X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
פני האדם הם כמו ראי וכאשר מסתכל אדם בפני חברו ורואה בו חיסרון, סימן הוא שאותו חיסרון נמצא באיזשהו מקום גם בו
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הסתכלתי עליו וחשבתי לעצמי: התנהגות חייתית לגמרי. ככה לא מתנהג בן תרבות. אני לא מכיר אותו ולא יודע היכן הוא גדל, אבל ברור לי שככה לא מתנהג בן אדם. הוא קרע את השקית והתחיל לזלול, בצורה שהייתה מביישת כל אדם, גם מי שנמצא בתחתית הסולם התרבותי. מדי פעם הוא התבונן לצדדים כאילו מחפש מישהו שעוקב אחריו. הוא לא ידע שאני עומד מאחורי חלון ביתי ומציץ עליו ורואה הכל. אולי זה לא נימוסי לתפוס ככה על חם. כל השאריות, שכנראה כבר היו מיותרות מבחינתו, היו כמובן מפוזרות על הרצפה מסביבו. גועל נפש. הוא עשה את כל זה באין מפריע, עד שלפתע הגיע אחד (מאוחר מדי, יש לציין), שכנראה היה חבר טוב שלו. החבר תקע בו מבט ואמר: די מספיק. עשה רושם שהוא מכיר את מעלליו וצורת ההתנהלות שלו. הוא לא התרגש במיוחד, רק קרא לו לסדר והוא נצמד אליו והסתלק מהמקום כאילו כלום לא קרה. הוא כמובן לא ניקה. אחרי המזבלה.
עכשיו אני אעצור את שטף התיאורים ואבהיר, שהחבר הנ"ל הוא אומנם אחד משלנו אבל הברנש הזללן היה אחד מאלה שמהלכים על ארבע ומכשכש בזנב בעת הצורך. אני לא יודע איך נראים חייו ואם הביטוי "חיי כלב" הולם אותם, אבל כנראה שכלב כמו כלב, מריח אוכל בדרכו ואוכל בלי הרבה חשבונות. וזה קרה בפח האשפה השכונתי שמול החלון שבמטבח ביתי. משם צפיתי במחזה וראיתי איך הוא מצליח לפרק בלי הרבה קושי שקית, שהייתה מונחת לה בקרבת הפח. ליתר דיוק מדובר בשקית שהניח מאן דהוא ליד ולא בתוך הפח וההמשך המתבקש אכן התרחש.
וכך, בעודי מתבונן במחזה, נזכרתי בדבריו של מייסד תנועת החסידות (רבי ישראל בעל שם טוב) שאמר שפני האדם הם כמו ראי וכאשר מסתכל אדם בפני חברו ורואה בו חיסרון, סימן הוא שאותו חיסרון נמצא באיזשהו מקום גם אצלו. אז אומנם בהתרחשות המדוברת החבר לא היה בן אנוש אלא חברו הטוב של האדם, אבל כבר לימדונו חז"ל שאפשר ללמוד גם מבעלי חיים.
ואולי היה זה מין ראי ששיקף לי, שלעיתים אנחנו מתנהגים לא ממש כפי שמצופה מבני אדם ואנחנו נהנים מזה ש(אולי) אף אחד לא רואה. ושלא ננסה להפיל את זה תמיד עליהם (למשל על הפוליטיקאים, שהם לא מתנהגים כמו בני אדם, שהרי כל אחד מהם הוא חיה פוליטית...). כל אחד מאיתנו צריך לעשות לעצמו חשבון נפש קטן בינו לבינו. במיוחד בימים אלה, שהם לא סתם סוף אוגוסט, אלא אמצע אלול, בואכה ראש השנה ויום הכיפורים. נעשה בדיקה, האם תמיד אנחנו מקפידים להיות בני אדם.
ועוד תובנה אחת קטנה מהאירוע הנ"ל. כשאתם זורקים את האשפה לתוך הפח השכונתי, עשו הכל כדי שלא לפספס את הפתח שלו. זה לא ממש קשה וזה בהחלט יכול למנוע מכאלה שהם באמת לא בני אדם (כי ככה הם נולדו), לזלול ולהשאיר את כל השאריות מפוזרות על המדרכה ליד הפח. גם כאן תהיה בן אדם.

הכותב הוא בעל טור ב"מידע 8" - שבועון אצבע הגליל.
תאריך:  21/08/2013   |   עודכן:  21/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרק בריל
בטלנים, לכו לעבוד - הוא מטיף להורים. אבל כשההורים הולכים לעבוד, מה יהיה על ילדיהם?
הרב אליהו קאופמן
אם מחר תספח את יו"ש, מר אריאל, הרי שמיד יבקשו הפלשתינים שם זכויות שוות - מה הן ה"זכויות בע"מ" שאתה מוכן להעניק להם? והאם ה"זכויות" הללו יהיו עם או בלי "תנאים מוקדמים"?
איתן קלינסקי
מאז 2003 ועד 2013, במשך עשר שנים, תאגידי טייקונים ברשות, על-פי חוק ועל-פי דין, עשו בכספי הפנסיה שימוש מופקר ומסוכן כיאה לשחקני קזינו
מנחם רהט
הנשיא אובמה ושר החוץ קרי לא מתחילים להבין את המזרח התיכון, ועלולים להוביל חלילה את ישראל למצבן של מצרים וסוריה המדממות
נרי אבנרי
אתה משהו מיוחד. כמי שעוקב ומתפעל מהפעילות שלך ברשת, לא יכולתי לתת תשובה אחרת זולת ביצוע בקשתך. רצית את אביב גפן בהתבטאות פוליטית - הלכתי לארכיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il