X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מי אתם, עובדים ארורים, המעזים לקלקל לאקטוארים, למומחי כלכלה ולפוליטיקאים, ע"י זה שאתם חיים יותר ממה שהם צפו? מי שם אתכם מעל המוחות המעולים שנמשחו למלוך עליכם ולקבוע שהפנסיה שלכם תהיה מקוצצת? באמת!
▪  ▪  ▪
הפנסיות שלהם - בשמיים [צילום: פלאש 90]

אליבא דגזלני האוצר לדורותיהם, אזרחי ישראל חיים יותר מדי. המשמעות היא שהשלטון איננו יכול ליהנות מכספי האזרחים אשר הפרישו עד היום מאות מיליארדי שקלים לקרנות שנוהלו בצורה פושעת, אך בהחלט העשירו את מנהליהן ויורשי יורשיהם עד קץ הדורות. עתה, האוצר יצא בבלון ניסוי נוסף, פרי תכנון מדוקדק של מוחות מעוותים: לקצץ בעוד 10 אחוזים את הפנסיה. זה עונשו של אדם המעז לחיות שלא לפי תכנון קברניטי הכלכלה הישראלית. להם מותר לחיות הרבה וטוב. לכם לא, ואם כן אתם טורפים את תכנונם הנלוז, אז תחיו מכמה שפחות.
כן, יבואו ויספרו לכם על גירעונות, ועל חברות האשראי, ועל מצוקה איומה במאזן התשלומים, מכשירים פיננסיים, ומיני מונחים כלכליים, הכול כדי לטמטם אתכם ולגזול את כספיכם שבזעת אפכם הרווחתם ביושר. ממילא הפנסיות הן מבזות ומעליבות. הבעיה היא שרק הפנסיה שלכם. הפנסיות שלהם, של הקברניטים, המקורבים ומיני פקידים ממשלתיים בכירים, מגיעות שמיימה. אז אם יש להם עסק עם מטומטמים המוכנים לסלוח להם, למחול להם על עוונותיהם, אז מדוע לא יעשו זאת?
הנכשלים ישלמו את המחיר
מילת הקסם בה משתמשים הנוכלים כדי לסבך את העניין ולהכשיר כל שרץ היא גירעון אקטוארי. אקטואריה, כידוע, נחשב למדע המשלב כמה דיסציפלינות "מדעיות", ומטרתה לנבא התפתחויות כלכליות משבריות, מתן מענה, וכדומה. מתברר שמנהלי קרנות הפנסיה טעו באקטואריה והביאו את הקרנות הוותיקות לפשיטת רגל. אלא מאי, שהרי המשבר הזה אינו תולדה של 20-10 השנים האחרונות אלא מאז שנות ה-60 היו שהתריעו שהקרנות מנוהלות בצורה רשלנית, עד שהגיעו למצב שהקופות לא יכלו לעמוד בתשלומיהן למבוטחים. השאלה היא מדוע הציבור הרחב חייב לשם על אקטוארים מטומטמים או גזלנים, מנהלים חסרי כל התחשבות בציבור ובפוליטיקאים אדישים לחלוטין? ראוי היה לשקול שאלה אשר נכשלו בניהול הקרנות, וגם אלה הנכשלים גם כיום, ישלמו את המחיר.
אדם עובד היוצא לגמלאות משתכר בשליש בלבד מהכנסתו הקודמת. גם מכך רוצים לקצץ? אין גבול לציניות ולאטימות.
אומר זאת בצורה הבוטה ביותר: מנהלי קרנות הפנסיות, כמו גם חברות הביטוח למיניהן, כולל הביטוח הלאומי, ממתינים למותם של יותר ויותר אנשים מיד עם פרישתם מעבודה. אין תקווה גדולה יותר מזו, כי כך ייחסכו לקופות מיליארדים שבהם ניתן יהיה לשחק בבורסה, לממן את כל הפקידים הבכירים, את משכורות הפוליטיקאים, את המקורבים, וכדומה. אז מי אתם, עובדים ארורים, המעזים לקלקל לאקטוארים, למומחי כלכלה ולפוליטיקאים, על-ידי זה שאתם חיים יותר ממה שהם צפו? מי שם אתכם מעל המוחות המעולים שנמשחו למלוך עליכם ולקבוע שהפנסיה שלכם תהיה מקוצצת? באמת!
ואתם, אזרחי ישראל, אל תתנו להם לעשות מה שהם רוצים. יש דרכים חוקיות ודמוקרטיות להשיב להם במאבק. והעיקר, בריאות שלמה וארוכה כדי לעשות להם דווקא, כי לא מהונם הם רוצים לקצץ אלא מיגיע כפיכם, מגרוש לגרוש שאספתם כדי שיהיה לכם בבוא יום פרישתכם מעבודה. אתם זכאים בדין על מה שהובטח לכם, ויש להם מאיפה לשלם. אל תתרגשו מהפחדותיהם. תחיו ותרבו בשמחה.

תאריך:  18/08/2013   |   עודכן:  18/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
על מה מצר יאיר לפיד ינוקא? על הנזק שגרמה לשונו לו, לעצמו
עו"ד יוסף פנדריך
כבר היו מקרים שבית הדין הרבני ביטל גט. התוצאות הן איומות. אם האישה התחתנה שוב נישואיה בטלים ומבטלים, וילדיה שנולדו מהבעל השני הם ממזרים
אהרון שחר
לצורך הבנת המציאות החברתית בה אנו חיים עלינו להבין בסה"כ שני חוקי טבע. לחוק השני חשיבות רבה יותר כיוון שהוא עדיין אינו ידוע בתקופתנו. האנושות טרם גילתה אותו ולכן למרות שהיא נורא מדושנת מעצמה אין לה מושג היכן היא חיה
סיני גז
הרשת מטשטשת את הגבולות בין שיווק ובין פרסום, ואף משנה אותם לכדי קליקים בודדים או דווקא קליקים רבים ומשתנים, לעיתים כאשר השיווק והפרסום באים זה על חשבון זה
נרי אבנרי
לסניגור כבר-און אין בעיה לסנגר על מהלך בלתי דמוקרטי, שהגה ראש ממשלה שהשליך תוצאות של משאל מתפקדים לפח. הוא ידע שמי שיכול לחשוף את שקריו, אלה אותם עיתונאים ונברני ארכיון שהתלהבו מבגידתו. אני לא! הלכתי לארכיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il