X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אי-אפשר לכבות את להט החדשנות, מפני שהלהבה הזאת היא תופעה אבולוציונית מובהקת, המתפתחת מלמטה למעלה בעולם המרושת במידה אדירה
▪  ▪  ▪
אינטליגנציה אנושית [צילום: פלאש 90]

האמת היא שרציתי לבחור בכותרת הרבה יותר מרשימה ומסקרנת: קטלקסיה. זו מילה שטבע פרידריך האייק כדי לתאר סדר ספונטני משגשג הנוצר על-ידי חילופים והתמחות. את התופעה של צמיחה מתמשכת של קטלקסיה בעולמנו, מתאר ומוכיח עתידן, שכתב ספר חובה בכל בית בישראל ובעולם כולו: שמו כשם הכותרת שבחרתי למאמרי. ממנו למדתי להגדיר במדויק את מה שמדינת היהודים מחוללת: קטלקסיה.
המדען מאט רידלי בספרו העתידני הנ"ל, צופה שהאינטליגנציה האנושית תיעשה יותר ויותר קולקטיבית, חדשנות וסדר יתהוו, במידה רבה יותר בתהליכי מטה-מעלה, העבודה תיעשה התמחותית יותר, והפנאי יהיה מגוון יותר. תאגידים גדולים, מפלגות פוליטיות, ופקידות ממשלתית, כל אלה יתפוררו ויתפצלו ובמקומם סדר חדש. החירות והשיתופיות האנושית תנצחנה רודנות וקנאות. בעיניי, זו המהפיכה היהודית.
אי-אפשר לכבות את להט החדשנות, מפני שהלהבה הזאת היא תופעה אבולוציונית מובהקת, המתפתחת מלמטה למעלה בעולם המרושת במידה אדירה. הסדר העולמי הישן בדמות האיסלאמיזם ואירוערביה וארצות הברית של אובמה הפיאודל, עתיד לעבור מן העולם. ישראל תלבה את לפיד החדשנות הבוער, וכך גם סין והודו ואולי ברזיל, שלא לדבר על המון ערים וקהילות קטנות וחופשיות, כגון: ההתיישבות היהודית החלוצית ביהודה ושומרון ובבקעה ובגליל ובנגב. התרבות החדשנית ורוח החירות תמשיך להתפתח, בין שהמנהיגים יעזרו לה ובין שיפריעו. התוצאה היא שהשגשוג יתפשט, הטכנולוגיה תתקדם, העוני יקטן, המחלות ייסוגו, הפוריות תפחת, האושר יגדל, האלימות והטרור יתמעטו ויבוערו מן העולם, החופש יגדל, הידע יפרח, הסביבה תשתפר והטבע החופשי יתרחב. אנו רואים בכל חלק כמעט מדברי ימי האנושות כיצד חריצותם של יהודים ואנשים טובים מכל האומות, הנאבקים במלחמות, במסים, ברעב, במחלות, באיסורים פוגעניים ובהגנות חוק פוגעניות יותר, יוצרת מהר יותר מכפי שממשלות יכולות לבזבז, ומתקנת כל מה שפולשים לאומנים ערבים ואיסלמיסטים וטרוריסטים פיאודלים יכולים להרוס.
ראש חץ לנאורות
אם כן, מדוע מהלכים עלינו תחזיות שחורות, מבית מדרשו של שמעון פרס ויוסי ביילין, ושאר כת הפסימיסטים רואי השחורות למדינת ישראל כמדינת היהודים, אם לא תסכים להיכנע ולהתרפס בפני הטרור הערבי הלאומני והאיסלאמיסטי, ואף תקים לו מדינת טרור שתכונה 'פלשתין'? כת עובדי 'אליל השלום' סוגדת ל'ריסון פוליטי' של הזהות היהודית, כיוון שהיא המקור לרוח החירות והחדשנות בעולם כולו. אותה כת רואי שחורות לעם ישראל ולארץ ישראל ובעיקר לתורת ישראל, רואה הכרח בעצירת הפיתוח של מדינת ישראל כמדינת היהודים, ועצירת הפיתוח של ארץ ישראל השלימה כארץ היהודים, ובעיקר עצירת התפתחותה של תורת ארץ ישראל כתורה ונבואה לדורות. הם כל הזמן מטיפים לנסיגה בכל התחומים הללו. למי שאוזניו כרויות וקשובות להם, העתיד הזה של כת עובדי 'אליל השלום' נשמע כמו העבר הפיאודלי. הרודנים הפיאודלים בכל הזמנים רדפו יהדות ויהודים, כי היהודים והיהדות הם ראש חץ לנאורות וחירות וקידמה ערכית ומוסרית. באותה מידה, הפיאודלים הגבילו והענישו כל מי שחשב חירות ונהג כבן-חורין תחת שלטונם הפיאודלי. הפסימיסטים השמאלנים לא אומרים זאת, אבל זהו בהכרח העולם שהם רוצים לחזור אליו כשהם מדברים על נסיגה. התכנסות. הינתקות.
האפוקהוליקים השמאלנים דלעיל מנצלים את הפסימיות הטבעית של האדם, את השמרן הנחבא בכל אדם, ומרוויחים ממנה. הפסימיות שלהם משתלמת, כי כך הם משמרים את הסדר הקיים, הנשלט בידי הפיאודלים בישראל העושים עסקים אפלים עם פיאודלים בעולם האיסלאמי והאירוערבי והאמריקני הישן. הפסימיות הזו לוחמת בעיקר בהתחדשות ערכית ומוסרית. ואכן, התחדשות ותחייה ערכית ומוסרית זה מה שמתרחש בעוצמה אדירה בעם ישראל ובמדינתו ובארץ ישראל. תורת ישראל המתחדשת כובשת לה מקום בלבבות ובהלך הרוח של יהודים ולא יהודים כאחד, בארץ ובעולם. את ההתחדשות הזו, אי-אפשר לעצור. היא תגבור יחד עם כל בני בריתה, על צבאות הסדר הישן ונביאי השקר שלו ועל מנהיגיו הנמוגים והולכים, ותהפוך את העולם למקום טוב יותר. מקום שבו נוצח הטרור, נוצחה האלימות, נוצחה הגזענות והאנטישמיות כנגד יהודים ומדינתם והרוח היהודית. מקום שבו נוצח הפיאודליזם והעושר המושחת. העתיד כבר כאן מזמן. המוח והלב הקולקטיבי האנושי, בוחר בחיים של חירות ואחריות, ומתאחד כנגד הסדר הפיאודלי הישן והנעלם וינצח את שלוחות הטרור שלו. הסכנה האמיתית טמונה בהאטת השינוי.

תאריך:  18/08/2013   |   עודכן:  18/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שמעון פרס / Shimon Peres
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האופטימיסט הרציונלי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד פעם פוליטיקה?
אבי הא-רציונליסט  |  3/11/13 23:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרק בריל
ראש ממשלתנו מפיל אותנו פעמיים לאותו הבור. הן הוא כבר ניסה. הוא הקפיא הבנייה בשטחים, עם אותו אבו מאזן ממש...
שמעון זיו
יש כאלה שאינם מצליחים בחיים ותולים זאת בשד העדתי, כלומר בגזענות    אולם אנו בדרך כלל תולים את הגזענות באנטישמיות וזו כידוע אינה מבדילה בין עדה לעדה
יהודה דרורי
אני מביט בסלידה בשחצנות הקולנית והמבזה של דוברי האזרחים הערבים בכנסת ושואל את עצמי מתי הממשלה תתעורר לעשות מעשה בנדון?
איתן קלינסקי
בימים שהמזרח התיכון פוסע בנתיבי טבח יומיומי של ברואים בצלם, ראוי לחזור ולשנות את התזכורת שהופיעה בפרשת שופטים, מספר פסוקים לפני פרשת כי תצא - "כִּי הָאָדָם עֵץ הַשָּׁדֶה הוּא"
ארז מזרחי
"יש לי רוב אוטומטי בעצרת האו"ם", חושב לעצמו אבו מאזן, "אני מופיע כלוחם צדק היסטורי, שנה אחרי שנה אני עושה 'הופעות' ובכל אחת מהן מקבל תשואות עולמיות לשקרים שאני מפיץ נגד היהודים. בשביל מה לי מדינה?"    מה אבו מאזן רוצה? שלא ייגמר המזל שלו לעולם...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il