X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במסווה של "באג" שמתרחש משום מה רק בקווים ש"נתפרו" לחרדים ממשיך אגד ונוקט ב"שיטת מצליח" שנועדה למנוע מכל מי שאינו חרדי לעלות לאוטובוס
▪  ▪  ▪
אגד. תחבולה ציבורית [צילום: פלאש 90]
חשיפה: היורדים בתחנות הביניים ישלמו ביוקר
עידן יוסף
עוד תרגיל מושחת מתוצרת אגד ומשרד התחבורה - נוסע שיירד באחת מתחנות הביניים ישלם מחיר יקר בהרבה מאשר נוסע שיירד בתחנה הסופית * תופעה חדשה של הסתרת מחירי נסיעה * ועוד: פינוק חדש לחרדים - מקומות שמורים
לרשימה המלאה

במרס 2011 חשף תחקיר News1 תעריפי נסיעה מפלים שהונהגו בכמה מקווי אגד לבני ברק [חשיפה: היורדים בתחנות הביניים ישלמו ביוקר, 27.03.13]. לאחר שבאגד ובמשרד התחבורה נוכחו כי המחירים שנקבעו לא יוכלו לעמוד במבחן בג"ץ, שונו התעריפים.
כמה קווים, ש"נתפרו" במיוחד עבור אוכלוסיה חרדית, דילגו על תחנות אסטרטגיות במסלול, אך עבור נסיעה עד תחנות בהן נאלצו לעצור גבו מחיר הגבוה בכ-20-15 שקלים יותר מאשר תחנת היעד בבני ברק. כך לדוגמה, נסיעה מצפת בקו 980 עד התחנה הסופית בבני ברק עלתה אז 37 שקלים, אולם נוסע שרצה לרדת בצומת הרצליה (הנמצא במרחק 13 ק"מ בלבד מבני ברק) נאלץ לשלם 59 שקלים. כמו-כן, הסתיר אגד באתר הרשמי את תעריפי הנסיעה.
השינוי שהנהיג אגד קובע כי מחיר הנסיעה בתחנות הביניים לא יעלה על זה של תחנת היעד. עם זאת, לא נקבע מחיר זול יותר לירידה בתחנת ביניים. ולכן לדוגמה נוסע בקו 980 שיירד בצומת הרצליה ישלם את אותו המחיר כמו נוסע שיירד בבני ברק.
באגד לא ממש אהבו את הרעיון, שלמעשה עלול לגרום לנוסעים שאינם נמנים על המגזר החרדי לעלות על הקווים אותם "תפר" הקואופרטיב לנוסעים החרדים ובאתרי אגד ומשרד התחבורה פורסם לאחרונה שמחיר הנסיעה בתחנות הביניים מצפת גבוה מאשר מחיר הנסיעה לתחנת היעד הסופית בבני ברק. וכך, עבור נסיעה בקו 980 מצפת לצומת הסירה בהרצליה נכתב כי על הנוסע לשלם 47 שקלים, בעוד שאם היה בוחר להמשיך ולנסוע עד בני ברק היה המחיר פוחת פלאים ל-37.5 שקלים בלבד - הפרש של כמעט 10 שקלים! מה שנקרא: סע יותר - שלם פחות.
זה קורה בקווים נוספים ש"נתפרו" עבור המגזר החרדי. בדיקה של "צינור לילה" (ערוץ 10, 2.10.13) מצאה כי נהג בקו 497 גבה על הנסיעה לצומת מסובים מחיר זהה לזה של בני ברק למרות שבאתר מופיע מחיר גבוה יותר, אולם ממקרה בודד עדיין לא ניתן להוכיח ששאר הנוהגים אכן נוהגים כמותו.
תגובת אגד לעניין הייתה: "מדובר בבאג שיתוקן בהקדם. בניגוד לרשת, ב'עולם האמיתי' תעריף הנסיעה מצפת להרצליה ולפתח תקוה הוא 37.50 שקלים ומבית שמש לצומת מסובים הוא 18 שקלים. כבר מחר יוכלו לקוחותינו לראות את התיקון באתר האינטרנט".
אבל לא בעולם אמיתי ובעולם וירטואלי עסקינן. אלא במציאות וירטואלית הזויה שבה בישראל 2013 מנסה אגד, גם במחיר של נכלוליות ופגיעה באמינותו, לפברק מחירים מופקעים כדי להרתיע נוסעים חילוניים מלעלות לתחבורה ציבורית לכאורה.
האם ה"באג" הזה, שבמערכת נמצא לכל הפחות כמה חודשים, מקרי. מה הסבירות שבאג המציג מחיר יקר יותר בתחנות הביניים יקרה דווקא בקווים ש"נתפרו" לחרדים?. קוראים לזה שיטת מצליח. אם הכנסת לא תשים לזה סוף, ימשיכו אגד ומשרד התחבורה להוסיף עוד ועוד קווים יחודיים עם פערי מחירים שיפגעו באוכלוסיה הכללית.
על-פי אגד, הבאג אמור כבר היה להיות מתוקן, אז איך זה שעדיין כאשר מחפשים למשל קווים ישירים בין צפת לחדרה מופיע באתר [ראו תמונה מתחת] המחיר של קווים 842 ו-846 - 44 שקלים, אך המחיר הזול יותר של 37.50 שקלים לקו 980 נותר נעלם?!

וכמה עולה נסיעה בקו 980? רק 37.50 ₪, אבל אגד מסתיר
תאריך:  05/10/2013   |   עודכן:  05/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבאג של אגד
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
השמאלנות מכניסה צרות
המומחה  |  5/10/13 22:35
 
- צביון?
כדלעומר  |  6/10/13 08:12
2
שגיאה לשונית שחוזרת אצלכם שוב
אלון_  |  6/10/13 00:00
 
- להפך, הם צודקים
ים תיכונית  |  6/10/13 01:18
 
- לים תיכונית
מזרח תיכוני  |  6/10/13 13:57
3
היום מופיע מחיר 37.5 ש"ח ל"ת
סתם אחד  |  6/10/13 06:57
4
איך עוסקים בנושא בלי לעסוק בו
ירון זכאי 1  |  6/10/13 10:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
חוות דעת שחיברו ראש המוסד לשעבר ומכון שאשא נגד שיתוף הסינים במיזם הרכבת לאילת מחשש לפגיעה ביחסי ישראל-ארה"ב משעשעת את שר התחבורה, שטוען מצידו לחוסר התמצאות המחברים
שחר וייסמן
עידן יוסף
נוסעי התחבורה הציבורית בתחנה המרכזית בבירה חשופים לאוויר מזוהם    ההשלכות האפשריות: צריבה בעיניים, באף ובגרון, קשיי נשימה, כאבי ראש והקאות, ובטווח הארוך - סימפטומים של תחלואה במערכת הנשימה
עידן יוסף
ארגוני הנוסעים לוקחים יוזמה ומפקחים בעצמם על השירות בעקבות החלל שיצר משרד התחבורה    "שר התחבורה מפקיר את נוסעי התחבורה הציבורית. אי-אפשר לחכות לו"
עידן יוסף
ניגוד עניינים חמור: מנהל אגף הפיקוח מואשם ע"י נציבות המדינה בהטיית מכרז שיתאים למידותיו של חברו מילדות משה בורמיל, שבהמלצתו קודם לסמנכ"ל חברת ריבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il