X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגאון הענק רבי עובדיה יוסף נדם, אך רוחו הכבירה והבהירה, האמיצה והישרה מרחפת עלינו
▪  ▪  ▪
עמד איתן מול הלחצים [צילום: פריץ כהן/לע"מ]

הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל קיים מה שכל תלמיד חכם אמיתי חייב: לא תגורו מפני איש. הוא אמר מה שחשב, בלי חת ובלי מורא, ולא פחד מביקורת. ובודאי לא פחד לאבד נקודות בדעת הקהל, ובצדק, כי תלמידי חכמים לא צריכים להיות מונהגים על-פי דעת הקהל, אלא אדרבה דעת הקהל צריכה להיות מכוונת על-פי תלמידי חכמים.
כמובן, תמיד השער נשאר פתוח לחלוק עליו, אך הכל ידעו שהוא אינו פוסק מתוך אינטרסים או מתוך פחד, אלא הוא אמר מה שחשב, ועמד איתן על דעתו נגד כל הלחצים.
לכן לפעמים התבטא בלשון חריפה, גם כלפי תלמידי חכמים, גם כלפי ציבורים, אך כל מי שהכירו ידע, שזה היה מתוך אהבה, תוכחה מגולה ואהבה מסותרת, את אשר יאהב יוכיח, את והב בסופה, נראים אויבים במלחמתה של תורה, אבל באמת אוהבים. משל למה הדבר דומה, לאדם שהיה ניגש אל הרב, וכשרצה לבטא אהבה כלפיו, היה נותן לו סטירה...
את גאונותו העצומה ואת גבורתו האדירה הוא מסר כדי להושיע את ישראל, וזאת בשתיים: בקוּלא ובאחדות.
רב להושיע על-ידי קולא - אכן, הגר"ע יוסף התאמץ להקל כאשר היה אפשר, מתוך דאגה שיש חומרא המביאה לידי קולא, שריבוי חומרות גורם להקל בגופי תורה, ובודאי אין לחדש גזרות. כמובן, לא תמיד הקל, אדרבה לפעמים החמיר, והיה רב להושיע על-ידי כך שאסר, נגד כולם, כאשר מצא זאת לנכון, על-פי דרכה של תורה. וכאשר ראה לנכון, הקל. וכמובן, לא על-פי עצמו, שהרי בענוותנותו הוא לא פסק על-פי חידושים ופלפולים, אלא תמיד על יסוד דברי הפוסקים. כלומר, על-פי רוב הפוסקים. כמובן, הוא ידע היטב, שלפעמים במיעוט המחמיר, יש פוסק ענק השקול ככל המקילים, אבל הוא לקח על כתפיו את האחריות להתיר.
וכן רב להושיע על-ידי אחדות. הגר"ע יוסף התאמץ לאחד את כל הספרדים ועדות המזרח, מתוך ויתור על מנהגים מקומיים, וביחוד מסביב ל"בית יוסף" - "ויוסף הוא השליט על הארץ הוא משביר לכל עם הארץ", גם רבי יוסף קארו, גם רבי עובדיה יוסף. הגר"ע יוסף לא פחד להכריע במחלוקות, כיון שספקות וחילוקי דעות מביכים ומחלישים. לכן מסר תורה ברורה והלכה ברורה. כמובן, גם בזה, לא כולם הסכימו איתו, אך הגר"ע יוסף היה קשה כחלמיש.
ואכן הגר"ע יוסף הצליח במידה רבה במשימה, הוא רומם מאוד את הציבור הספרדי, שהיה מזולזל גם בתורה גם בחברה. הוא הצליח על-ידי מנהיגותו, גם בפסיקה אחדותית, בדרשה ובכתיבה, וגם במוסדות של חינוך ופוליטיקה. לכן בצדק נקרא מרן על-ידי הספרדים.
מרן תמיד עבד קשה. כבר בגיל צעיר התחיל לעבוד, בהיותו בן למשפחה ענייה. וכל חייו המשיך לעבוד בשדה התורה. יצירתו הראשונה הייתה כתיבה הערות שוליים בספר ראשית חכמה בגיל תשע. וכל חייו עבד קשה לרומם ולזכך מידותיו.
ושלושה סיפורים קטנים אישיים על מידותיו של מרן:
לפני ארבעים שנה הוא הותקף בעיתונות על אמירה אחת שלו, על-ידי עמי הארץ, שעשוהו בחוצפתם כאילו לא יודע תורה. כתבתי מאמר קצר לעיתון בן עשר שורות לציין את המקור הפשוט של דברי מרן. למחרת נקראתי לטלפון היחיד שבקיבוץ ושמעתי קולו העדין והרך: יישר כוח לכבודו.
אחרי שנים רבות, הוא קרא לי, הושיב אותי קרוב אליו, ולחש אלי בטון אבהי: "יזהר כבודו מאלו, הם חורשים רעתו".
ולבסוף, מעשה בתלמיד שהודיע לי בשמחה שהתארס עם בחורה עולה מאתיופיה. אבל אתה כהן, אמרתי לו, ואי-אפשר לבצע גיור לחומרא. התלמיד השיב לי: "לא שמתי לב שהיא אתיופית..." שלחתיו לכמה גדולים, שהכרתי דעתם, אך הם פחדו לשים אותה בכתב. אז פניתי למרן: למחרת קיבלתי מכתב המתיר לו להתחתן. קח, אמרתי לו, נייר ששווה מיליארד דולר.
אכן, רב להושיע.
הענק נדם, אך רוחו הכבירה והבהירה, האמיצה והישרה מרחפת עלינו, בפיהם של גדולי עם ובפיהם של פשוטי עם.
זהו הגיבור הרב להושיע שהעיד על עצמו: איני ישן כל לילה טרוד כיצד עוד עשרת אלפים ילדים יקראו קריאת שמע.
תהא נפשו צרורה בצרור החיים עם נשמתם של גדולי עולם.

מתוך דברי הספד שנאמרו בישיבת "עטרת ירושלים" בעיר העתיקה
תאריך:  07/10/2013   |   עודכן:  07/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פטירת הרב עובדיה
עידן יוסף
מסע הלוויה יצא לבית העלמין בסנהדריה    כמה עשרות התעלפו מהדוחק    המפכ"ל חושש ומתריע: לא לטפס על אנטנות    הרב יצחק יוסף: מות אבא - כשריפת בית המקדש
עידן יוסף
המשטרה קוראת לציבור שלא להגיע ברכב פרטי לירושלים ולהשתמש בתחבורה הציבורית    תגבור קווים בכל הקווים לבירה וברכבת ישראל    שירות התחבורה הציבורית הסדיר ייפגע
מנחם רהט
העיתונאי מנחם רהט ליווה מקרוב את שס מאז הקמתה ופרסם את הספר הראשון אודותיה: "הרוח והכוח". הנה חלק מאחד מפרקי הספר, העוסק בקו המדיני של הרב עובדיה יוסף
איציק וולף
אלי ישי החל לדבר והתייפח    אריה דרעי: אוי שהגענו ליום שאני מבשר על מות אבינו    ראש הממשלה: פסיקותיו התחשבו בתמורות הזמן ובמציאות החיים המתחדשת במדינת ישראל, הוא היה חדור באהבת התורה והעם    לפיד: הסתלקותו מותירה חלל בעולם התורה
הרב ד"ר בני לאו
הרב בני לאו חקר שנים רבות את תורתו של הרב עובדיה יוסף, תוך שיתוף פעולה מצד הרב עובדיה ומצד בנו, הרב הראשי דהיום, הרב יצחק יוסף. הנה קטעים מסיכום ספרו "ממרן עד מרן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il