X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כפי שכבר למדנו, תוכנית הדיור להשכרה שנדונה בימים אלה בקבינט הדיור, נבטה במוחו הקודח של שר האוצר, כאשר היה עוד עיתונאי צמרת, מאז לא נדרשה התוכנית לשינוים רבים, פרט לכך שנמחקו ממנה המספרים חסרי הבסיס ועתה מתחיל פתאום מבקר המדינה לשאול שאלות
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד, שר האוצר. ללא שמץ של ניסיון בנדל"ן [צילום: פלאש 90]

למקרא התוכנית להשכרת דירות שהגה שר האוצר עוד בהיותו עיתונאי, אני מאד בספק אם נדרשת מעורבותו של מבקר המדינה בנושא ואני חושב שלא נכון היה שמבקר המדינה יתערב וידרוש משר האוצר תשובות נוקבות על כרעי התרנגולת עליהן עומדת התוכנית.
אביה הרוחני של התוכנית
אביה הרוחני של התוכנית הוא איש רוח, ללא שמץ של מושג בכלכלה עם אפס ניסיון בנדל"ן, אשר כתב מאמרים לרוב, הצגות, ספרים וסיפורים. ולכן אין כל ספק בהצלחתה, ואין כל צורך בבדיקות מקצועיות ובביקורת של מבקר המדינה. "יתרון הרוח על הכוח" קוראים לזה (או משהו כזה)
אביה הגשמי של התוכנית
האב הגשמי שלה התוכנית אמור להיות, על-פי הפרסומים, אורי שני, בעל ידע רב וניסיון ענק בבניית סלאמס להמונים, תוך שימוש בכספי ציבור לרוב, איש ישר כפיים ובר לבב שמעולם לא הואשם בכלום וודאי לא הורשע בכלום.
והכי הכי חשוב – השחיתות כבר כלולה במחיר
מי שקורא את הסיפא של התוכנית של לפיד יכול רק לתמוה איך לא חשבנו על זה קודם, מכניסים מראש את מחיר השחיתות לתמחור, וכך מתחסנים מפניה:
ציטוט (מתוך מאמר העיתון שמתאר שיחה בין יאיר לפיד באוקטובר 2011 ובין מומחים לבנייה המונית להשכרה שלטענת לפיד שמם שמור היה במערכת):
לשאלת לפיד על המגרעות של התוכנית, לא הייתה התייחסות למצב הנזיל של השוק, לאפשרות שלא יימצאו גורמי מימון אלא הם דווקא התייחסו לנשוא מאד פופוליסטי, השחיתות, וכך אמרו.
תחילת ציטוט: פרויקט בסדר גודל כזה תמיד נמצא בסיכון. כשאתה קונה חצי-מיליון דלתות, עלולה להיות שחיתות, כשאתה בוחר מי יבנה, או מי יגור, עלולה להיות שחיתות.
"אז מה הפתרון?" שאלתי.
"תראה", אמר הבכיר שבהם, "אני לא מדבר פה כאיש נדל"ן, אלא כאזרח ישראלי. מה בדיוק אתה מציע? שהמדינה לא תקים פרויקטים רק בגלל החשש מהשחיתות? היא הרי מנהלת את החינוך, הביטחון והבריאות, שכולם פרויקטים בהיקף הרבה יותר גדול. אם פוחדים משחיתות, צריך להקים מנגנון פיקוח חזק שידאג להלחם בה."
"אבל אז הפרויקט כולו יתייקר," התלוננתי. "כן", ענה הבכיר, "לקחנו את זה בחשבון. בגלל זה חישבנו את שכר הדירה לפי 1,500 שקל בחודש. אחרת זה היה עולה הרבה פחות."
אז ככה, דירה להשכיר על-פי תוכניתו של לפיד הייתה אמורה לעלות למשתכן 1,500 שקלים לחודש במחירי 2011, ללא שחיתות זה היה עולה הרבה פחות, נגיד 1200 שקלים לחודש, ו-300 שקלים שזה אפילו לא "הרבה פחות" ילכו למלחמה בשחיתות.
נכפיל 300 שקלים לחודש ב-12 חודש, ואז נכפיל ב-150,000 דירות, ונקבל סכום קטן ועגול של 540 מיליון שקל שהם בערך כפול מהתקציב השנתי של משרד מבקר המדינה.
אז אני שואל אתכם, עם תקציב כזה למלחמה בשחיתות, שמכניס את כל תקציב משרד מבקר המדינה בכיס הקטן מי צריך בכלל את מבקר המדינה בפרויקט?
לא צריך יותר משלושה אדנים לתוכנית
אב רוחני, אב גשמי וחסינות מחולטת נגד שחיתות אשר כלולה כבר מראש במחיר, אלה שלשת האדנים החיוניים והמספיקים לתוכנית הזו, ובעיקר אדון התקציב נגד השחיתות, ששם בכיס הקטן את תקציב משרד מבקר המדינה כולו, ואשר יגן על ראש הממשלה מפני שחיתות, ועל ראשי העיריות מפניה, ועל הגורמים שניהלו אותה ויפקחו על העדר שחיתות בה ועל יצרני הדלתות והחלונות - וכל זה תמורת סכום פעוט של תמורת סכם פעוט ומצחיק של 540 מיליון לשנה.
שמעו לי תנו להם לעבוד אל תתערבו להם, הכול יהיה בסדר.
נ.ב. וחבל שיאיר לפיד לא בעיתונות – הוא היה כותב על כך יופי של סיפור, היה אוכל אותם בלי מלח, ואני בטוח שהיה עושה את זה פי אלף טוב יותר ממני.

תאריך:  02/10/2013   |   עודכן:  02/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השחיתות כלולה כבר במחיר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מזל טוב להלפרין
עמוס שנער  |  2/10/13 19:03
 
- אני מציע ברנדי 666
ה.א  |  2/10/13 20:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ינון הדאיה
ויתור על תביעה אזרחית משמעו לעיתים ויתור על פיצוי ניכר ביותר. בישראל נפסקו לא פעם פיצויים בגין מעשי אונס קשים בסכומים של מאות אלפים ואף מיליוני שקלים. כן, גם במקרי תקיפה, שוד ועבירות אחרות נפסקו לקורבנות פיצויים ניכרים ביותר
אפרים הלפרין
מהי כוונת האירנים?, האם פניהם לשלום, האם ההשקעות שלהם בגרעין הן השקעות למטרות שלום (ייצור גרעינים ליוני השלום או שמא ההשקעות האלה הן למטרות מלחמה? ואם למטרות מלחמה אז מלחמה נגד מי, ולאיזו מטרה? והאם כל אלה החלטות בתנאים של אי ודאות?
תומר ישראלי
מדוע האמריקנים לא מתלהבים באמת, מכל הלב, מהגנה על אי הדמוקרטיה השפוי היחיד במזרח התיכון? בגלל שאנחנו לא בדיוק עושים להם את החיים קלים ובאופן מוזר, גם אנחנו משתמשים בתרבות ה"שקר" מולם
הרב ד"ר בני לאו
מה חושבת התורה על המרדף אחרי עושר ונכסים? רמזים לכך מצויים בפרשת השבוע - הן בסיפורו של דור המבול והן באירועים שהתחוללו במגדל בבל. כאשר הרצון לפתח הופך ליצר רכושנות, העשייה קורסת
עו"ד חיים שטנגר
תשאלו את ד"ר קרנית פלוג, איך היא מרגישה על תקן של המשנה לנגיד. אולי הגיע הזמן להפסיק את הסאגה המטופשת הזאת ולהכריז עליה כנגיד בנק ישראל, לכל דבר ועניין! הרי כבר החלטנו שנגיד. נגיד. נגיד שיש לנו נגיד ואם יש לנו משנה לנגיד שמתפקדת בתור נגיד, בשביל מה צריך לבחור נגיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il