X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יוסי קליין מספר על ספרו 'כמ חולמים', ועל הלקחים שניתן להפיק מהספר והלשכותיו על מצבה של ישראל כיום
▪  ▪  ▪
הספר' כמו חולמים'
יוסי קלין הלוי בהרצאה [צילום: נורית גרינגר]

בשנת 1967 כאשר חטיבת הצנחנים הישראלית החזירה את הכותל המערבי לידי מדינת ישראל, יוסי קליין הלוי, באותו זמן בגיל 14 התרשם והתאהב בישראל. באותו הזמן, אביו, ניצול שואה שאיבד את אמונתו באלוקים, חזר לאמונתו כאשר אמר: " עכשיו אני סולח לאלוקים".
יוסי נולד בארצות הברית ואותו יום קריטי ליד הכותל היה היום שבו חייו השתנו. היום יוסי הוא ישראלי שומר מצוות ועיתונאי, ומחברו של הספר החדש "כמו חולמים: הסיפור של הצנחנים הישראלים שאיחדו את ירושלים וחילקו את האומה" (קישור).
השבוע, בטמפל סיני בלוס אנג'לס, בפני אולם מלא קהל, אירח הרב דוד וולפא את יוסי קליין הלוי והם ערכו דיון מרתק ומהפנט על ספרו של יוסי.
אישית למדתי הרבה מהדיון ובוודאי הספר דן באותם נושאים לעומקם.
להלן חלק ממה שלקחתי איתי מהערב:
בעוד שמלחמת ששת הימים ב-1967 הייתה הנקודה הגבוהה ביותר בהיסטוריה של ישראל, מלחמה שנוצחה על-ידי הגנרלים הצבאיים, מלחמת יום הכיפורים של שנת 1973 נוצחה על-ידי החיילים, על-ידי העם. מלחמת יום הכיפורים הולידה את הסכמי אוסלו והאינתיפדה.
הנקודה הנמוכה ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל הייתה האינתיפאדה השנייה, שהחלה בסוף ספטמבר 2000 והסתיימו בשנת 2005.
כיצד נופלת אומה מגובה רב שכזה לגובה נמוך שכזה בזמן כה קצר?
ישראל נבנתה על-ידי אנשים, חברי תנועה הקיבוצים הציונית, בעלי חזון סוציאליסטי, אוטופי, שהיוו את גרעין היהודים שבמהותו בנה את מדינת ישראל. למתנחלים ביהודה ושומרון של היום יש חזון משיחי אוטופי של יישוב הארץ שאלוקים היקצה לבני ישראל.
שבעת הצנחנים, שלחמו את מלחמות 1967 ו -1973, אותם יוסי ראיין בספרו, ואחריהם עקב במשך שנים עד שסיים לכתוב את הספר, חלקם הם חברי הקבוצה הראשונה וחלקם האחרונה. הם מייצגים את הקוטביות בחברה ישראלית שחייבת להסתיים. הם מייצגים את הימין והשמאל, הגבוה והנמוך בחברה הישראלית.
ראש הממשלה יצחק רבין היה המנהיג הישראלי הראשון שפתח את הדלתות עבור התנועה הציונית החדשה להתיישב ביהודה ושומרון. ראש הממשלה מנחם בגין הפך אותן לדלתות סכרים פתוחות.
כפי שמסתבר השמאל בישראל הוא זה שהביא את הטרור לליבה של ישראל, ועד כה, זה היה רק הימין שהרס יישובים יהודים ועקר יהודים מבתיהם.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו מודע לעובדה שכדי להשיג הסכם עם הערבים שיניב שלום אמיתי, הוא יצטרך לעקור מבתיהם את חלק מהיהודים שגרים היום ביהודה ושומרון והמחיר, כפי שההיסטוריה מראה, שמחבלים ימלאו את הווקום. לכן ישראל נמצאת במבוי סתום כנגד עצמה, היות שללא מדינה פלשתינית קיים איום לקיומה של ישראל ובאותו זמן מדינה פלשתינית מהווה סכנה ומסוכנת לישראל. אם ישראל תאפשר את הקמת פלשתין היא לוקחת סיכון ליצירת מדינה ערבית נכשלת נוספת בחצרה האחורית.
הנקודה המדאיגה היא שלשני הצדדים, היהודים והערבים, יש תביעה לאותה פיסת קרקע ולשני הצדדים יש טיעונים משכנעים, אם כי הטיעון של היהודים הוא חזק יותר.
הלוי טוען שפתרון שתי מדינות ושיהודים יאלצו לעזוב כל חלק מיהודה ושומרון יהיה טרגדיה ועוול היסטורי.
הלוי מאמין כי רק מנהיג יהודי אמיתי שמאמין שכל הארץ, מהנהר ועד הים, שייכת לעם ישראל יהיה מסוגל לקבל החלטות וותרניות קשות כאלה, לסגת מחלקים מסוימים של יהודה ושומרון, אם הערבים יעשו את אותם ויתורים הוא מאמין שאפשר להגיע לשלום אם אנחנו, היהודים, כל היהודים, מאמינים שכל הארץ שייכת לנו.
באשר למדיניות האנטי ישראלית, ואפילו אנטישמית, של האירופים, הלוי מאמין שאירופה נושאת על גבה שתי דבשות: 2000 שנים של אנטישמיות, שהגיע לשיאה עם השואה, והקולוניאליזם.
כאשר אירופה יכולה להאשים את -ישראל שהיא מדינה קולוניאלית הם מטהרים את עצמם גם מהאנטישמיות וגם מהקולוניאליזם. היות שאירופה רוצה נואשות להשתחרר משניהם, ישראל היא היעד המושלם, היות שהיהודים לקחו את שתי הדבשות מגבה של אירופה ושמו אותן על עצמם בעיצוב אירופי ועיוות האמת. זאת הסיבה שאנחנו רואים את האירופים מתכנסים במתקפה היסטרית מתמשכת על ההתנחלויות, המייצגות את היהודים הקולוניאליים.
אז מה אנחנו יכולים לעשות יותר עבור ישראל?
הלוי: "לשים לב יותר מקרוב למה שבאמת קורה בישראל, לא מה שהעיתונות כותבת ומספרת לנו. לדעת יותר על המתנחלים ועל ישראל כולה."

תאריך:  08/10/2013   |   עודכן:  08/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דניאל גורדיס
מיום ראשון הקרוב, קריית מוריה בירושלים תשמש בית לערכים שמשגשגים כפי שנעשה באוניברסיטת קולומביה כבר מאה שנה. כפי שקולומביה מקווה שרעיונות דגולים יסייעו לעצב אומות גדולות, כך אנו מקווים כי שלם ייהפך לזירה שבה המסורת היהודית תיפגש עם המסורת המערבית
הרב איתן זן-בר
הנסיונות בפניהם ניצב אברהם מלמדים אותנו, שהקב"ה אינו מגשים משאלות אלא מעניק הזדמנויות; לא נותן דגים אלא חכות. התשובה לשאלה האם להשתמש באתגר כמנוף להתקדמות, תלויה באדם עצמו
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
האם מותרת הופעת אומן? האם מותרת הבטחת הקצאת תקציב עבור מגזר מסוים? מה לגבי קיום תעמולת בחירות בית הספר או שימוש בתעמולה בצה"ל?
הרב אליהו קאופמן
המכנה המשותף לאוהביו ולשולליו הייתה דרכו של הרב עובדיה יוסף להחזיר את היהודי המזרחי אל בוראו, לאחר עשרות שנים של התמוטטות היהדות בקרב בני עדות המזרח
הרב שלמה אבינר
הגאון הענק רבי עובדיה יוסף נדם, אך רוחו הכבירה והבהירה, האמיצה והישרה מרחפת עלינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il