X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בעקבות הרצח המזעזע של החייל מבת ים, מוסת הדיון לסוגיית השוהים הבלתי חוקיים. כאילו ששוהים חוקיים לא יכולים לרצוח מדינת ישראל יכולה לפתור את בעיית השב"חים אבל היא לא ממש רוצה מטעמים מדיניים פוליטיים. מוטב שנעסוק בסיבות למציאות שבה אנו חיים ונקדיש מאמצים כדי למנוע מעשי רצח כאלו בעתיד
▪  ▪  ▪
פועלים פלשתינים. קל לתת עצות [צילום: פלאש 90]
מספיק עם הטיוח
חטיפת חיילים נעשית על-ידי שוהים חוקיים ולא חוקיים. העסקת פועלים לא חוקית ידועה לכולם, אבל אף אחד לא קם. קל יותר לברבר בתקשורת, להסית נגד כל הפועלים הערבים ולהמשיך הלאה.

שוב השיח התקשורתי נמלט ככול יכולתו מדיון אמיתי בסוגיות קשות ואמיתיות ונטפל לדברים תפלים.
הרצח המזעזע של החייל מבת ים, העלה שוב לכותרת את סוגיית השוהים הבלתי חוקיים. כלומר הנחת היסוד היא שרק שוהים בלתי חוקיים מסוגלים לבצע מעשי רצח מתועבים כאלו ואילו השוהים החוקיים לא יעלו על דעתם לחטוף חייל ולסחור בגופתו. כמובן שזו שטות מוחלטת. המניע לסחור בחיילים חטופים חיים או מתים קיים מזה שנים והוא אינו קשור בכלל לרשיון העבודה שיש למחבל או לא.
צריך לטפל באיתור מחבלים פוטנציאלים שמבקשים לעשות פיגועים או חטיפות בישראל. זו עבודה יום יומית סזיפית שנעשית מאחורי הקלעים. בנושא הזה קיבלנו שוב שיעור מאלף מהאנשים המצויינים של השב"כ שהצליחו לאתר את הגופה ואת המחבל שעות אחדות אחרי שזה קרה. אין דבר כזה בכל העולם, באחריות.
ולגבי השוהים הבלתי חוקיים? זוהי סוגיה שקיימת מאז 1967. היא לא כל כך פשוטה למרות שהיא מעוגנת בחוקים שאף אחד לא אוכף. מדינת ישראל רוצה מצד אחד להיות מדינה ששולטת על השטחים שמהם מגיעים הפלשתינים אבל היא לא לוקחת אחריות על פרנסתם. זה לא מקובל בעיני הקהילה הבינלאומית.
וכאן זה מתחבר לדבריו של אמנון אברמוביץ באולפן שישי, על "השכונה" שאנו חיים בה. יש דברים בחברה הישראלית שיש הסכמה שבשתיקה לא לאכוף אותם, זה מתחיל בבית המשפט העליון שקורץ לפרקליטות שקורצת למשטרה שרומזת לשוטריה, שיש דברים יותר חשובים מאשר לעסוק בחיפוש אחר שב"חים. בפועל, אם הם שומרי חוק ולא מסתובבים יותר מדי במקומות שלא צריך, הם יכולים לעבוד פה שנים מבלי שאיש ישים את ידו עליהם. עד שקורה המעשה הנורא הזה ואז שואלים למה לא מגרשים אותם?
בידי צה"ל והמשטרה יש את כל האמצעים להעיף מפה את כל השוהים הבלתי חוקיים בתוך 24 שעות. הם לא עושים זאת כי הדרג המדיני יעצור אותם. רק זה עוד חסר לנו: תמונות ב-CNN של אלפי פועלים לא חוקיים מגורשים לשטחים.
בסופו של דבר תעשיות שלמות בישראל מבוססות על תשלום זעום וניצול מכפיר של פועלי שטחים מתחת לראדאר ובניגוד לחוק. גירוש השב"חים יהיה אולי מוצדק מבחינה ביטחונית אבל ימוטט כלכלית עסקים כמו אותה מסעדה בבת ים. כדי למכור סטיק ב-50 שקל אתה צריך לא רק לשחוט פרה אלא גם לנצל ולשעבד עובד ערבי חסר רישיון, חסר זכויות וחסר הגנה.
אבל זה חמור יותר. כי אם לא רוצים להתעסק בעימות עם פועלים קשיי יום צריך להביא לדין 10-15 בעלי עסקים שמעסיקים עובדים ערבים ללא רשיון, להכות בהם בכיס חזק מאוד, עד כדי סגירת העסק שלהם, ותראו שפתאום אין כבר שוהים בלתי חוקיים.
אז מספיק עם הטיוח. חטיפת חיילים נעשית על-ידי שוהים חוקיים ולא חוקיים. העסקת פועלים לא חוקית ידועה לכולם, אבל אף אחד לא קם. קל יותר לברבר בתקשורת, להסית נגד כל הפועלים הערבים ולהמשיך הלאה. איך אמר אברמוביץ? אנחנו רוצים לתת עצות לכל העולם כמו הגדולות שבמדינות אבל בסופו של דבר מתנהגים כמו "שכונה" וגם זה לפעמים מחמאה גדולה.

תאריך:  23/09/2013   |   עודכן:  23/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השיח הטפל של החברה בפרשת רצח החייל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אריאל דרור
בבע"מ 4751/12 אלמוני נ' אלמונית, במסגרת בקשת רשות ערעור שהגיש המערער, קבע ביהמ"ש העליון כי ניתן לחייב אדם במזונות ילדיו הקטינים של בו זוגו הידוע בציבור - הביולוגיים או המאומצים - אף שאינם ילדיו שלו - וזאת מכח דיני החוזים
רוני מזרחי
מי שישב על הגדר בציפייה למהלכים של הממשלה החדשים ופוליטיקאים שקיבלו את כיסאם על בסיס הבטחות להורדת מחירי הדיור מגלה כי דבר לא השתנה, דבר גם לא הולך להשתנות ועדיף לקנות עכשיו במחיר סביר
חיים שטנגר
לאחר גל ההתפכחות שעבר והעובר על צעירי הזרם הדתי-לאומי ונטישת רעיון ההתיישבות בשטחי יהודה ושומרון וחבל עזה, בכל מחיר - מפנים צעירי זרם דתי את מרבית זמנים להתחזקות בתחום הדתי-אישי. התחזקות זו מגיעה עד כדי הקצנה חרדית ונטישת הדרך המתונה, מן הפן הדתי, שאפיינה, עד כה, בעבר את צעירי הזרם הדתי-לאומי
בועז גדות
כך הובהר לציבור שסוגיית הפליטים ממוקמת גבוה יותר בסדר העדיפויות הלאומי, מאשר קריסה כמעט-וודאית של הבנקים. בישראלית מדוברת, ערב החג המחיש את המומחיות הגדולה ביותר של נבחרינו- ספינולוגיה
דן אלון
האירנים מילאו את משימתם העולמית בכך שהחזירו את השאלה המקורית שנולדה עם "פצצת האטום" של אופנהיימר. האם האנושות עושה שימוש במדע לשם קידום האנושות (חשמל, רפואה...) או לשם הרג המוני וריכוז הכוח בידי כוחנים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il