X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חלק גדול ממנגנון הפיצוי ליורשים נגזר מגילו של האדם טרם התאונה וכן מהסכומים אותם הרוויח טרם התאונה. עוד רכיב מרכזי בפיצוי, הוא הנתון של כמות האנשים שהיו תלויים בהרוג מבחינה כספית (אישה, ילדים קטנים, הורים חסרי יכולת וכיו"ב)
▪  ▪  ▪
תאונת דרכים. היורשים זכאים לסכומי כסף גבוהים [צילום: פלאש 90]

חס וחלילה חס ושלום, אך למרבה הצער במדינת ישראל יש מידי שנה כ-500 הרוגים בתאונות דרכים ברחבי הארץ. ישנן משפחות שאינן מודעות לכך, אך גם לאחר שאדם נהרג כתוצאה מתאונת דרכים, זכאים יורשיו לסכומי כסף ניכרים בעקבות הפגיעה.
חלק גדול ממנגנון הפיצוי ליורשים נגזר מגילו של האדם טרם התאונה וכן מהסכומים אותם הרוויח טרם התאונה. עוד רכיב מרכזי בפיצוי, הוא הנתון של כמות האנשים שהיו תלויים בהרוג מבחינה כספית (אישה, ילדים קטנים, הורים חסרי יכולת וכיו"ב). כך יוצא, כי אדם צעיר בעל משפחה, אשר נהרג בתאונת דרכים והרוויח שכר חודשי גבוה בטרם התאונה, יכולים יורשיו במקרים מסוימים לקבל סכומים של מאות אלפי שקלים (על הצד הגבוה) ואף להגיע למיליון שקלים ויותר.
לפני כתשע שנים קבע בית המשפט העליון הלכה חדשה - הלכת אטינגר, אשר גרמה למהפכה בתחום הנזיקין ותרמה לכך כי יורשים של אנשים שנפטרו מתאונות יקבלו פיצויים גבוהים יותר. הלכת אטינגר (אשר נקראת גם הלכת השנים האבודות), קבעה כי במידה ואדם נפטר כתוצאה מתאונה, אזי זכאים יורשיו לפיצוי גם בגין קיצור תוחלת חייו והעובדה כי ישנו אובדן השתכרות של המנוח, עד למועד פרישתו שנקטע בעקבות התאונה.
עניין נוסף שכדאי לדעת הוא כי כאשר אדם נפטר כתוצאה מתאונת דרכים, זכאים יורשיו גם לרכיב פיצוי בגין כאב וסבל של המנוח. על-פי תקנה 4 לתקנות הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, סכום הפיצוי בגין כאב וסבל במות הניזוק יעמוד על 25% מהסכום המקסימלי (אשר עומד היום על כ-170,000 שקלים ומתעדכן בכל עת עם עליית המדד). קרי, רק בגין כאב וסבל של המנוח עקב התאונה, יעמוד הפיצוי ליורשיו על סך של כ-42,500 שקלים לרכיב זה.
דבר נוסף שחשוב לדעת הוא כי בתי המשפט נוטים לפסוק ליורשים פיצוי גלובלי, גם בגין הוצאות הקמת מצבה של המנוח, כיבוד בשבעה ומודעות אבל.
במידה ואדם נפצע בתאונת דרכים ורק לאחר זמן מה הוא נפטר כתוצאה מהתאונה, יהיו זכאים יורשיו גם להחזר כספי מחברת הביטוח בגין הוצאות רפואיות שהמנוח הוציא מיום התאונה ועד ליום פטירתו. כן, יהיו זכאים יורשיו גם לפיצוי כספי בגין עזרה וסיעוד עת טיפלו במנוח לאחר התאונה.
חשוב מאוד לדעת, כי בעת פטירתו של אדם בתאונת דרכים, לעיתים ימהרו חברות הביטוח להציע סכומי כסף נמוכים ליורשים וזאת בכדי לחסוך את התשלום אותן הן צריכות לשלם באופן ראוי. יש לנהוג בחוכמה ולא להתפתות לחתום על הצעות שונות, שכן לאחר מכן הדבר יהיה בלתי הפיך.

* כתבה זו אינה תחליף לייעוץ משפטי ומהווה המלצה בלבד.
הכותב הוא בעל משרד עו"ד עצמאי בדימונה, המתמחה בתחום האזרחי על כל רבדיו.
תאריך:  26/08/2013   |   עודכן:  26/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוות בתאונת דרכים - פיצוי ליורשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
נסים גבאי
החכמולוגים ימשיכו לטעון שאין בישראל תשתיות ראויות לנהיגה, למרות שהם יודעים שבמדינות עם כבישים מימי הביניים אחוז ההרוגים בדרכים קטן באלף מונים מכאן בארץ הקודש. אחרים יאשימו את מזג האוויר, הציפורים, החושך, האור... ורק יחידי סגולה הבינו ומבינים שהכל מתחיל ונגמר בקרצייה היושבת מאחורי ההגה
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי זיכה את הנהג לאחר שציין, כי בית המשפט לתעבורה התעלם מהקשיים שהוא עצמו ציין בעדותו של בוחן התנועה ומהראיה שהציג הנהג בנוגע למהירות המירבית במקום התאונה
מחלקה ראשונה
התאונה התרחשה כאשר מכונית פרטית התנגשה במשאית מאחור ונלכדה תחתיה    האב שנהרג, חגג אמש בחתונה ונסע הבוקר לאסוף ארבע מילדיו מקרובי משפחה באשדוד    בעקבות השתייכות המשפחה לחסידות קרטנשיף הופעל לחץ שלא לנתח את הגופה ולהביאה לקבורה
יהודה דרורי
כביש 6 הוא עורק התחבורה החשוב ביותר במדינה, בבנייה ובבעלות פרטית. המדינה נתנה הטבות רבות לבונים ולמפעילים ואף חתמה חוזים בנדון. למרות זאת, החברות המבצעות מתרשלות לדעתי בקיום סעיפים שונים בהסכמות עם המדינה, והכביש הופך לפיכך למסוכן
עידן יוסף
השנה נהרגו 25 נהגים צעירים לעומת 13 בתקופה המקבילה אשתקד    שיעור העלייה בהרוגי תאונות האופנוע - 36%
רשימות נוספות
נפגעים רבים בהתנגשות אוטובוס ומשאית  /  איציק וולף
תובע ושרץ בידו  /  איתמר לוין
גול(ן) עצמי  /  איתמר לוין
מוקשי-מדינה  /  ראובן לייב
הזובור על ציפי חוטובלי  /  עידן יוסף
בלוף מתחם הענישה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il