X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כך הובהר לציבור שסוגיית הפליטים ממוקמת גבוה יותר בסדר העדיפויות הלאומי, מאשר קריסה כמעט-וודאית של הבנקים. בישראלית מדוברת, ערב החג המחיש את המומחיות הגדולה ביותר של נבחרינו- ספינולוגיה
▪  ▪  ▪
מסתננים. סוגיה חשובה יותר מקריסה אפשרית של בנק [צילום: פלאש 90]
לא מצייצים
בישראל, מדינה עם גרעון תקציבי של 40 מיליארד שקלים, עם חוב מצטבר של מאות מיליארדים, ועם אוכלוסיה במינוס קבוע, אף אחד לא מעוניין להתייחס לפיל שבחדר, ה"בעיה הקיומית" האמתית. בעיני חברי הממשלה, התרסקות אפשרית של כלכלת ישראל היא לא נושא ששווה לצייץ בשבילו.

שני אירועים שלכאורה אין קשר ביניהם, קישטו את ערב החג. ביטול חוק הכליאה הבלתי חוקית על-ידי בג"ץ, ודוח חמור של בנק ישראל על משבר המשכנתהות. שניים ביום אחד. אבל, יותר מהכול, זה היה יום חשוב מכיוון שניתנה לנו ההזדמנות לראות בפעולה את סדר העדיפויות הלאומי ואת לקיחת האחריות הממשלתית. במילותיו של אדם דגול - החלק הראשון לא נכון, השני לא יהיה.
מצד אחד, החלטת בג"ץ לבטל את התיקון לחוק המסתננים, שמתיר מעצר אזרחים זרים למשך שלוש שנים, מבלי להביאם בפני שופט. לגופו של עניין, מדובר בהחלטה חשובה, שממרקת מעט את המצפון הדמוקרטי של מדינת ישראל, גם אם לא פותרת את "בעיית המסתננים" שאכן קיימת.
ההחלטה לבטל את התיקון היא נכונה, מכיוון שהחוק במדינת ישראל מקנה את הזכות להישפט לכל אדם המצוי תחת ריבונותה, אזרח ישראלי או אזרח זר, יהודי או מוסלמי, זה לא משנה. לכל אדם שנמצא בישראל, גם אם הסתנן לשטחה בניגוד לחוק, יש את הזכות להציג את טיעוניו בבית המשפט, לזכות להגנת עורך דין, ולהיכלא רק בכפוף להרשעה ולביצוע עבירה. זה החוק, ובג"ץ, בתור בית הדין הגבוה לצדק (לצדק!) מחויב לשמור עליו.
אם הממשלה בכל זאת רוצה לפתור את בעיית המסתננים, שתואיל נא לעשות זאת מבלי לעבור על החוק שהיא עצמה חוקקה, ואם אפשר, אז גם בלי לעבור על אמנות בינ"ל, ומתוך כבוד לגרים ברוח תורת ישראל. למשל, על-ידי פיזורם בכמה מוקדים והגדרתם כעובדים זרים. בכל מקרה, קיימים פתרונות הגיוניים יותר מכליאה לא חוקית ל-3 שנים.
האירוע השני, הודאת בנק ישראל בקיומה של בועת נדל"ן ובקריסה צפויה של שוק המשכנתהות. במספרים, הדוח מספר שקצב הגידול בתשלומי המשכנתהות גבוה פי 2.4 מקצב הגידול בשכר. אם יימשך, הפער הזה הולך להביא לכך שמאות אלפים לא יוכלו לעמוד בהחזרי המשכנתה שלהם, מה שיוביל לפינוי החייבים, לירידה דרסטית של מחירי הנדל"ן, לאבדן הון משמעותי לבנקים ולמשק, לפשיטות רגל, לפיטורים המוניים, למיתון. המציאות והדוגמאות המקבילות מהעולם, מצביעות על כך שזו רק שאלה זמן.
במדינה נורמלית, ממשלה שנחשף קלונה, שאחראית לתיקון הבעיה (ואולי גם ליצירתה), הייתה מתייחסת לנושא בכובד ראש. שריה היו מכנסים מסיבות עיתונאים, מרגיעים את הציבור, מציגים תוכניות לתיקון. ממנים נגיד. לא בישראל.
בישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון (שבה הרשות המבצעת מהווה רוב מהרשות המחוקקת), השרים וחברי הממשלה בחרו להתמקד בעוול שנעשה להם בבג"ץ. אחד אחד, מהגדול לקטן, הם זעקו על פגיעה בהפרדת הרשויות ובתושבי דרום ת"א, וכמו ילדים קטנים הפנו אצבע מאשימה לשופטים. אין מה לדבר בכלל על הצעת פתרון הולם לטענות הראויות של התושבים.
בישראל, מדינה עם גרעון תקציבי של 40 מיליארד שקלים, עם חוב מצטבר של מאות מיליארדים, ועם אוכלוסיה במינוס קבוע, אף אחד לא מעוניין להתייחס לפיל שבחדר, ה"בעיה הקיומית" האמתית. בעיני חברי הממשלה, התרסקות אפשרית של כלכלת ישראל היא לא נושא ששווה לצייץ בשבילו. או לסכן את הכיסא בגינו.
ערב החג היה יום היסטורי. יום בו שרים וח"כים הבהירו כי הם מעדיפים להתייחס לבעיות הנובעות מ-50,000 פליטים (פחות מאחוז אחד מאוכלוסיית ישראל, חמישית ממספר העובדים הזרים החוקיים), מאשר לקחת אחריות על בעיית הנדל"ן הממשית והמסוכנת יותר, זו הנוגעת למיליוני ישראלים, משרתי צבא, משלמי מיסים ונושאי הנטל.
ביום הזה הובהר לציבור, שסוגיית הפליטים ממוקמת גבוה יותר בסדר העדיפויות הלאומי מקריסה אפשרית של הבנקים. בישראלית מדוברת, היום הזה המחיש את המומחיות הגדולה ביותר של נבחרינו- ספינולוגיה.

תאריך:  23/09/2013   |   עודכן:  23/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבועה מעניינת להם את הביצה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הבועה
אביטל  |  23/09/13 18:55
 
- ספינים
בועז גדות  |  23/09/13 21:05
 
- איזו ביצה בדיוק לא אמרת
הקורא המתמיד  |  27/09/13 00:18
 
- ביצת המנהיגים
בועז גדות  |  27/09/13 12:53
 
- השיטפון תמיד מתחיל בטיפות
אלון פלג  |  27/09/13 22:44
2
עודדו אפריקאים להגיע לישראל
אלון פלג  |  27/09/13 22:36
 
- הנקודה היא לא בעיית המסתננים
בועז גדות  |  3/10/13 20:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מהגרים
פסח רויטמן
החלטת בית המשפט העליון מצטרפת לשורה ארוכה של החלטות במשך עשרים השנים האחרונות שהקשר היחיד בינן לבין מציאות חיינו הוא חוסר הקשר
אברהם פכטר
החלטה דרמטית של בג"ץ לא בקשר לתוכן, אלא בשל ביטול חוק הכנסת, בנימוק שהוא לא חוקתי ולא מידתי    בג"ץ אינו נגד הכנסת ולא נגד השכונות המוצפות במסתננים - להפך, הוא בעד פעולת ממשלה
דוד אוחנה
הממשלה והכנסת שקיבלו מנדט מהציבור הן שצריכות להחליט על המדיניות בכל הנוגע לבעיית הפליטים, או לכל בעיה אחרת - ולא בית המשפט העליון
איתמר לוין
מספר אירועים מהשבוע האחרון מאפשרים ולעיתים מחייבים מבט צופה פני עתיד: החל מהטיפול בגרעין האירני, עבור בשני פסקי דין של בג"ץ, שאלת המשבר המאיים במשכנתאות, הצצה על הספורט הישראלי וכלה בתובנה מיום הכיפורים
איתן קלינסקי
תודה רבה לשופטים, שפסקו פה אחד, שכליאת מסתננים ושלילת חירותם לשלוש שנים הן פגיעה אנושה ולא מידתית בזכויותיהם, בגופם ובנפשם. אסור לנו לשכוח את ערכינו הבסיסיים. בדמוקרטיה לא כל האמצעים כשרים
רשימות נוספות
נבחן הליך חקיקה חדש לעצירת הסתננות  /  איציק וולף
נתניהו: נמשיך להילחם בתופעת ההסתננות  /  איתמר לוין
בג"ץ: לשחרר את המסתננים שבמשמורת  /  איתמר לוין
לא הבג"ץ אשם  /  נסים גבאי
להקים מחנה פליטים זמני למסתננים  /  עו"ד נבון קצב
בג"ץ עוקף כנסת  /  ד"ר רון בריימן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il