X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא מתקבל על הדעת שאם יוכח שהערכאות הנמוכות גרמו עיוות דין לעו"ד והוא הורשע שלא בצדק, הוא לא יוכל לקבל רשות ערעור רק בגלל מספר הערכאות שעבר. לא המספר קובע אלא אם נעשה צדק.
▪  ▪  ▪
עורכי דין.מקום להפלות לרעה עו"ד שהורשע בהליך משמעתי [צילום: איתמר לוין]

עורכי דין נתונים לשיפוט משמעתי של לשכת עורכי הדין. ההליך המשמעתי מורכב מ-4 שלבים. נאשם שמורשע בביה"ד המשמעתי המחוזי זכאי לערער לביה"ד המשמעתי הארצי, ואם ערעורו נדחה זכאי לבקש ערעור לביהמ"ש המחוזי בירושלים. על פסק הדין של המחוזי אין ערעור בזכות, אך הוא זכאי לבקש רשות ערעור מביהמ"ש העליון.
ביהמ"ש העליון קבע שזכות ערעור על פסק דין של ביהמ"ש המחוזי תינתן במקרים "חריגים שבחריגים", מעין הלכת חניון חיפה מחמירה - כך קבע כב' השופט רובינשטיין בפרשת זחאלקה.
בבסיס ההלכה עומד הרעיון שלא תינתן רשות ערעור לערכאת רביעית, לאחר ש-3 ערכאות דנו בעניין.
הלכת חניון חיפה, קובעת שרשות ערעור לביהמ"ש העליון, לאחר שענין כבר נדון בערעור בביהמ"ש המחוזי, תינתן במקרים חריגים. הרשות תינתן רק אם הראה המבקש ענין ציבורי, בשמיעת הערעור, מעבר לעניין הפרטי שיש לו. לימים ההלכה רוככה ונקבע שגם כאשר קיים חשש לעיוות דין חמור תינתן רשות ערעור.
בקשר לעורכי דין הפסיקה מחמירה עוד יותר ומפסק דינו של כב' השופט רובינשטיין משתמע שרשות ערעור לא תינתן גם אם אם קיים חשש לעיוות דין.
עם כל הכבוד דעתי שונה. אין מקום להפלות לרעה עו"ד שהורשע בהליך משמעתי בהשוואה לנאשם אחר שענינו נדון מלכתחילה בבית המשפט רגיל.
הדבר הבולט בחוק לשכת עורכי הדין בכל הקשור לדין המשמעתי הוא ריבוי הערעורים בזכות. הנאשם זכאי לערער הן על פסק דינו של ביה"ד המחוזי והן על פסק דינו של ביה"ד הארצי. לדעתי הדבר מצביע על כוונה מסויימת.
חברי בתי הדין המשמעתיים אינם שופטים מקצועיים שכל תפקידם לשבת בדין. הם עורכי דין מהשורה. הם נבחרים על-ידי ועדה מיוחדת וממלאים תפקידם כנראה בהתנדבות אבל עדיין הם עורכי דין פעילים, וזאת גם דרישת החוק. לכן מכובדים ככל שיהיו הם לא שופטים מקצועיים, וספק גדול גם אם יש להם את התנאים להיות בלתי תלויים כנדרש משופט. מטעם זה הערעור על החלטותיהם הוא בזכות.
לכן גם אם מדובר באופן טכני על ערעור שלישי, הוא עדיין ערעור על החלטה שניתנה על-ידי שופטים לא מקצועיים.
יתר על כן, לא מתקבל על הדעת שאם יוכח שהערכאות הנמוכות גרמו עיוות דין לעו"ד והוא הורשע שלא בצדק, הוא לא יוכל לקבל רשות ערעור רק בגלל מספר הערכאות שעבר. לא המספר קובע אלא אם נעשה צדק.
לפיכך יש להצטער על הפסיקה המחמירה של ביהמ"ש העליון. מן הראוי שתינתן רשות ערעור גם כשיש חשש ממשי לעיוות דין.

תאריך:  06/10/2013   |   עודכן:  06/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד צבי שוב, עו"ד קרן זוקין
בתי המשפט נקטו משנה זהירות והרחיבו את התנאים למתן ההגנה בהחלת חובות מוגברות על הקונה כגון: דרישה כי תום ליבו של הקונה יימשך עד לסיום העסקה ברישומה בפנקסי המקרקעין והחלת חובת תום לב מוגברת
עו"ד חיים שטנגר
יותר ויותר מקרים של שופטים שסרחו ומעלו בתפקידם כשופטים, כמו-גם בהצהרת האמונים שהצהירו בפני נשיא המדינה מוצאים את עצמם נזרקים אל מחוץ למחנה כדי למנוע שערוריות מיותרות, העלולות לפגוע בכבודה - החבוט, ממילא של מערכת המשפט
צ'לו רוזנברג
מה שבנט ושקד אומרים ועושים בעניין גיוס החרדים איננו כלל חשוב. אלה פוליטיקאים המחזיקים מעצמם לשווא. מי שרוצה להיות צודק ימשיך במסכת הטמטום של שוויון בנטל. מי שרוצה להיות חכם, ישנה כיוון ויעשה הכול כדי לשלב את החרדים במעגל התעסוקה
ד"ר רון בריימן
מי שהגדיר את רוחאני, בצדק, כזאב בעור כבש, חייב ליישם את אותה ההגדרה גם לגבי אבו מאזן: זאב בעור כבש. במילים אחרות, הפצצה הפלשתינית אינה פחות מסוכנת מן הפצצה האירנית
נורית גרינגר
ההסכמים וחתימתם החלו עם תקוות גדולות ונכון להיום הם לא יותר מאשר תל הריסות של תוצאות. השנה, לאחר עשרים שנה מזמו החתימה, אנו מתעוררים למציאות שהטיחה בפנינו כבר עשרים שנה, אבל אנחנו פשוט סרבנו לשמוע ולראות אותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il