X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: סדרות רצח - אמריקה כבר כאן? הגולם קם על יוצרו? לא במחוזות הרבנות הבית היהודי לאן? ועל גויים המדברים עברית שמעתם? ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
הכתובת על הקיר [צילום: פלאש 90]

נרדמו בשמירה?
מסע ההרג שאירע לאחרונה בגליל התחתון אסור שיותיר אותנו שאננים. הוא אירע אומנם במגזר הערבי, אך המגזר היהודי לא יוכל לנקות את ידיו ולהתהדר בסיסמא שלו זה לא יקרה. למרבה הצער, אין מדובר בתופעה מגזרית מצמררת, בדומה לרצח על כבוד המשפחה, אלא בתופעה כללית.
אולי לישראלים יש זיכרון קצר, אך רק לאחרונה אירעו מספר מסעות רצח דומים על-ידי מאבטחים, בקרב המשפחה או של זרים. כך למשל הרצח בבנק הפועלים, הרצח בבניין כלל, רצח הגרושה ובנה בידי דב תגר, שרצח אחר כך גם את חברו והתאבד ועוד.
גם במקרים אלה, כמו ברצח בכפר הערבי, הכתובת הייתה על הקיר, וכל נורות האזהרה הבהבו, אך למרות גילויי האלימות הקודמים והתלונות במשטרה, משום מה הרשויות בחרו, במידה זו או אחרת, להתעלם מהן.
והשאלה היא עד מתי? מה עוד צריך לקרות כדי שהרשויות, שנרדמו בשמירה, יתעוררו ויתחילו לפעול ובכך ימנעו את הרצח הבא? האם לא די בדם הרב שנשפך עד כה? היכן האחריות המקצועית? די למחדל!
ערעור הסמכות הרבנית
נכון שבפוליטיקה מקובלת התופעה של הגולם שקם על יוצרו. חברי כנסת מורדים לא פעם נגד ראשי מפלגתם שהביאו אותם כרכש חדש למפלגה. שלי יחימוביץ' שהתמודדה נגד ה'בוס' עמיר פרץ, מופז נגד לבני, זוכרים? והדוגמאות עוד רבות.
לעומת זאת, למוֹתר לציין כי בעולם התורני התופעה פסולה, משום שהיא מצטיירת כערעור של הסמכות הרבנית, החשובה כל כך ביהדות, וכמרידה בה.
אי לכך, בצדק ננזף הרב עמאר על-ידי רבו, הרב עובדיה יוסף. כזכוּר הרב יוסף, מנהיג ש"ס, הוא שהריץ בקדנציה הקודמת את מועמדותו של תלמידו הרב עמאר לרבנות הראשית. אולם למרות זאת, בבחירות האחרונות לרבנות האיש הריץ מועמד עצמאי משלו, הרב ציון בוארון, נגד דעת רבו ומועמדותו של בנו, הרב יצחק יוסף.
מעֵבר לנזיפה אישית, מדובר אפוא בנזיפה עקרונית, הנוגעת, כאמור, בציפור נפשה של עולם התורה.
הברית הטבעית
סקר שפורסם באוניברסיטת בר-אילן, בעקבות הבחירות, מצביע על כך, ש-12 המנדטים של מפלגת הבית היהודי הושגו בעיקר על-ידי המצביעים החילונים, שאליהם לטש את עיניו נפתלי בנט, יו"ר המפלגה.
לאור זאת מה הפלא שבנט חָבַר ללפיד, שר האוצר? הברית הלא טבעית הזאת של הבית היהודי נועדה לא רק להזרים כסף להתנחלויות, אלא לא פחות כדי לקַבֵּעַ את הדימוי החילוני של המפלגה כמיינסטרים, אשר נמצאת במרכז המפה הפוליטית. על מצע חילוני זה בדעתו להרחיב את המפלגה בעתיד.
אולם מעבר לגזירות שניחתו על הציבור התורני, השאלה היא האם זו מהותה של המפלגה הדתית? במקום לרכז במפלגה את כל המנדטים הדתיים, המפוזרים בין המפלגות השונות, מציפי חוטובלי ועד ברוך מרזל ומיכאל בן ארי, ובכך להגדיל את כוחה, תוך הנפת דגל התורה - למרבה ההפתעה מתברר שקהל היעד שלה הוא חילוני ובהתאם לכך צביונה.
ראוי שח"כי התנועה ורבניה יטרפדו מהלך הרסני זה ויַחְבְרוּ לחרדים, בעלי בריתם הטבעית התורנית. ובא לציון גואל.
גויים מדברים עברית
"גויים מדברים עברית" - נחשו מי אמר זאת? חברי הכנסת החרדים משה גפני, יעקב ליצמן או ישראל אייכלר? לא, אינכם אלא טועים. את הביטוי הזה טָבַע לא אחר מאשר פרופ' יוסף קלויזנר, בחוברת בשם "ישראל לאן אתה הולך?", שהוציא לאור מיד לאחר הקמת המדינה.
אי-אפשר לחשוד בחרדיות בפרופסור הנכבד, שהיה חילוני למהדרין. ובכל זאת בעיית הזהות היהודית של אזרחי המדינה הטרידה אותו מאוד, והוא חשש שהיהודים יגדלו בה כגויים לכל דבר, שרק ידברו עברית. ואת זאת הוא ביקש למנוע בכל דרך.
האם הדור הצעיר שאינו יודע קריאת שמע, תפילה או שבת מהן, לא הצדיק את חששותיו? אז בבקשה, אל תזדעקו כשמשרד החינוך מבקש להקנות תודעה יהודית לילדי ישראל בבתי הספר, אלא קַבלו זאת באהבה ובשמחה. והתוצאות החינוכיות בדמות ערכי הנוער לא יאחרו לבוא. ובא לציון גואל.
פסוקו
דחיית התקיפה האמריקנית בסוריה - פניית פרסה או פארסה?

תאריך:  09/09/2013   |   עודכן:  09/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לנו זה לא יקרה?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא תפסת
תפסת מרובה  |  9/09/13 21:01
 
- לא קראת - לא תפסת
ציפי לידר  |  10/09/13 14:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון שחר
אחרי שהתפלאנו במאמר הקודם כשהבנו את קיומו של הפלא המפליא מכל, הגיעה העת לספק הסברים    איך יכול להיות שפלא כה מדהים מצליח להתקיים? חייבות להיות לכך סיבות כבדות משקל
עו"ד ינון הדאיה
מדובר בביטוחים שאנו עושים במהלך כל חיינו ולא תמיד המבוטחים יודעים להפעיל אותם בזמן כאשר הם צריכים
נורית גרינגר
ראש השנה מזכיר לי ששנים באות וחולפות והחיים לא באים עם שלט רחוק. אין עצירת פעולה, אין הרצה לאחור. רק ההתקדמות קיימת והיא בלתי נמנעת
שולמית קיסרי
מה קיבלנו אחרי הבחירות האחרונות? פוליטיקה ישנה ומכוערת, חוסר הבנה מוחלט בכלכלה, בתחבורה, בתשתיות ובחינוך, חוסר ביושר וחוסר בחוכמה
רפי לאופרט
התזה של מאמר זה היא שלהבנת התנהלותה של ארה"ב של אובמה, וככל הנראה גם זו שתהיה אחריו, חשוב לבחון את הדברים במסגרת "התמונה הגדולה" ולאורך זמן, ולא די בקונטקסט הצר של הקדנציה. לאן בעצם הולכת כיום ארה"ב ומדוע? ומכאן לאן צריכה ויכולה ללכת ישראל ומדוע?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il