X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ציפי לבני ממהרת לפעול - ובעיקר להודיע לתקשורת - מבלי לבדוק את העובדות. זה קורה משום שתיק המשפטים מעניין אותה רק ככל שהוא מעניק לה יחסי ציבור. קחי את הפטפוטים שלך ולכי למקום אחר; הניחי את התיק החשוב הזה למישהו שבאמת רוצה אותו
▪  ▪  ▪
קוראת בעיתון [צילום: פלאש 90]
לבני הגישה תלונת סרק נגד שופטים
איתמר לוין
שרת המשפטים ביקשה מגולדברג לבדוק האם השופטים המחוזיים סגל, דרורי ונועם אילצו נערה להדגים כיצד נאנסה * מסקנתו של גולדברג: לא היה ולא נברא
לרשימה המלאה

המעלילה
עו"ד רוני סדובניק-אלוני אינה יכולה לצאת נקייה מהעלילה שהטיחה בשלושת השופטים. התלונה שלה התבססה בצורה מוחלטת על דברי הלקוחה, בלי שום בדיקה מינימלית של העובדות. אולי זו לא עבירה אתית, אבל ללא ספק זה מוכיח על מידת הרצינות שלה. כדאי שלקוחותיה יביאו זאת בחשבון.

אם ציפי לבני לא תתנצל בתוך 24 שעות בפומבי בפני השופטים צבי סגל, משה דרורי ויורם נועם - היא אינה ראויה להמשיך אפילו דקה נוספת בתפקידה כשרת המשפטים. ואולי מוטב כך, כי דומה שהתיק הזה מעניין אותה רק ככל שהוא מעניק לה יחסי ציבור.
לפני מספר חודשים התחלתי לכנות את לבני "ציפטפוט", על שם מנהגה לרוץ לתקשורת לפני שהיא טורחת לבדוק במה מדובר. אמרתי אז, שלבני מתנהגת באותה צורה בה תיאר השופט מישאל חשין עתירות בזק המוגשות לבג"ץ: היא קוראת משהו בעיתון - ומיד רצה להוציא הודעה לתקשורת. ואם מדובר בשופט - היא מיד דורשת לפתוח בבירור ואף מאיימת להדיח את השופט בו מדובר.
תראו מה כתבה לבני לנציב אליעזר גולדברג כאשר פנתה אליו בנוגע לסגל, דרורי ונועם: "ככל שיש אמת בדברים, הרי שמדובר בסיטואציה קשה מאוד ומשפילה עבור קורבן אונס. למותר לציין את הצלקות הנפשיות הקשות שמשאיר אונס, מעבר לצלקות הגופניות של קורבן אלימות. אין חולק כי תפקידו של בית המשפט להגיע לחקר האמת, אך על השופטים מוטלת החובה לוודא כי בביצוע תפקידם אין הם פוגעים בקורבן העבירה באופן שאינו מתחייב מניהול המשפט והוצאת האמת לאור".
מילים כדורבנות, גם כאשר הן באות מפיה של מישהי שכבר שכחה מתי לאחרונה הופיעה בבית המשפט ואשר אני מסופק אם אי פעם ייצגה בהליך פלילי, קל וחומר - במשפט אונס. אבל את המילים הללו יכול (אולי) להגיד פרשן; שר משפטים אינו יכול לומר אותן כאשר הוא מבקש בירור. כל שעליו לעשות הוא להגיש את המידע וזהו. מן הסתם נציב התלונות - שהיה שופט בבית המשפט העליון - יודע מה משמעות הדברים. המילים הללו מיועדות לקהל היחיד שבאמת מעניין את לבני: התקשורת.
נכון, אין ללבני כלים לבדוק תלונות ופניות. בדיוק בשביל זה קיים הנציב. אך אם היא הייתה מחכה קצת ועושה כבר טלפונים לפני שמיהרה לרוץ לספר לחבר'ה, אולי היא הייתה מתייחסת ביתר ספקנות לתלונה. אולי לבני הייתה שמה לב לכך שמדובר באירוע מלפני חמש שנים וחצי. אולי היא הייתה שמה לב לכך שעורכת הדין המתלוננת לא הייתה אז מעורבת בתיק. אולי היא הייתה מבקשת לבדוק קודם עם עורכת הדין שייצגה בזמן אמת את המתלוננת ונכחה באולם. אולי היא הייתה מגלה, שבניגוד לנאמר בתלונה - הדיון הוקלט וניתן לבדוק בדיוק מה אירע. בקיצור: אולי היא הייתה עושה את המינימום הנדרש ונמנעת משפיכת דמם של שלושה שופטים.
אז למה לבני לא עשתה את זה? - כי יש לנו שרת משפטים שרק ההיבט התקשורתי של תפקידה מעניין אותה. אם מישהו מכם מצליח להיזכר במשהו משמעותי שהיא עשתה בששת החודשים הראשונים בתפקידה, אשמח אם יפנה את תשומת ליבי. אני זוכר רק הודעות בהולות לתקשורת, כולל בעשר בערב. אני לא זוכר טיפול בעומס, אני לא זוכר טיפול בהצפת מקצוע עריכת הדין, אני לא זוכר טיפול בשופטים שחוקים, אני לא זוכר טיפול בתנאים פיזיים קשים בבתי המשפט.
התפקיד שבאמת מעניין את לבני הוא המו"מ בין ישראל לפלשתינים. אז שתעזוב בשקט את תיק המשפטים, שהוא השלישי או הרביעי בחשיבותו בממשלה, ותניח אותו למישהו שבאמת רוצה למלא את התפקיד. קחי את הפטפוטים שלך ולכי למקום בו לא יזיקו.

תאריך:  19/08/2013   |   עודכן:  19/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שרת המילים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני הגשתי פעם תלונה נגד שופט
אורח  |  19/08/13 18:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
קשה לקבוע עמדה לכאן או לכאן בכל הנוגע לעמדת משרד הבריאות והעומדת בראשו בכל הקשור למלחמה בניצני מגפת הפוליו, אך מה שברור הוא שהמלחמה במגפות היא מלחמה קשה, לא שוויונית, לא דמוקרטית, עם החלטות בלתי אפשריות בין "נבלה" ובין "טרפה", כלומר החלטות המיטיבות עם הרוב הבריא, אך לעיתים עושות רע ואפילו רע מאוד למיעוט הנפגע מהמגפה או מהטיפול בה
אלי אלון
הרחבה שמאחורי תחנות האוטובוסים הממוקמות מול בנייני האומה בירושלים מלאה אשפה ולכלוך. ניכר כי המקום לא נוקה ימים רבים ואולי אף יותר מכך. היושבים בתחנות אלה יושבים ממש "בתוך האשפה". נוסעים קבועים: מדובר בתופעה קבועה
יוסי אחימאיר
השמאל מזהה אצלו חולשה להיסטוריה, צימאון ל"מהלך גדול" ששמו יהיה קשור עימו לעד, אולם ראש הממשלה לא ינהג בהיסטריה ולא ינקוט מהלכים מרחיקי-לכת, כי הוא יודע שהיסטוריה אמיתית אינה בהכרח עשיית כותרות אוהדות וזכייה במאמרים מלטפים בעיתון היומי
הרב רפי פוירשטיין
התורה מלמדת אותנו על החשיבות הרבה של ההתנהגות בסתר, כאשר איש אינו רואה. מי שפועל בצורה בלתי מוסרית בסתר, הוא "ארור". גם בעולם העסקים של ימינו יש חשיבות לאותה התנהלות, המכונה "יושרה"
איתן קלינסקי
על-פי ממצאי מחקר של ביטוח לאומי, שליש מהעובדים בחקלאות, 33% מהמועסקים, אינם מגיעים אחר חודש עבודה מלא לשכר של 4,300 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il