X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ב-9.10 יתכנס בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ על-מנת לדון בעתירת העמותה לאיכות השלטון ועמותת אומ"ץ בעניין פרשת הרפז. האם בית המשפט יאלץ את היועץ המשפטי להעביר הילוך לשנות קיצונית את דרכי פעולתו הנראות כעייפות ולאות בפרשה, או שמא פרשת הרפז תוליד עכבר?
▪  ▪  ▪
בועז הרפז. ממתינים להתערבות בג"ץ [צילום: פלאש 90]

פרשת הרפז מורכבת מאוסף גדול מאד של אבני פאזל תמוהות ומוזרות אשר בחלקן לפחות יש חשש לפלילים, כך היה סבור מבקר המדינה. היועץ המשפטי לממשלה, זה שאמור לטפל בפלילים ברמה הגבוהה הזו מדשדש ולא ממהר לשומקום.
מה היה לנו שם?
לשכת רמטכ"ל ולשכת שר ביטחון מתקוטטות אחת עם השנייה באופן חריג במיוחד, קצינים גבוהים בצבא פועלים על-מנת ללכלך על שר הביטחון, הקלטות מלשכת הרמטכ"ל עם תכנים מאד מביכים, הקלטות שלא נמצאות מלישכת שר הביטחון, פעילות רחבת היקף וארוכת זמן בצבא, בעיתונות למנוע בדרכים עקלקלות מינוי חוקי ותקין של רמטכ"ל על-ידי הדרג המדיני, זיוף, שימוש במסמך מזויף ואולי עוד ועוד.
ועל כל אלה, שנתיים ויותר לאחר שנחשפה הפרשה, יש החלטות על חשוד אחד בלבד, החשוד לא מועמד לדין, איש אינו יודע מתי יועמד לדין אם בכלל, וכל שאר החקירות צפויות כנראה להסתיים אחרי בוא המשיח.
מותר לזייף? מותר להשתמש המונית במסמך מזויף?
אז מה אנו למדים מכך? שמותר לזייף מסמכים על-אף שבחוק כתוב שאסור? שמותר לאנשי צבא, אזרחים בכלל ועיתונאים בפרט להשתמש שימוש המוני במסמכים מזויפים? שמותר לרמטכ"ל לאשתו, ולמקורביו לפעול לאיסוף חומר נגד שר הביטחון?
והרי מצב כזה שבו קצינים חוברים עם אזרחים, ובייחוד עם עיתונאים רבי השפעה על-מנת לפעול נגד החלטות הדרג המדיני,תוך שהם פועלים לפרסום המוני של מסמך מזויף במטרה לתמוך באותן פעולות "אנטי" של צמרת הצבא נגד הדרג המדיני, הוא מצב אסוני, שאם אינו מטופל במהירות ובנחישות, הריהו הופך למותר.
גוף שלטוני שלוקה באי אכיפה או באכיפה חסרת משמעות הופך בעצם למשת"פ של החוטאים, מה שחמור שבעתיים הוא שהגוף השלטוני הלוקה הוא הגוף הראשי האחראי על האכיפה.
האם בית המשפט יגבה?
האם בית המשפט העליון יגבה את המצב האסוני הזה? האם גם הפעם יפסוק שאין מקום להתערב בשיקולי היועץ, ויחליט שחקירה שניזומה שנתיים אחרי האירועים, בלחץ עתירות לבג"צ, ואיננה מסתיימת תוך זמן קצר של שבועות בודדים, כמוה כחקירה לשווא, חקירה לצורך המליצה, ועל כן חייב יהיה בית המשפט להיכנס עמוק עמוק לעצמותיו של היועץ המשפטי לממשלה, לוודא שהחקירה היא קצרה וקולעת, לוודא שבכל מקום בו מתגבשות ראיות לכאורה מגישים כתבי אישום ולא מחכים למשיח, שהחקירות מתבצעות בשלבים הגיוניים ובסדר הגיוני על-מנת שהעמדות לדין, ככל שיידרשו יוקדמו ככל האפשר וזאת בעיקר על-מנת לשקם ואפילו במעט את הרושם העגום שמותירה הפרשה על מערכת אכיפת החוק בישראל.
בית המשפט העליון נותן הרבה קרדיט ליועץ המשפטי לממשלה, אבל בפרשה זו אכל היועץ המשפטי לממשלה את כל הקרדיט שלו,לקח אשראי ענק ואכל אותו, ואכל גם את כל הרזרבה, ועל כן נכון וראוי שהבג"צ ינצל את ההזדמנות שניתנה לו על-ידי העותרות, ויוודא בהחלטתו שהיועץ המשפטי לממשלה מפסיק להתברבר בפרשה.
בניהו ושילוח כבר לא יוציאו למדינה את הערמונים מן האש
בשעות אלה נודע שתביעת הדיבה שהגיש דובר צה"ל דאז תא"ל אבי בניהו נגד אילן שילוח בעניין מודעת ה"פוטש בקריה", הסתיימה בפשרה מבלי להסכים על הרקע העובדתי הכולל, כך שגם אם היה מישהו שקיווה שניתן להזניח את ההליך הפלילי בהמתנה לתוצאות ההליך האזרחי, אם היה מי שקיווה שחקירות המשטרה יהיו בפועל חקירות ישרות ונגדיות על דוכן העדים באמצעות עורכי דין של מאות דולרים לשעה, על חשבון שילוח ובניהו, תקוותו נכזבה, (וטוב שכך) הכל כל מוטל על כתפי היועץ המשפטי לממשלה, ומכאן שהרבה הרבה תלוי בהחלטות של הבג"צ בעתירות של העמותה לאיכות השלטון ועמותת אומץ.

תאריך:  08/10/2013   |   עודכן:  08/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת הרפז תוליד עכבר?
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
כן, מותר לזייף
כבוד השופטת  |  8/10/13 12:30
2
נראה שבניהו התפשר ברגע האחרון
יעקב25  |  8/10/13 14:04
3
כל מה שכתבת זה קצה הקרחון.
אהוד פרלסמן  |  8/10/13 16:42
 
- הלכתי על המכנה המשותף
ה.א  |  8/10/13 21:49
4
אתה רציני ? הרי שופטת
בני בנקר  |  8/10/13 17:38
5
"יש חשש לפלילים" ? יש וודאות ל
גדעון אמיר  |  10/10/13 07:48
6
תגובה
צנחן  |  12/10/13 08:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת הרפז
איתמר לוין
בניהו תבע 2.5 מיליון ש"ח ופרסום התנצלות    בהסדר גישור הוסכם, מבלי להכריע בחילוקי הדעות העובדתיים: שילוח מאשר שדובר צה"ל לשעבר לא היה מעורב בזיוף מסמך הרפז; שילוח יתרום 50,000 שקל ליחידה קרבית של צה"ל
אלה לוי וינריב
הבוקר, בתום הדיון בתביעה, ולאחר שהצדדים הסכימו לגשת לגישור, הם כבר נכנסו לישיבת גישור ראשונה אצל נשיאת בית המשפט
אפרים הלפרין
בתשובת המדינה לעתירת עמותת אומ"ץ ועמותת איכות השלטון, היא טוענת כי לא סביר שבית המשפט יתערב בשיקולי העמדה לדין על-ידי היועץ המשפטי לממשלה בפרשה. ואולי דווקא החסינות שהוקנתה ליועץ המשפטי בבג"ץ היא הסיבה לכשלים הנוראים בטיפול רשויות החוק בפרשה, ואולי הגיעה העת לקחת ליועץ המשפטי סופית את שרשרת החסינות
אפרים הלפרין
מדינת ישראל משיבה לבית המשפט כי העתירות של העמותה לאיכות השלטון ועמותת אומ"ץ התייתרו כי היועץ המשפטי הורה למשטרה לחקור בפרשה. מאחר שלא נודע על שום מגבלה שהוטלה על החוקרים, אולי מתקיים לכאורה רצון העותרים, והעתירות התייתרו לכאורה
איתמר לוין
טוענת שהחלטתו של וינשטיין להרחיב את החקירה מהמישור הצבאי למישור האזרחי מייתרת את העתירות בהן התבקש בג"ץ להורות על חקירה כזו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il