X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החשדנות של נתניהו לגבי רצינותו של רוחאני לפתוח בדיאלוג עם ארה"ב ומוכנותו לאפשר פיקוח בינלאומי על הנעשה באירן, מובנת היטב. לעניות דעתנו, גם אם מר נתניהו צודק מאוד, מאבקו הוא מאבק מאסף באובמה
▪  ▪  ▪
נתניהו וציוריו באו"ם אשתקד. ציורים לחוד ומציאות לחוד [צילום: AP]
עניין של מדיניות
אף נאום באו"ם לא ישנה את פני העולם כפי שגם הארגון עצמו לא יעשה זאת. מה שיקבע את עתיד אירן ועתיד המדינות במזרח התיכון וצפון אפריקה היא המדיניות שתנקוטנה המעצמות הגדולות

   איציק וולף
רוחאני: אירן לא רוצה נשק גרעיני

   איציק וולף
נתניהו: נאום רוחאני באו"ם - ציני וצבוע

המומנטום של תקיפה ישראלית באירן, לפי שעה, עבר. נאום נשיא ארה"ב בפתיחת עצרת האו"ם איננו מעלה ואיננו מוריד. ארה"ב בראשות אובמה נחושה למצות את הדיפלומטיה לפני כל פעולה צבאית. כך לגבי סוריה וכך לגבי אירן. האג'נדה של ראש הממשלה שונה מן האג'נדה האמריקנית. הספיקו קדנציה אחת וכמה חודשים נוספים כדי להבין שאובמה איננו ממהר להורות לצבא לפעול. זהו פרמטר שאסור להתעלם ממנו אחרת עוגמת הנפש עלולה בישראל עלולה להיות קשה.
לזכותו של נתניהו ייאמר ששם את נושא אירן על המפה העולמית במלוא חריפותו. בעזרתו של שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, נתניהו הוביל בהצלחה יתרה קמפיין תקשורתי-מדיני נגד אירן. מי שזוכר היטב את נאומו משנה שעברה באותה עצרת האו"ם, הפלקט מסביר העיניים של הפצצה האירנית והקו האדום שעל העולם למתוח, ודאי מבכה את העובדה שציורים לחוד ומציאות לחוד.
טענתי בעבר ואחזור פעם נוספת: קווים אדומים הם קווים מדומים ודינם שלעולם ייחצו. מה שקובע במדינאות זהו לא קו אדום אלא מסוגלות למלא אחר הבטחות, להיות עקביים ומספיק פרגמטיים כדי לשנות כיוון ברגע המתאים. נדמה שכיום ברור לכל שאותו קו אדום שנתניהו צייר מזמן נמחק מתודעת העולם. ללא שמחה לאיד ובצער עמוק אפשר לקבוע שנתניהו וממשלתו מנהלים קרב מאסף כשהמוביל העיקרי הוא אובמה. אין בכך כל קביעה ערכית אלא הסבר מתקבל על הדעת של מה שמתרחש כיום.
יחסים מורכבים בהחלט עם ארה"ב
אף נאום באו"ם לא ישנה את פני העולם כפי שגם הארגון עצמו לא יעשה זאת. מה שיקבע את עתיד אירן ועתיד המדינות במזרח התיכון וצפון אפריקה היא המדיניות שתנקוטנה המעצמות הגדולות. וכאן המקום להזכיר לכולם שביחסים בינלאומיים ציניות אינה מצרך חסר. ההפך הוא הנכון. טבעי הוא להביט קרוב אל הצלחת שלנו, כי באמת אירן מהווה איום פוטנציאלי עבור ישראל. וודאי שיש זכות לישראל לתבוע נקיטת צעדים נגד אירן. הבעיה היא שבעולם, לדאבון הלב, אין נשמעים לנו.
ארה"ב אינה עובדת אצלנו, ומעולם לא עשתה זאת. ייתכן שפעם ראוי יהיה להקדיש מאמר על היחסים המאוד מורכבים בין ישראל לארה"ב לאורך השנים. מי שסבור שבכל היה דבר, וכולם ליקקו את האצבעות, טועה מאוד. חוקרים ישראלים ראויים מאוד כתבו לא מעט על כך, אז ראוי לקרוא את מחקריהם ולהיווכח שכל האידיליה המתוארת איננה אלה בלוף. מאז ומתמיד יחסי ישראל-ארה"ב היו מורכבים מאוד, סבוכים ביותר, ולא אחת התגלעו חילוקי דעות מהותיים מאוד בין שתי המדינות. יחסי גולדה-ניקסון, קרטר-בגין, בוש האב-שמיר, היו מתוחים מאוד, על גבול השנאה ממש. נתניהו זוכר היטב מה קרה לראש הממשלה שמיר כשנגרר לוועידת מדריד. נתניהו גם יודע היטב מה קרה במלחמת המפרץ הראשונה ב-1991 כשבוש דרש מישראל לא להגיב לשום מתקפת טילים עליה מצד עירק. שמיר חרק שיניים והתיישר עם המציאות.
ברק אובמה לא יתמסר לנתניהו
החלטתו של אובמה לנהל מו"מ עם אירן היא החלטה משמעותית ביותר. מעולם אובמה לא שלל לחלוטין אופציה צבאית אלא שתמיד הבהיר שהיא תמומש רק לאחר הדיפלומטיה. נתניהו סבור אחרת. יש להניח שבנאומו בפני עצרת האו"ם יחזור ראש הממשלה על משנתו לגבי אירן. סביר להניח שלא תהיה הפתעה רבתי בקרב באי העצרת ממה שנתניהו יאמר.
ללא ארה"ב והעולם החופשי קשה לתאר פעולה שתעקור את הפרויקט האירני. החשדנות של נתניהו לגבי רצינותו של רוחאני לפתוח בדיאלוג עם ארה"ב ומוכנותו לאפשר פיקוח בינלאומי על הנעשה באירן, מובנת היטב. לעניות דעתנו, גם אם מר נתניהו צודק מאוד, מאבקו הוא מאבק מאסף באובמה. קשה לתאר מצב שבו אובמה יתמסר למדיניות נתניהו. מי שמצפה לכך, עלול להתאכזב קשות.

תאריך:  25/09/2013   |   עודכן:  25/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרב המאסף של נתניהו
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אין מעצמות גדולות
ד"ר רון בריימן  |  25/09/13 18:46
 
- תגובה
צ'לו  |  27/09/13 10:06
2
מאמר מטומטם
מגיב ותיק  |  26/09/13 02:59
 
- הבנת הנקרא
מגיב חדש  |  26/09/13 10:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איתמר לוין
מי שקובע שחוסר היציבות במזרח התיכון נובע מהגרעין האירני ומהסכסוך הישראלי-פלשתיני, איננו רק עיוור וחירש, מטומטם ובור. הוא לא רק מתעלם מהמציאות המתרחשת לנגד עיניו, אלא גם משמיע דברים המזכירים טענות אנטישמיות אפלות
עופר וולפסון
ראש הממשלה: "כשיכירו בשואה ובזכות ישראל להתקיים - נישאר באולם ונקשיב לנאומיהם"    לפיד נגד מדיניות רה"מ: "טעות שתצייר אותנו כסרבני שלום"
עופר וולפסון
בנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם, נשיא ארה"ב אומר כי סיכול שאיפותיה של אירן לנשק גרעיני ופתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני עומדים בראש התמקדות מדיניות החוץ שלו
עופר וולפסון
השר לעניינים אסטרטגיים מזהיר מפני פיוס עם אירן כשברקע אומדן של ממשלת ישראל שהודלף ל'וושינגטון פוסט' גורס כי הצנטריפוגות החדשות שלה מסוגלות לייצר דלק אטומי "בתוך שבועות"
דן אלון
האירנים מילאו את משימתם העולמית בכך שהחזירו את השאלה המקורית שנולדה עם "פצצת האטום" של אופנהיימר. האם האנושות עושה שימוש במדע לשם קידום האנושות (חשמל, רפואה...) או לשם הרג המוני וריכוז הכוח בידי כוחנים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il