X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בג"ץ לא לומד את לקחי עליית הנאצים לשלטון המשטרה מתעלמת מפסקי דין על מחדלי חקירות שוב מזהירים אותנו שלביטוח הלאומי לא יהיה כסף לשלם לנו צריך לתקן עיוות החוזר על עצמו בבחירת נשיא המדינה נחשו מהו הגיל הממוצע של סרטים שמשדרות הוט ו-yes ולמה לא צריך להיות מודאגים מהפרידה של יודה ונינט
▪  ▪  ▪
מזכיר לכם משהו? [צילום: AP]
ועוד משהו קטן
נשק כימי קוטל אלפים והעולם שותק. כלומר, הוא מביע דאגה ולא עושה כלום. מזכיר לכם משהו? לי כן.

חנין זועבי

בית המשפט העליון אומר כי הוא מודע ללקחי ההיסטוריה ובמיוחד לעלייתם של הנאצים לשלטון בדרך דמוקרטית. אמירה יפה, אלא שמה שבא בעקבותיה נראה כסותר אותה לחלוטין.
הדברים נאמרו בנימוקיו של הנשיא אשר גרוניס לאשר את התמודדותה של חנין זועבי בבחירות לכנסת ה-19, למרות התבטאויותיה נגד יהדותה של המדינה ובעיקר למרות השתתפותה במשט ה"מרמרה". בית המשפט העליון קבע, כי לא הוכחה "המסה הקריטית" הדרושה כדי לנקוט בצעד כה קיצוני של מניעת השתתפות בבחירות. והתם שואל: מה זאת? מה כן צריך לקרות? שמועמד לכנסת יצהיר שאסור שישראל תהיה מדינה יהודית? שמועמד לכנסת יירה על חיילי צה"ל? שמועמד לכנסת יתרים למען החמאס? הרי אף אחד לא יהיה כזה אידיוט. הם תמיד ילכו על הגבול, תמיד ידאגו לכך שההוכחות נגדם לא יגיעו ל-100% אלא רק ל-99%.
זה בדיוק תפקידו של בית המשפט: לראות את התמונה המלאה, את ההקשרים, את ההצטברות. לבחון את המשמעויות ואת ההשלכות. לחשוב האם יש להעניק חסינות למי שאומר את מה שאמרה ועושה את מה שעשתה זועבי. לא לעבוד בצורה פקידותית-מסתורית, הבוחנת "מסה קריטית" בכלים שאיש אינו יודע מהם. ובעיקר: ללמוד, באמת ללמוד, את לקח ההיסטוריה – לא רק להגיד זאת, אלא גם ליישם זאת. שכן מי שאינו לומד מן ההיסטוריה, נדון לחזור ולחיות אותה.

מחדלי חקירה

מי שחושב שלבית המשפט העליון בישראל יש הרבה כוח, מוטב שיקרא את שורת פסקי הדין בהם מצביעים שופטי העליון שוב ושוב ושוב על מחדלי חקירה של המשטרה. והם גם מצביעים שוב ושוב ושוב על זה שהם מצביעים שוב ושוב ושוב – ודבר לא משתנה. השבוע הגיע תורם של נעם סולברג חנן מלצר, ותהיו בטוחים שהם לא יהיו האחרונים שיספקו ידיים ביאוש לנוכח התעלמותה החצופה והבוטה של המשטרה מפסקי הדין שלהם ושל עמיתיהם.
מעבר לחומרה בה יש להתייחס למחדלי חקירה בפני עצמם, משום שהם עלולים להרשיע את הזכאי או לשחרר את האשם, מדאיגה עוד יותר העובדה שרשות אכיפת החוק המרכזית בישראל פשוט מתעלמת מדברי בית המשפט העליון. אני לא חושב שמישהו שם עושה את המחדלים בכוונה, אבל המשטרה כארגון לא מפנימה את המסר שעולה מזה שנים מבכירי השופטים בישראל. זה מלמד על אחת משתיים: או שהארגון הזה כל כך מסואב עד שלא ניתן לתקן אותו, הוא שהוא כל כך אטום עד שהוא לא קולט מה אומרים לו.

הביטוח הלאומי

מדי כמה שנים אנחנו שומעים, שלביטוח הלאומי לא יהיה די כסף לשלם לנו כאשר נגיע, אי"ה, לגיל זיקנה ושיבה. זה מן הסתם נכון, כי אותה בעיה קיימת בכל העולם המערבי. תוחלת החיים עולה, ומה שנחשב כסכום מספיק לפני שני עשורים לא יהיה סכום מספיק בעוד שני עשורים. אם המתכונת הנוכחית של הביטוח הלאומי תישמר – דהיינו: כולם מפרישים וכולם מקבלים – לא תהיה כנראה ברירה אלא להעלות את גיל הפרישה ו/או להקטין את הגמלאות.
אני מבקש להציע חשיבה שונה. חלקים ניכרים מהביטוח הלאומי הם כבר כיום ביטוח ריסק – כלומר: אנחנו משלמים ומקווים שלא נקבל כלום בתמורה (כמו בביטוח חיים או בביטוח רכוש). כולנו מקווים שלא נזדקק לפיצוי על פגיעה בעבודה, כולנו מוכנים לשלם הרבה כדי שלא נקבל גימלת נכות, כולנו לא מתנגדים לשלם ולא לקבל דמי אבטלה.
אין סיבה שהמרכיב הפנסיוני של הביטוח הלאומי לא יהיה גם הוא בבחינת ריסק. כולנו נשלם ומי שמשתכר יותר ישלם יותר – בדיוק כמו במס הכנסה (והביטוח הלאומי הוא כבר מזמן מס הכנסה ב'). אבל גימלת זיקנה יקבל רק מי שחסכונותיו הפרטיים לא יספיקו לרמת החיים שתיקבע. נכון, רבים לא יקבלו – אך מי שיזדקק, יקבל סכום שניתן יהיה לחיות ממנו, ולא משהו עלוב שלא מספיק אפילו בשביל לשלם במכולת. שווה לבדוק האם בדרך הזו גם לא יצטמצם החור האקטוארי ההולך ומעמיק, והמאיים בראש ובראשונה על מי שאין להם ביטוח פרטי מספיק לשנים שלאחר הפרישה.

נשיאי המדינה

כל נשיאי המדינה, למעט אפרים קציר, הגיעו לתפקידם מהעולם הפוליטי. ארבעת הנשיאים האחרונים – יצחק נבון, חיים הרצוג, משה קצב ושמעון פרס – עברו הישר ממשכן הכנסת למשכן הנשיא. זהו מצב לקוי, שכן הנשיא אמור לייצג את העם כולו. ברור שיש לו דעות, וכנראה גם לא נצליח להימלט מכך שהוא תמיד יהיה אישיות פוליטית, אבל הוא אינו יכול להיות – אפילו מבחינה של מראית עין – הנשיא של כולם, אם ממש עד יום בחירתו הוא ייצג מפלגה מסוימת.
עשרה חודשים לפני הבחירות הבאות לתפקיד הנשיא, מן הראוי לתקן את המעוות הזה כדי שההיסטוריה לא תחזור על עצמה. הכי טוב היה לקבוע תקופת צינון של לפחות שנה בין תפקיד פוליטי לבין התמודדות על הנשיאות. נכון שזה מכניס לסיכון את מי שיתמודד ויפסיד, וכך ייצא קרח מכאן ומכאן, אך פוליטיקה אינה חברת ביטוח ובחירות אינן פוליסת ביטוח.
מאחר שאנחנו כאמור רק עשרה חודשים לפני הבחירות, אפשר לקבוע שהפעם יהיה צינון של חצי שנה בלבד. זה רלוונטי במיוחד, משום שכרגע נראה שהמתמודדים העיקריים שוב יהיו חברי כנסת – ראובן ריבלין ובנימין בן-אליעזר. למען כבודה של הנשיאות, מן הראוי שהם יקדימו ויתפטרו מן הכנסת, אפילו בלי חובה שכזו בחוק.

הוט ו-yes

ניסיתי השבוע לבדוק כמה מן הסרטים והסדרות המשודרים בהוט וב-yes הם שידורים חוזרים. לא הצלחתי, כי בניגוד לעבר – החברות לא כותבות את האותיות ש"ח ליד לוחות השידורים שהן משגרות לעיתונים. אז הלכתי בדרך אחרת: בדקתי את תאריכי ההפקה של הסרטים המשודרים בערוצים המרכזיים שלהן. זה היה יום שלישי, והנה התוצאות: 2004, 2002, 1976, 2011, 2011, 2012, 2008, 1982, 1985, 2007, 2004, 1999, 2001, 2009, 2012. הגיל הממוצע של הסרטים: כמעט 11. מה שכמובן אומר, שזה שידור חוזר של חוזר של חוזר וחוזר חלילה.
במילים פשוטות: עובדים עלינו. לוקחים את מיטב כספנו תמורת דברים שכבר ראינו שוב ושוב ושוב. העיתונאית סטלה קורין-ליבר הגדירה את זה נפלא: יותר ש"ח תמורת יותר ש"ח. אז הנה רעיון למועצת הכבלים והלוויין: תחייבו את החברות לציין בחשבוניות כמה מתוך שעות השידור הן שידורים חוזרים. ואז נראה האם יעזו להמשיך לצחוק עלינו.

יודה ונינט

הכיסוי התקשורתי של פרידת יהודה לוי ונינט טייב הזכיר לי – לא תאמינו – את הדרך בה מסקרים אמצעי תקשורת חרדיים את פטירתם של רבנים מובילים. גם פה וגם פה חוזרים לקורות החיים, מזילים דמעה ושואלים "מי יבוא במקומו". אז תרשו לי להרגיע אתכם: גם פה וגם פה תמיד יש יורשים. וכשם שהקב"ה אינו מותיר את עמו יתום ללא מנהיג, כך ודאי לא יותיר את עמו יתום ללא ידוענים.

תאריך:  23/08/2013   |   עודכן:  23/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רבותי, ההיסטוריה חוזרת
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
להפציץ את תל אביב
יואב בולשנסקי  |  23/08/13 09:40
2
לעניין ביטוח לאומי:כמב תובנות
דוד צימרמן  |  23/08/13 10:27
3
הלקח מעליית הנאצים לשלטון הוא
היסטוריון  |  23/08/13 10:46
 
- להסטוריון הבור אתה לא הכנת
שםלי  |  23/08/13 16:10
 
- ל"היסטוריון" המתחזה: אתה נבל!
חן45  |  23/08/13 21:34
4
יפה מאוד מר לוין
מזכיר_המדינה  |  23/08/13 10:52
5
אם הבנתי נכון...
כולה שלי  |  23/08/13 11:30
 
- אם כבר עושים אנלוגיה לנאצים,
הבנת נכון  |  23/08/13 14:38
 
- לא הבנת נכון
הבדלים שלא ראית  |  23/08/13 16:53
 
- לחתום על כל דבריך! יפה תשובתך! ל"ת
שםלי  |  23/08/13 19:24
 
- יהודים גם היו הרבה יותר בשמאל
למבולבל  |  23/08/13 19:32
6
לוין שוב במפגן עיתונות ירודה.
עיתונות מבישה  |  23/08/13 11:47
7
ישר כח
מר לוין  |  23/08/13 12:45
8
מחדלי חקירה/רשעות שפיטה1
פרפר  |  23/08/13 15:51
9
מחדלי חקירה/רשעות שפיטה2
פרפר  |  23/08/13 15:56
10
מחדלי חקירה/רשעות שפיטה3
פרפר  |  23/08/13 16:03
11
מועמדים שאינם ראויים לנשיאות
משה, עורך-דין  |  23/08/13 16:37
 
- לא מובן למה הליכוד אינו מחפש
שםלי  |  23/08/13 19:54
12
משפחת לוי ו"הגרלת" הקרקעות...
עזרא מנצור  |  23/08/13 20:49
13
שידורים חוזרים
ים תיכוני  |  23/08/13 21:20
14
שופטים לא ישרים זה הכל
סתם אזרח שנדפק  |  24/08/13 08:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
באיזה משרד צריכות להיות התשתיות הלאומיות. ספק אם גם אחרי שתקראו את הנימוקים שמוגשים לממשלה תדעו כיצד להכריע
אברהם (פריצי) פריד
על הלוגיקה של יצהר וחידושי הרב ברלנד, על עתיד הרחוב הירושלמי, ומי רוקדים בכיכר ועל לילות המנזר של בית שמש
צבי גיל
בשעה שיש עיסוק תקשורתי מתמיד בעתיד רשות השידור, ובמידה רבה של צדק, אין עיסוק כמעט במה שקורה ברשות השנייה, ואם כן אז בבעיות הכספיות של ערוץ 10. אבל בעיקר אין עיסוק תקשורתי לא במה שמתרחש בחברות הכבלים והלווין
ציפורה בראבי
איילת שקד – אישה אישה. במקום בו אין אנשים, חפש את האישה. במכתבה לג'ון קרי אמרה את מה שאנחנו חושבים ונציגינו מסווים מאחורי נימוס יתר
רועי אורן
הגיע הזמן שמוסדות הלימוד יתחילו להכין את האדם לאתגרים הצופנים לו במהלך חייו כבר בגיל צעיר וכן, ישלבו בין ניסיון מעשי ללמידה תיאורטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il