X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה? באמת? מתי? ובכן, לא מחר, אבל בשנים הקרובות, אחרי הבחירות, כאשר מפלגת לפיד תכפיל את כוחה ושר מטעמה יכהן במשרד הביטחון; וכמו שהפסיקו בחינוך את בחינות המיצ"ב שהיו כ"כ חיוניות רק לפני מספר חודשים, הם ודאי יעצרו גם את הגיוס. לא לתמיד, רק לשנה-שנתיים, עד שיפתרו את כל הבעיות
▪  ▪  ▪
פירון ולפיד. פוליטיקה חדשה [צילום: פלאש 90]

האם כאשר השר שי פירון היה מוכר דירה, הוא היה עובד לגור ברחוב למשך שנה בתקווה למצוא פתרון דיור בעוד שנה? האם יאיר לפיד היה קודם מוכר את הרכב שלו, הולך שנה ברגל או על חמור הלוך-חזור מביתו לירושלים ורק בתום שנה מתארגן על רכב חדש?
בחיים הפרטיים - אחריות; בציבוריים - הפקרות
מסתבר שמה שברור מאוד בחיים האישיים של כולנו - אנו לא מוותרים על משאב חיוני, טרם יש לנו תחליף הולם עבורו - הם לא יודעים ליישם בחייהם הציבוריים, ולא רק שלא יודעים, הם ממאנים או לא מסוגלים ללמוד. בעברית קוראים לזה חולשה, בלועזית אימפוטנטיות – אבל רק בחיים הציבוריים, משום מה.
איך שר החינוך שינה פניו בן-לילה
לדעת כולי עלמא נדרש כלי מדידה להישגי התלמידים בחינוך, לדעת כולי עלמא כלי המיצ"ב היה חיוני עד לפני מספר חודשים, והשר אף פעל לאוכפו "באלימות" על מערכת החינוך החרדית. מנגד, היה ברור שלשיטה יש חסרונות, אפילו רבים המחייבים תיקון. ואז קמנו בוקר אחד ליום חדש, והופס, אין מיצ"ב – התנדף. השר אמר: "רוצים מצוינות ופרס נובל ולא כוכב נולד", כאילו לא כוכב חדש נולד אלא שר חדש נולד ושמו פירון, שר שאינו מכיר כלל את השר פירון הקודם.
יש בעיות בגיוס, אז בואו נבטל אותו לשנה-שנתיים
למה הדבר דומה? יש בעיות רבות בגיוס לצה"ל, הגיוס הוא יקר, יש המוני משתמטים מסוגים שונים, יש אתגרים מסובכים מאוד במיון ובסיווג - נח"ל חרדי, מג"ב מסורתי, ורס"ן אלמסלי, ומה לא, מלוא החופן צרות ואתגרים ובעיות, והדרך הכי קלה להיפטר מכאב הראש הזה הוא לא אופטלגין נוזלי, לא כדור אקמול, אלא כדור 9 מילימטר – קיבינימט עם כל הגיוס הזה, לשנה-שנתיים, עד שנמציא שיטת גיוס חדשה, נטולת בעיות.
חינם חינם מקבלים גם עוקף בג"ץ טהור כמו שרץ
בעיה מרכזית נוספת שיפתור ביטול הגיוס היא עיקור החלטת בג"צ על גיוס החרדים (כך עוקפים את הבג"ץ אפילו בלי להפעיל וינקר), כי כשאף אחד לא מתגייס, השוויון בנטל מתבטא בישיבה בבית, ולא בצבא. ואז אחרי שנה-שנתיים שוב יהיו בעיות של שוויון, אבל ההחלטה הנוכחית של בג"ץ תהיה פאסה, ובית המשפט העליון זה פוליטיקה ישנה שעד שהוא יתארגן על עצמו עם החלטה עדכנית יעברו עוד איזה 60 שנה, ובא לציון גואל.
רק בפוליטיקה ישנה שוקלים לעומק,
הפוליטיקה החדשה מהירה ורדודה מאוד
כמובן שבדיון הפורה ומרובה השיקולים בו החלטנו לבטל את הגיוס לכמה שנים עד אשר נמצא שיטה מחוסרת בעיות, לא שאלנו כמה שאלות יסודיות, והן: מה יקרה אם הערבים יתקפו? ומי יתחזק את כל הבלגן הזה עד שנמצא פתרון לבעיות השונות של הגיוס? ועל אלו תשתית נקים צבא חדש לאחר שביטלנו בחטף את הקיים? ואולי היה כדאי למשוך עוד שנה-שנתיים עם הצבא ה"דפוק" ובמקביל לבצע את השינויים הנדרשים? ואחרון-אחרון: מי תוקע לנו כף שהשיטה החדשה תהיה טובה יותר, ולכן ודאי אסור לבטל את השיטה הקיימת אלא חובה עלינו להתקדם בזהירות ובאחריות במקביל.
אבל יסודיות ושיקול מגוון שיקולים, ואי-כניעה לפתרונות אינסטנט קלים ומסוכנים - אלה תכונות של הפוליטיקה הישנה, האיטית, זו שמסתכלת על בעיה מכל כיווניה טרם מתקבלת החלטה. היום יש לנו, לפחות בחינוך ובאוצר, פוליטיקה חדשה, החותכת ימינה ושמאלה מבלי לאותת, המבטלת בבוקר החלטות שלא הספיקה אפילו לקבל בערב; פוליטיקה, שאם תגיע למשרד הביטחון, תבטל ודאי את הגיוס לצה"ל, ואם תגיע למשרד החוץ, קרוב לוודאי שתמצא מספיק סיבות לסגור את השגרירויות בארה"ב ובאירופה, מי צריך את כאב הראש הזה.
קאפיש?

תאריך:  18/08/2013   |   עודכן:  18/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
אברהם שרון
כלוא בתוך קואליציה אשר אנשים מתוכה יעשו את המוות לעומד בראש ממשלתה ולא יתנו לו לחתום על שום הסכם - מהווה בנימין נתניהו יעד לכיבוש. זה הזמן לחייב אותו לקבל החלטה מנהיגותית קשה
אריה גל
בהחלטה אחת יוזלו הדירות במרכז לחצי (!) והממשלה לא עושה זאת רק (רק!) כי זה קצת יפגע (חלילה!) ברווחים האסטרונומיים של החברים העשירים שלה!
אפרים הלפרין
פנייה אישית לשר האוצר מאחד מני רבים שנמאס להם כבר לשמוע את השטויות שלו
אלעזר לוין
שר האוצר קבע שיא חדש בתולדות ממשלות ישראל: בתוך פחות מחצי שנה "הצליח" להיכשל ב-10 תוכניות שלו, לפחות, בענף הנדל"ן    ועוד לא דיברנו על פעילותו בנושאים אחרים
איתמר לוין
בממשלת ישראל אין מספר שתיים, משום שנתניהו לא מסוגל היה להכריע בין הטוענים לכתר    ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה מצב בו אפילו במשך שעה לא יהיה ברור מי נושא באחריות העליונה, ולכן יש לקבוע בחוק את החובה למנות משנה לראש הממשלה
רשימות נוספות
ראש הממשלה נותח הלילה בהדסה  /  עידן יוסף
התוכנית שתחסוך מיליארדים למדינה  /  עידן יוסף
לפיד התקפל: המענקים הוארכו ל-31 באוקטובר  /  אלעזר לוין
כך התקפל יאיר לפיד  /  אלעזר לוין
על כפל לשון וצביעות  /  מנחם רהט
גועליציה  /  אפרים הלפרין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il