X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שלטי אזהרה ואין מציל. האנשים בים והפקחים בחדרם.
טביעה חופשית בחוף בוגרשוב
חונכנו לקדש את הביטחון החיצוני ואת קרבנותיו. ואכן, הביטחון החיצוני שלנו הוא במעלה הגרם, הרבה מעל הביטחון הפנימי, שתובע קורבנות רבים יותר

בצהרי יום שבת של חול מועד סוכות חוף בוגרשוב בתל אביב מלא. מאות אנשים על משפחותיהם מתרווחים על כסאות נוח, סתם כיסאות, שרויים על שמיכות או על החול ומשתזפים משני הצדים כמו צלי נא. מגדל המציל לא פעיל. הוא נעול.
הפקחים, יושבים בתוך החדר שלהם, כנראה בארוחת צהרים. ואנשים מצויים בים. אני תוהה שמא במשטר הקלריקאלי שלנו ( שלו נתתי ביטוי בפוסט קודם) באין סוכה כהלכתה אין מציל.
אבל זאת תל אביב ולא ירושלים, ועוד זה היה חסר לירושלים שיהיה לה גם ים, וזכרים ונקבות ישתקשקו יחדיו, יקימו וועדה, יחליטו על מחיצות. בקיצור שמחת ירושלים על ראשינו. אבל ל"מזלה" של ירושלים שאין לה ים ואין צורך במשגיחים. אבל בתל אביב, הפתוחה, הכייפית עם חוף הים - אין מציל אחד בחוף שוקק כי אין כסף. אבל יש 4-5 פקחים כיאה וכנאה לחֶלֶם המודרנית.
היורשת הנאמנה של אותם חלמאים שנשאו את השָמָש על שולחן כדי שלא לקלקל את השלג הצחור. אבל, כידוע לכולנו, פקחים בכלל ומוניציפאליים בפרט לא קיימים כדי למנוע מעשים לא ראויים. הם קיימים כדי לגבות קנס. וממי יגבו כאן קנס? מאלה שנכנסו למים בניגוד לאזהרה? רק בחודש יולי, ע"פ אתר מאקו, היו בתל אביב בלבד 64 טביעות ו-15 מהם הסתיימו במוות. ואנו עוסקים בתל אביב בלבד, ולא בכול הארץ שבה קרוב ל-150 ק"מ של חוף עם חופים מוסדרים ולא מוסדרים.
אם לא ניתן לאכוף כניסה לים באין מציל או כשיש דגל שחור , מדוע יש צורך בפקחים, ואם הפקחים צריכים להסתובב בחוף כדי להסביר לאנשים שלא ייכנסו, לא הם ולא ילדיהם, מדוע לא ראיתי אותם על החוף, ושהיתי שמה קרוב לשעה.. אבל, כאמור, למי שאינו ידע ,הפקחים בישראל תפקידם לא למנוע פגע או עבירה על החוק, תפקידם לקנוס ולהכניס כסף לקופת העירייה או המדינה. לדוגמה - פקחי החנייה. בהיותי ירושלמי שמתי לב כי כאשר אני מבקש לרכוש כרטיסים בקופת תיאטרון "שרובר" שם אין כמעט תנועה, ואני חונה למשך חמש דקות בלבד, כשאני יוצא כבר מוצמד דוח על השמשה. אילו ראיתי את הפקח מן הסתם לא הייתי חונה ולו לדקה. אבל הפקח ישב לו בצל של חורש סמוך, וארב. וככה הוא הכניס לקופת העירייה כסף ולעצמו פרמיה.
כניסה לים גם אם יש דגל שחור אינה פשע. כמו שהתאבדות היא לא פשע. הים הוא שתובע ומטביע את קורבנותיו כמו במחזה של סינג' "היורדים לים", The riders to the sea . סינג', משורר, סופר ומחזאי כתב יצירות מפורסמות יותר אבל אני, במסגרת האנתולוגיה של ספרות אנגלית במאה ה-19, הושפעתי מאוד ממחזה זה שיש בו מערכה אחת בלבד. אם קשישה(מָאוּרָה) ובנה (בארטלי) ושתי בנותיה (קת'לין ונורה). המוטיב המרכזי הוא אדם מול הטבע. השיא הוא ברגע שבו מאורה( אשר איבדה את בעלה ואת אבי בעלה וששה בנים אחרים בבית- כולם בים) משלימה עם איתני הים ומוצאת שלווה בנפשה.
ומי אנו שנתערב במעשי הטבע. אבל זאת הייתה אירלנד, הארץ המיוסרת במאה ה-,19 שאנשים סיכנו חייהם כדי לצאת לים סוער ,לדוג ולפרנס במשורה את משפחותיהם. רבים לא חזרו .גם כאן מדובר בקרבנות של הים, אבל בקרבנות שווא. בקרבנות של לא אכפתיות וזלזול בחיי אדם.
אבל גם בכך אין חידוש. אבל האין חידוש חל אצלנו בכול התחומים של שמירה על חיי התושבים. אם חייל נהרג, או נפצע, או אזרח נפגע בפיגוע חבלני, על כך נשמע הרבה. חונכנו לקדש את הביטחון החיצוני ואת קרבנותיו. ואכן הביטחון החיצוני שלנו הוא במעלה הגרם, הרבה מעל הביטחון הפנימי, שתובע קרבנות רבים יותר.
לגבי כול אלה בין אם זה על הכביש, בשכונה או בים - החיים שלנו שווים פחות מקליפת השום. מדובר בפרט ועוד פרט ועוד פרט, בסך הכול, אם הפרטים האלה לא עושים מעשים, הם מספרים סטטיסטיים. כמה אנשים נרצחו, נחנקו, נדרסו וכמה ירדו למצולות ואין מחריד .וכה חוף בוגרשוב וחופים אחרים שאין בהם מצילים הם חופים חופשיים שבהם הגלים נושאים אותך לפעמים לעולם הנצח. והשיירה של הציבור ושליחיו עוברת.
כאשר שני חיילים נהרגים בפיגועים, שר הביטחון קובע שיש לתת את הדעת איך לנהוג להבא. בצדק. מדוע שר הפנים והרשויות המקומיות לא נותנים את הדעת כיצד לנהוג כדי למנוע את קרבנות הים לשווא. הם לא נפלו למען המדינה. הם נספו במדינה.

פורסם במקור: אתר המחבר "זרקור"
תאריך:  04/10/2013   |   עודכן:  04/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טביעה חופשית בחוף בוגרשוב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שכחת המכותב הראשי = שר הפנים ! ל"ת
למחבר  |  4/10/13 15:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
פתחת טלוויזיה? ראית את הרופא שטיפל ברב מתאר כל נשימה וכל טיפול. מנגד דווח במדיה מה עושים אוהביו בעניין התפילות, התרומות, הזעקות והקריאות לעזרה לכיוון הקדוש ברוך הוא. כל היום עובדיה...
חיים שטנגר
כמו בתל אביב, גם בשאר הערים והרשויות המקומיות האחרות ברחבי הארץ האדישות וגל פיהוקי השעמום שמזמינה מערכת הבחירות הקרבה מדאיגים מאוד
עו"ד משה גולדבלט
האם עצומה חתומה על-ידי מיליוני חותמים המגדירים עצמם כשייכים ללאום הישראלי תהווה הוכחה קבילה לקיומו של לאום זה?    יש שאלות שבמהותן הן בלתי שפיטות מבחינה נורמטיבית ומבחינה מוסדית
עו"ד יוסי דר
ניצבת בפניה אפשרות של הרגע האחרון - לחתום על עסקת עד מדינה, שבמסגרתה יהיה עליה להפליל את אהוד אולמרט כדי למלט עצמה באופן חלקי או מלא מעונש
נסים ישעיהו
כדי להצליח במסע הסברה מול אירן ובכלל, אנו חייבים להתחבר לשורשינו ולחשוף את עצמנו כענפים ופירות של אותם שורשים. לא בטוח שהאירני ישתכנע מכך, אבל די בטוח שיפחד להתעסק אתנו. מה שכן בטוח, הוא שהאוחזים באמונה הנוצרית לכל גווניה לא ירצו וגם לא יוכלו להתווכח עם טיעונים המבוססים על התנ"ך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il