנה    את זה דרש מכחיש השואה כתנאי להידברות: להכיר, לתת לגיטימציה לשיטה ולשחרר את מבצעיה ומתכנניה כגיבורים
איתן קלינסקי
שליטה של עם אחד על עם אחר יוצרת מציאות שהחיים הם בידי מאכלות שוחטות בניהן. לעברה של מציאות זו חייבת להישמע הקריאה - אַל תִּשְׁלַח יָדְךָ אֶל הַנַּעַר וְאַל תַּעַשׁ לוֹ מְאוּמָה
מרק בריל
ביטול בחינות המיצ"ב הוא מתכון להנצחת הבערות בקרב הנוער. העדר מדד השוואה אובייקטיבי מכניס את רמת ההשכלה בארץ לחור שחור של העדר מידע על חומרת בעיית החינוך, ומרחיק כל סיכוי להתמודות יעילה עם הבעיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il