X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
העובדה שלא בוחרים נגיד חדש לבנק ישראל, כי זה ממש לא בוער, מדברת בעד עצמה. וזהו רק אחד מהנסים והנפלאות אצלנו...
▪  ▪  ▪
לא ממהרים לבחור נגיד חדש לבנק [צילום: איציק וולף]
מה יהיה?
בחודשים הבאים יהיו אלפים או יותר של בעלי משכנתאות שלא יוכלו לשלם את המשכנתה החודשית, כי ההכנסה שלהם לא תעמוד בכל ההוצאות שיש לכל משפחה בישראל!

יהודים אוהבים נסים. לאורכה של ההיסטוריה היהודית, נערמו אינסוף סיפורים על נסים ונפלאות כיאה לעם נבחר. מספרי הסיפורים והאגדות נוטים לייחס לכל סיפור הקשר לאחד מהרבנים הגדולים. גם בישראל, ארצם של הישראלים, נמשכת המסורת של סיפורי נסים ונפלאות. גם הידיעות במדיה המספרות על תאונות, אסונות, אסונות "קלים" וכבדים, מלחמות, "אירועים" וכל השאר מוגשות למאזין או לקורא עם תוספת של "היה יכול להיות הרבה יותר גרוע, נס קרה, נס גדול, כי אילו היה כך וכך, הייתה עלולה להיות קטסטרופה".
שקרים של שרי אוצר
ממש בימים אלה, בימי ה"חגים", תקופה בה חוזר עם ישראל אחורה בזמן אל תרבותו ותולדותיו הארוכות והייחודיות, קרו כמה נסים ונפלאות. הנס הבולט ביותר הוא הידיעות במדיה כי הגרעון שבו הייתה שרויה מדינת ישראל, של עשרות מיליארדים, התכווץ לפתע לאיזשהו סכום זניח, ממש כמו נס פך השמן שהספיק לשמונה ימים במקום ליום-יומיים.
אנחנו, האוכלים מדיה בכל שעה בה אנחנו ערים על פני היממה, מבינים כי מי שעשה את הנס הזה, נס שלא קרה ליוון, לספרד, לאירלנד או לפורטוגל, נס שהתרחש בדיוק מאז מכהן בתפקיד שר האוצר יאיר לפיד, הנס הזה שייך ללפיד - השר שהצהיר שאינו מבין בכלכלה. מובן מאליו שזה נס, כיוון שאם השר לא מבין בכלכלה, הרי אין קשר בין המדיניות שלו, שהיא קריעת כיסו של האזרח הנאנק תחת המיסים והמחירים הבלתי אפשריים, אלא זהו עוד נס מאלה שקורים לעם היהודי.
נס כלכלי מהשמיים
זה מתאים לתרבות הנסים המתרחשים רק בזכות בוראו של עם ישראל, ואין לבן תמותה שליטה עליהם. אבל, בין השורות ברור, שמישהו היה מעוניין שהאזרח התמים (נשאר עוד אזרח כזה?) יהיה בטוח שזה פועלו של השר לפיד, שכן, אדם מטבעו רוצה לשמוע חדשות טובות ולהאמין בטוב.
רציתי להזכיר לאזרח התמים שמאמין לעיתונים ולממשלה כי ארבע שנים שמענו מפי השר שטייניץ (וראש הממשלה נתניהו), כי אנחנו המדינה היחידה בעולם שכלכלתה יציבה ופורחת, זאת בעת שהכלכלה בעולם כולו שוקעת וצונחת. היינו שומעים את דברי שטייניץ, קודמו של לפיד, משבח את מדיניותו ומדיניות ראש הממשלה ומרימים גבות לגובה, כי ממול ראינו את דוחות ה-OECD בהם הדירוג שלנו בחינוך, ברווחה, בשוויון חברתי, וכו' היה בתחתית הרשימה. רק יוקר המחיה היה בראש הרשימה. בדיעבד, כל סיפורי שטייניץ היו בלוף גדול ואפשר, אם כן, להאמין כי הנס של לפיד, בו נאמר לנו כי הכלכלה שלנו כבר משתפרת, הוא בלוף חדש.
תבדקו את חשבון הבנק שלכם ואת ההוצאות החדשות שנדרשות מכיסכם ותנסו גם לקנות דירה ותבינו. זכרו כי החדשות של היום הן שמשבר משכנתאות ענקי מתקרב. זה אומר כי בחודשים הבאים יהיו אלפים או יותר של בעלי משכנתאות שלא יוכלו לשלם את המשכנתה החודשית, כי ההכנסה שלהם לא תעמוד בכל ההוצאות שיש לכל משפחה בישראל!
הנגיד מיותר אצלנו?
כנראה שאין צורך בנגיד חדש וכל הפארסות שכבר חווינו עם שני נגידים, שברחו מהתפקיד בגלל סיבות שונות ומשונות, היו מיותרות. אנחנו מבינים שעכשיו "חגים" וכי לממשלה יש הרבה עבודה רצינית לנהל את המדינה, השרויה לה בתוך מזרח תיכון סוער וגועש. כך או אחרת, אף אחד לא ממהר לבחור נגיד למרות שיש שלושה מועמדים "ראויים" וצחים כדף לבן. למה לא להשאיר את הנגידה המחליפה לעוד כמה שנים לגלגל את התפקיד? ומה רוצים שנבין? שבעצם זה סתם תפקיד, סתם בזבוז כסף, סתם הצגה לא-רצינית? העובדה שלא בוחרים נגיד, כי זה ממש לא בוער, מדברת בעד עצמה. גם זה אחד מהנסים והנפלאות אצלנו.

תאריך:  15/09/2013   |   עודכן:  15/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על הנגיד ושאר נסים ונפלאות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פוליטיקאים שקרנים...
ראשית  |  17/09/13 01:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פסח רויטמן
אנו עומדים כיום בפני מבחן דומה למבחן שבו עמדנו ערב יום הכיפורים של שנת 1973. אז ראינו, אומנם ברגע האחרון, את האסון הקרב ובא אך בלחצה של בת-בריתנו, ארה"ב, לא הקדמנו לכך מכה. גם כיום אנו רואים את האסון הקורם עור וגידים באירן וגם היום, בלחצה של בת-בריתנו, ארה"ב, איננו מקדימים מכה
נרי אבנרי
ידיעות-אחרונות מתעמר בתודעת קוראיו. אחרי שתראו את הסרטונים המצורפים, תבינו בקלות את הקביעה של בכיר לשעבר בעיתון, ח"כ מיקי רוזנטל, שאמר כי "האינטרס הציבורי מעניין את התחת של נוני מוזס". הוא התכוון לקוראים שמפרנסים אותו
רפי לאופרט
מי שעוקב אחרי פוטין ואירן ותגובותיהם המהירות והיעילות לכל התפתחות, צריך להיות מודאג מהפסיביות, חוסר האונים והדברנות-היתרה של המערב. ישראל צריכה להישאר במערב מבחינת זיקה היסטורית והתאמה תרבותית, אולם "עם תיקוני גבול" הנוגעים לישימות הרעיונות הפוסט-מודרניים, פוסט-ציוניים למדינת לאום יהודית ולצרכי ההגנה העצמית של ישראל
אלכס לוין
מעניין למה לוקח לדואר ישראל להוציא משלוח של דואר שליחים רק אחרי שבע שעות תמימות. מעניין, שבע שעות תמימות ממתין הדואר ששליח מהשליחים יקבל אותו, ועוד בשעה כה מאוחרת. ממש יעילות, לא?
שמחה סיאני
אנו עומדים בפִתחה של שנה חדשה ומאחורינו יום חשבון הנפש הגדול בו כולנו אחוזים בחִיל ורעדה, שכן מעשינו עומדים על המשקל    בימים אלה מסתכל בורא עולם על מעשינו במשך השנה ושוקל מי יחיה ומי ימות, איך יחיה ואיך ימות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il