X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הימים הנוראים הם העונה הבוערת של הגרסה היהודית למכירת המחילות הנוצרית מצד שני, יש הרבה צביעות בטענות נגד מכירת מקומות בבתי הכנסת מדוע צריך להשוות מחירים של לוחות שנה ידיעות אחרונות מוכר לנו לוקשים
▪  ▪  ▪
[צילום: נוסטלגיה אונליין]

הבורג'ס שלנו

בסדרת המופת הטלוויזיונית "הבורג'ס" הראו בשבוע שעבר כיצד האפיפיור סוחר במחילת העוונות באמצעות הכמרים: לכל חטא עליו בא המאמין להתוודות, יש תעריף – כך וכך דוקטים לכנסייה. עיתוי מושלם, שכן אנחנו מצויים בתקופת השנה בה עושים זאת גם ביהדות.
כבר יצא לי לומר, אבל אחזור ואגיד זאת: עבודת אלילים חדרה לליבה של היהדות. מבטיחים גדולות ונצורות למי שרק יתרום X שקלים – כמובן לצדקה המתאימה. וזהו, לא צריך יותר כלום. לא צריך לחזור בתשובה, לא צריך לקיים מצוות, לא צריך ללמוד תורה. תנו את זה וצדיק פלוני יתפלל עליכם. ויש המגדילים לעשות: לא צדיק אחד, אלא 10, 20 או 40 תלמידי חכמים; ולא סתם בבית הכנסת, אלא ליד קברו של התנא הקדוש או הרבי הקדוש או סתם קדוש.
צדקה היא מצוה חשובה מאוד, אך היא אינה עומדת בפני עצמה. "ותשובה ותפילה וצדקה" אנו אומרים במרכזה של תפילת מוסף בימים הנוראים. שלושתם יחדיו, ושלושתם אחוזים זה בזה בו' החיבור. על אחת כמה וכמה – כאשר הצדקה היא למעשה פולחן לרבנים וקדושים, עם מרכאות ובלי מרכאות, חיים או מתים.
שלא לדבר על כך, שקיימים לעיתים חששות כבדים להונאות. לא תמיד הגופים שמתרימים אכן מבצעים את הפעילות שהם מספרים עליה. לא תמיד יש להם אישור על ניהול תקין. ה"הוכחות" על המופתים נשמעות בדרך כלל כסיפורי בדים. המתרימים גם לא מספרים כמה מתוך התרומות הולך למעשה למשכורות, וכמה הולך על החוברות הצבעוניות המהודרות שהם מפיצים ברבבות עותקים. וכבר קרה שגוף שהתרים בכלל לא היה קיים.
אבל עובדה שזה עובד ועובדה שזה מתרחב משנה לשנה. למה? בדיוק מאותה סיבה שתמיד יש הונאות פונזי: כי תמיד יש קורבנות תמימים חדשים, תמיד יש מי שמחפש דרכי קיצור אל העושר והאושר. ההבדל הוא, שאת רמאי הצדקה הללו לא תופסים ולא כולאים. מצד שני, יהיה להם עסק עם ריבונו של עולם – וזה הרבה הרבה יותר רציני.

פסטיבל ההתנפלות

המבדיל בין קודש לקודש, או שמא – בין חול לקודש. פינה אהובה וקבועה בתקשורת לקראת הימים הנוראים היא "כמה עולה מקום בבית הכנסת". וכל המרבה – הרי זה משובח. כלומר: ככל שאפשר להראות שזה יותר יקר, כך אפשר לגלגל עיניים בצדקנות ולהיאנח על כך שצריך לשלם כדי שתהיה אפשרות לעבוד את הבורא.
זוהי צביעות ממדרגה ראשונה. ראשית, אני לא מכיר שום בית כנסת בארץ אליו לא ניתן להיכנס בלי לרכוש מקום; הרכישה מבטיחה שיהיה לך מקום ישיבה, לא פחות ולא יותר. שנית ועיקרית: בתי הכנסת חיים מתרומות. מכירת המקומות היא מקור הכנסה עיקרי, אולי מקור ההכנסה העיקרי. בית הכנסת צריך לשלם תמורת התחזוקה ותמורת המזגן ותמורת התאורה ותמורת הסידורים, ולפעמים יש רב וחזן שמקבלים משכורת. את כל זה חייבים לזכור לפני שמתחילים את פסטיבל ההתנפלות השנתי.

לוח מטרה

לוח שנה בהוצאת פלפוט עם תמונות של נופי הארץ נמכר בחנות סטימצקי בגן העיר בתל אביב ב-57.40 שקלים. לוח שנה אליו מתלווים טוש ופתקים לרשימות נמכר באותה חנות ב-68 שקלים. במרחק של כמה צעדים, בחנות של רשת ג'וי, נמכר הלוח הראשון ב-40 שקלים והשני ב-50 שקלים. מאחר שאני בטוח שגם ג'וי לא מפסידה, יש לזה משמעות אחת: בסטימצקי גוזרים עלינו קופון ענק.
האמת היא, שאף פעם לא חשבתי להשוות מחירים של לוחות שנה. הרי כמה כבר יכול להיות ההבדל? שניים-שלושה שקלים? אך הנה מתברר, שההבדל יכול להיות כ-30%. והלוח לא ללמד על עצמו יצא, אלא ללמד על הכלל כולו יצא, ולאו-דווקא בקשר לחגים. סטימצקי - וגם צומת - מוכרות ספרים במחירים העולים לעיתים בעשרות אחוזים על אלו שנגבים בחנויות פרטיות, ושוב – אני לא מאמין שהחנויות הללו מפסידות. צאו וראו איך הגודל משחק לרעתנו.

תקשורת נטו

212 עמודים בשני חלקים! – התפאר ידיעות אחרונות בסוף השבוע שעבר במוסף "7 ימים" שלו. אלא שמתוך אותם 212 עמודים, 107 היו מודעות. אין לי שום בעיה עם זה שיהיו לידיעות אחרונות הרבה מודעות; יש לי בעיה עם זה שהוא מוכר לנו לוקשים.
לפני הרבה שנים, כאשר "כלבוטק" עסקה בצרכנות ולא במציצנות, היא רשמה את אחד ההישגים הגדולים שלה, כאשר הביאה לכך שיצרני המזון חויבו לציין על האריזות את המשקל הנקי וגם את המשקל לאחר סינון. הגיע הזמן להחיל חובה כזו על אמצעי התקשורת: כמה עמודי מערכת נטו יש במוסף, כמה דקות תוכן נטו יש בשעה טלוויזיונית. זה יהיה מאוד מעניין ומאיר עיניים.

תאריך:  03/09/2013   |   עודכן:  03/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עידן יוסף
מחקר חדש של פרופ' יואל כהן מביה"ס לתקשורת באוניברסיטת אריאל בדק את כמות ואופן סיקור החגים בתקשורת הדתית והכללית    לפי המחקר, החגים המסוקרים ביותר הם ראש השנה, יום העצמאות, פסח וסוכות. והכי פחות מיוחסים? ל"ג בעומר, יום ירושלים ואפילו יום השואה ויום כיפור
נעמי נצר-לוינשטיין
השאלה היכן תחגגו את ערב החג נשמעת תמימה לכאורה, אך יש אנשים בקרבנו עבורם אין שאלה זו כה פשוטה ומעלה בהם כאב ועצב רב. שימו לב אליהם, לקשישים...
מירב ארד
רכבת אווירית מישראל לאוקראינה תטיס למעלה מ-4,000 ישראלים שיחגגו שם את ראש השנה    כ-240 אלף ישראלים צפויים לצאת לחו"ל במהלך חגי תשרי
דני פרוידנטל
יוצאים לחופשה בחגים? חשבתם כבר מה תעשו עם הכלב או החתול? מה צריך לבדוק כשנפרדים מחיית המחמד ומהי האלטרנטיבה הכי טובה לבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il