X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל כיום מוצגת כמחרחרת השלום מספר אחת ואי הסכמתו של נתניהו לנוכחות ישראלית בנאומי אירן באו"ם מזכירה את הימים החשוכים ביותר של העולם המוסלמי כאשר הללו החרימו את ישראל באו"ם, רק שהפעם השחקנים התחלפו בתפקידים
▪  ▪  ▪
חסן רוחאני באו"ם. נתניהו אמור להיות 'הרע' של המערב? [צילום: AP]
לרדת מהעץ
נתניהו יודע כי גם כאלה שבעבר חשדו בהם כ"רמאיי שלום" - ובראשם אנואר אל סאדאת, הנשיא המצרי (זוכרים את החשדות של הרמטכ"ל דאז, מרדכי גור המנוח, כנגד סאדאת?), התגלו לא פעם כאנשי אמת שרצו פשוט להוריד את מדינתם מעץ הסירוב הגבוה שמנהיגים דוגמתיים וקיצוניים לפניהם תלו אותה שם.

צריך להיות ב"עור של פיל" כדי להבליג על התוקפנות התמוהה של נתניהו נגד נאומי השלום האירנים. גם מי שאינו מאמין או מאמין ב"עירבון מוגבל" ל"זמירות השלום" מאירן, חייב לתת סיכוי לבחינת האמירות של הנשיא האירני, חסן רוחאני, שעוד לפני היבחרו ידעו בוחריו כי דרכו לפיוס ולכן נתנו לו את קולם. רוחאני בהחלט מייצג את מה שהעם האירני בחר - פיוס ושלום עם העולם ובכלל זאת עם ישראל ועם היהודים. אבל נתניהו שהפך את עצמו לחרש ועיוור עדיין ממשיך לדבר ועוד אייך... את ה"שנה טובה" של רוחאני - לעם היהודי כולו , הוא דחה בשתי ידיים כפי שמעליב מקצועי עושה זאת בגסות, ואילו על כל אמירה של רוחאני ומוכנותו להתפייסות עם המערב הרי שנתניהו שוב ושוב מזהיר כי "זהו תרגיל הסחה", כולל הנכונות של רוחאני לפיקוח גרעיני של באו"ם וארה"ב על אירן.
לנתניהו לא צריכות להיות טענות על כך שאירן דורשת גם פיקוח גרעיני על מדינות אחרות - כולל ישראל, וזאת משום שרק בשבועיים האחרונים הסתבר שאחד ממנהיגי ה"דמוקרטיה היחידה במזה"ת", דרש כבר לפני 40 שנה להשתמש ב"נשק לא קונבציונלי" נגד מדינות אחרות במזה"ת (במסגרת התאבדות ששמה "תמות נפשי עם פלישתים") כשתוצאות המלחמה דאז לא ענו על ציפיותיו. גם אם כל ההתנצלויות האירניות הן עדיין בבחינת "כבדהו וחשדהו" הרי שדבריו של נתניהו צריכים היו להיאמר בשקט ומתחת לשולחן.
ישראל כיום מוצגת כמחרחרת השלום מספר אחת ואי הסכמתו של נתניהו לנוכחות ישראלית בנאומי אירן באו"ם מזכירה את הימים החשוכים ביותר של העולם המוסלמי כאשר הללו החרימו את ישראל באו"ם, רק שהפעם השחקנים התחלפו בתפקידים. גם ברגעים שהנשיא האירני יוצא נגד מכחישי השואה הרי שנתניהו לא רק סותם את אוזניו אלא ממשיך לכנות את אירן "מכחישת שואה".
נתניהו איננו טיפש - על זה אני מוכן להודות. הסירוב שלו ללחוץ את היד המושטת לשלום של אירן נראה לי תמוה. נתניהו יודע כי גם כאלה שבעבר חשדו בהם כ"רמאיי שלום" - ובראשם אנואר אל סאדאת, הנשיא המצרי (זוכרים את החשדות של הרמטכ"ל דאז, מרדכי גור המנוח , כנגד סאדאת?), התגלו לא פעם כאנשי אמת שרצו פשוט להוריד את מדינתם מעץ הסירוב הגבוה שמנהיגים דוגמתיים וקיצוניים לפניהם תלו אותה שם.
נתניהו שינה בעבר את מדיניותו כלפי יאסר עראפאת וכיום הוא על תקן "יונה" בשיחות השלום עם אבו מאזן גם לאחר רצח החיילים הישראלים ותגובת הנגד של האופוזיציה במפלגתו. ולכן מאוד יתכן כי נתניהו איננו משרת כאן - בפרשה האירנית, רק "אינטרסים ישראלים גלובליים" אלא מדובר ברוח של מפלגה אפורה בארה"ב - הנושבת בגבו של הנשיא אובמה (בתיאום עם מתנגדיו של אובמה מבית), וכל ההתנגדות לאירן איננה "ביטחונית" או פוליטית אלא יותר אנטי דתית, נגד האיסלאם ונגד מה שהוא מייצג תרבותית.
יתכן גם שנתניהו אמור להיות ה"רע" של המערב נגד אירן כדי שאח"כ ארה"ב והמערב יתנערו מכך שהן היו אלה שדחו את היד המושטת לשלום, כל זאת עד לשינוי המשטר האיסלאמי של אירן. אם זו באמת התשובה הרי שעם ישראל - זה שנביאיו המשילוהו ל"כבשה אחת בין שבעים זאבים", הוא זה שמונח על כף הסכנה בגלל אותה מדיניות של נתניהו וטוב יהיה אם בישראל ובעולם יקומו ארגונים יהודיים - בעיקר של יוצאי אירן, וידרשו מנתניהו להפסיק עם הפרובוקציות המילוליות נגד דברי הפיוס של הנשיא האירני.
וכמה מילים אחרונות לגבי צביעות השמאל הישראלי ו"כוחות השלום" שלו. כאשר בגזרה הפלשתינית עולה ניצוץ של סיכוי להידברות מדינית מיד אותם "אנשי שלום מקצועיים" משמאל - ובראשם הידוענית גב' ציפי לבני ופליטי פליטיה, קמים מרבצם ומרעישים עולם (ואולי מעט בצדק...) אבל כאשר מדינה שלימה - באמצעות נשיאה, חוזרת בה ממהמורות נשיאה הקודם וקוראת לפירוזה הגרעיני תמורת שלום, ואף יוצאת נגד הכחשת השואה, הרי ש"מחנה השלום" כאילו נדם קולו.
איש אינו יוצא נגד נתניהו ומפלגת הימין שלו ומ"הפגנות שלום" הס מלהזכיר. מסתמא שגם כאן התשובה היא בתוכנו ה"תרבותי" וה"רוחני" השונה של המשטר באירן לעומת המדינה הפלשתינית שאותה הם היו חולמים לראות כ"מדינה חילונית ודמוקרטית". מכאן שאפשר ללמוד "קל וחומר" גם על השמאל הישראלי - שלום בעירבון חילוני בלבד.

תאריך:  25/09/2013   |   עודכן:  25/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ללחוץ את היד המושטת לשלום מאירן
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
קשקושי רוחאני מהשפה ולחוץ
דן ה  |  25/09/13 18:40
2
יש להושיט יד לפתרון של שלום. ל"ת
איתן ק.  |  25/09/13 21:34
 
- קאופמן את קלינסקי - הזויי כל
מגיב ותיק  |  26/09/13 01:44
3
לאנטי ציונים המטופשים
מגיב ותיק  |  26/09/13 02:17
 
- תגובה
אליהו קאופמן  |  26/09/13 20:08
 
- אליהו, לא, לא דומה
מגיב ותיק  |  26/09/13 23:01
 
- למגיב ותיק היקר
דאגנית  |  27/09/13 07:46
4
יותר ממה שרוצה העולם המוסלמי
איריס כהן  |  27/09/13 09:21
5
מאמר מגוחך ומנותק ל"ת
מביך  |  27/09/13 12:37
6
הרב מהמאדים ורעיונות מנוגה
עזרא מנצור  |  28/09/13 13:15
 
- תגובה לא אמוציונאלית
אליהו קאופמן  |  28/09/13 20:24
 
- החומינים שולטים היום באירן
דאגנית  |  28/09/13 22:16
7
עוד ליצן חצר שמתיימר להבין
שאול א.  |  29/09/13 07:12
8
פשוט אימבציל
מגיע לנו יותר  |  30/09/13 16:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
ד"ר צ'לו רוזנברג
החשדנות של נתניהו לגבי רצינותו של רוחאני לפתוח בדיאלוג עם ארה"ב ומוכנותו לאפשר פיקוח בינלאומי על הנעשה באירן, מובנת היטב. לעניות דעתנו, גם אם מר נתניהו צודק מאוד, מאבקו הוא מאבק מאסף באובמה
איתמר לוין
מי שקובע שחוסר היציבות במזרח התיכון נובע מהגרעין האירני ומהסכסוך הישראלי-פלשתיני, איננו רק עיוור וחירש, מטומטם ובור. הוא לא רק מתעלם מהמציאות המתרחשת לנגד עיניו, אלא גם משמיע דברים המזכירים טענות אנטישמיות אפלות
איציק וולף
ראש הממשלה תקף את נשיא אירן ואמר שלא בכדי לא הייתה בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם התחייבות לעצירת תוכנית הגרעין הצבאית של מדינתו    "זאת התוכנית האירנית - לדבר ולמשוך זמן כדי לקדם את יכולתה של אירן להשיג נשק גרעיני"
איציק וולף
הנשיא האירני החדש בנאומו הראשון בפני העצרת הכללית של האו"ם: "אין מקום לנשק אטומי בפעולות הצבאיות של אירן"    "אין פתרונות אלימים למשברים בעולם, אירן רוצה לפתור בעיות ולא ליצור אותן"    שגריר ארצות הברית בישראל: הנשיא אובמה מעדיף פתרון דיפלומטי אך אם יהיה צורך, יוחרפו העיצומים
עופר וולפסון
ראש הממשלה: "כשיכירו בשואה ובזכות ישראל להתקיים - נישאר באולם ונקשיב לנאומיהם"    לפיד נגד מדיניות רה"מ: "טעות שתצייר אותנו כסרבני שלום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il