X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מהי כוונת האירנים?, האם פניהם לשלום, האם ההשקעות שלהם בגרעין הן השקעות למטרות שלום (ייצור גרעינים ליוני השלום או שמא ההשקעות האלה הן למטרות מלחמה? ואם למטרות מלחמה אז מלחמה נגד מי, ולאיזו מטרה? והאם כל אלה החלטות בתנאים של אי ודאות?
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו באו"ם. אין כאן החלטה בתנאים של אי ודאות [צילום: AP]

מנהיגים נאלצים כל הזמן לקבל החלטות בתנאים של אי ודאות או ודאות חלקית, והרבה פעמים הם נוטים להתעלם מהעובדות העומדות מול עיניהם, וללכת דווקא אחרי הפתרונות הקלים, משאת הלב. הרבה יותר נוח להחליט נגד כל הנתונים והעובדות, שאנו בגן עדן, ואז לא צריך לעשות כלום, מאשר להחליט שאנו בגיהינום ואז צריך להפוך עולמות על-מנת לצאת משם, ולא כולם אוהבים לעבוד.
הכתובת הייתה על הקיר
החלטה קלה כזו הייתה החלטת העולם החופשי ערב פרוץ מלחמת העולם השנייה כאשר ראש ממשלת אנגליה צ'מברליין נינוח ובטוח בעצמו, נופף באיזה הסכם מצו'קמק שחתם עם היטלר- לקול תרועת מנהיגי העולם - ולמחרת הפר היטלר את ההסכם, הצבא הגרמני פלש לצ'כיה, והשאר כבר כתוב בספרי ההיסטוריה או על קברות ההמונים שנכרו באירופה לא מאה לא אלף לא מיליון, עשרות מיליונים – והכתובת הייתה מאד מאד ברורה על הקיר.
נניח שההחלטה היא אישית, לא מדינית
בואו נביט עלינו כאנשים כמקבלי החלטות. האם נסכים שבסמיכות אלינו ייבנה כביש אשר בסבירות של 99 מתוך 100 יהיה מלכודת מוות? ואיך נגיע למספרים האלה? כיצד ניתן לנבא מה תהיה הסבירות לאותה מלכודת?
את הסבירות נמדוד על-פי התכנון של הכביש, על-פי החומרים, על-פי התוואי, על-פי הגורמים שמתכננים ובונים אותו ועל-פי הניסיון המתוק/מר איתם, בכל מקרה אני בטוח שאם מי מאתנו יידע או יסיק שנבנה בסמוך אליו כביש אשר בסבירות גבוהה יהווה מלכודת מוות, איש מאיתנו לא ייתן ידו לכך, ואז יבואו היזם וראש העירייה, שניהם מחייכים אוזן לאוזן, ויספרו לנו סיפורים על מו"מ בכוונה לפתור את הבעיה בדרכי שלום, ועל שמו של היזם הזה כבר רשומים עשרות מצבות, ואת הפרויקטים האחרים הוא בנה בצילם של כאלה משאים ומתנים בהם שיטה בציבור ובמקבלי ההחלטות והם בפועל נתנו לו שוב ושוב רישיון להרוג, האם ניתן ידנו לכך?.
ההחלטה היא בתנאים של ודאות!
ומה אמר אתמול ראש הממשלה?, אין כאן שום החלטה בתנאים של אי ודאות, רמת אי הודאות בהחלטה היא אפסית, החיוכים הם קשקוש בלבוש, אירן עושה כל מאמץ לבנות נשק גרעיני, ואם העולם לא ימנע ממנה היא גם תצליח.
הסעודים ונסיכויות הנפט הן השותף שלנו?
ובואו נשים לב מיהם השותפים העיקריים שלנו במאבק הזה, הסעודים, נסיכויות הנפט, ומדוע? כי הם יודעים, כמונו, ואולי אף טוב יותר מאתנו, עם מי יש להם עסק – הם אנשי המדבר, הם לא נותנים לתעתועים לבלבל אותם.
לאיסלאם הפונדמנטליסטי הדתי העומד בשורש הווייתה של אירן מאז חזר אליה חומיני מגלותו בצרפת, יש מטרה לאסלם בכוח הזרוע את כל בני הדתות האחרות בעולם, אבל קודם כל ולפני הכל "להחזיר בתשובה" את כל המוסלמים הכופרים. שימו לב היכן פועל כעת הטרור האיסלאמי, הוא פועל בעיקר במדינות המוסלמיות וזאת משתי סיבות (1) מאבקי כוח תוך שימוש במניע דתי - חיסול הכופרים (2) הכאוס וחסר השליטה השורר במדינות אלה.
מדינות ערב מחלקות עם אירן גם נתח משמעותי משוק הנפט העולמי, הנתח של אירן מכלל שוק הנפט העולמי הוא כ 5% בעוד שהנתח של סעודיה ושאר נסיכויות הנפט הוא בערך 15% . אחד הנושאים שמאד מפריע לאירן בסנקציות הוא צמצום רכישת דלק מאירן, וזה קורה כי לעולם יש אלטרנטיבות אחרות לדלק.
אירן עם נשק גרעיני, מלבד האיום והסיכון הרב שהיא גורמת לישראל, משתלטת בהליכה על כל מדינות הנפט ושולטת על חלק משמעותי הרבה יותר של משאבי הדלק בעולם (מקורות+עתודות, למעלה מ 20%), ורק אז היא תזכיר לעולם שהטילים שלה לא רק מגיעים לריאד ולתל אביב אלא מגיעים גם לניו-יורק וללונדון.
לסיכום, אם יציבו לנו 100 כוסות ובאחת מהם רעל ויאמרו לנו לשתות ודאי שלא נשתה, על אחת כמה וכמה אם 99 מתוך ה100 מכילות רעל, וזה המצב עם אירן. קיימת ודאות לגבי המטרות של הגרעין באירן, קיימת ודאות לגבי היכולות המצטברות והסיכון שבהן, קיימת ודאות לגבי מטרותיה של אירן, ורק אנשים חסרי שכל ובטלנים גמורים, יאמינו למתק שפתיים וייקחו סיכונים מיותרים במצב הזה.

תאריך:  02/10/2013   |   עודכן:  02/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קבלת החלטות בתנאי (אי) ודאות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לך תשפיע על שמעון פרס
עמוס שנער  |  2/10/13 14:39
 
- טעות, פרס לא נותן לעובדות
בני בנקר  |  2/10/13 16:58
2
תגובה
צנחן  |  12/10/13 09:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
ועדה של הסנאט אישרה עיכוב של החרפת העיצומים על אירן    מחלקת המדינה האמריקנית על נאום נתניהו: "רואים עין בעין, אך נותנים הזדמנות לדיפלומטיה"    נתניהו האריך ביקורו בארה"ב
בנימין נתניהו
נאום ראש הממשלה נתניהו בפני העצרת הכללית של האו"ם בניו-יורק [כ"ז בתשרי תשע"ד, 01.10.2013]
איציק וולף
ראש הממשלה הצהיר כי ישראל תתקוף צבאית באירן גם לבד, אם תידרש לכך, אך האזנה לדבריו מעידה על נסיגה בעמדותיו    הקו האדום החדש - השגת נשק גרעיני ולא כבעבר - השגת יכולת גרעינית
אפרים הלפרין
נשיא אירן בא ונשיא אירן הולך אך החוקה האירנית, והמנהיג העליון הדתי לעולם נשאר, ולכן הכוונות המוצגות לעולם או אלה שאינן מוצגות – לא מעניינות – על העולם להבטיח שלאירן אין ולא תהיה יכולת לייצר נשק גרעיני
יהודה דרורי
במסגרת פעילות של חשיפת תרמיות ורחשי אי-האמון המוחלט שאנו רוחשים לאויבים הללו, לא יקשה עלינו להימנע מכל השתתפות בכנסים, ועידות וקבוצות-הסדר בנושאי סוריה או אירן. והיה אם יתברר ברבות הימים שסוריה אכן התפרקה מנשקה הכימי ואירן עיכבה את הפיתוח הגרעיני, תמיד יהיה ניתן לטעון שעודף הזהירות שלנו התבסס על מגע עם אויב שקרן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il