X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה טוען שהמכשול העיקרי במו"מ עם הפלשתינים הוא סירובם להכיר בנו כמדינה יהודית, יש אחרים בממשלה הטוענים שאין מדובר כלל במכשול
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. הפה שלו הולך לפניו וגורם לנזק [צילום: פלאש 90]

האם אנו זקוקים להכרה של הפלשתינים בנו כמדינה יהודית? הרי אנו עם ששרד אלפי שנים, חי בעצמאות על אדמתו כבר למעלה מ-60 שנה, שרדנו פוגרומים ושואה, עלינו מצנעא, בגדד, ורשה ובודפסט, עם עוצמה צבאית, עם עוצמה כלכלית,עם עוצמה חברתית, איזה צורך יש לנו בהכרה פלשתינית בנו כמדינה יהודית, כבית הלאומי של היהודים בכל העולם?
ראייה מרחיקת לכת לעומת עיוורון מוחלט
אני רואה שתי סיבות מרכזיות לעמידה שלנו על הכרה פלשתינית בנו כמדינה יהודית, סיבות שמדינאי מנוסה ומרחיק ראות כמו ביבי נתניהו יכול לראות, ולעומתו רבים אחרים, שבקושי רואים את העבר, ואת המעט שהם רואים הם אינם מבינים.
  • עובדת היותנו מדינה יהודית, הבית הלאומי של היהודים, מוטלת בספק לא רק על-ידי רוב ערביי ישראל והשטחים, אלא חלק ניכר מהעולם מטיל בה ספק, אפילו בקרבנו יש רבים ומאד מאד משפיעים, המטילים בה ספק. והמשוכה העיקרית המפריעה להכרה הגורפת בנו כמדינה יהודית היא לכאורה הסכסוך עם הערבים הגרים על אדמת ארץ ישראל, הכיבוש כלשונם, ולכן חובה שבכל הסכם, ייעלם הספק, תיעלם ההכחשה, אין ולא תהיה יותר לאף אחד בעולם, בישראל, במדינות ערב, סיבה לפקפק בקיומו של הבית הלאומי לעם היהודי בארץ ישראל, והוא מדינת ישראל.
  • נניח לרגע שצוותי המו"מ התקדמו והגיעו להישגים והנה אוטוטו עומדים לחתום ולא ביבי נתניהו עומד אז בראש ממשלת ישראל, בואו נראה איך ייראה ההסכם:
- בתאריך __/__/__ בירושלים (שם ישן) היא אורוסלים אלקודס
- בין מדינת ישראל להלן מ"י מצד אחד, לבין הרשות הפלשתינית להלן רש"פ מצד שני, להלן הצדדים.
- הואיל והצדדים מקבלים על עצמם את העיקרון של שתי מדינות לשני עמים.
- הואיל ומדינת ישראל מכירה בזכותם של הפלשתינים למדינה ופועלת יחד עם הרש"פ להסדר מדיני אשר יקבע את גבולותיה ואת הסדרי הביטחון מול ישראל, כאמור בהסכם זה.
- והואיל והרשות הפלשתינית לא מכירה בזכותם של היהודים למדינה ופועלת יחד עם מ"י להסדר מדיני אשר יקבע את גבולותיה ואת הסדרי הביטחון מול ישראל, כאמור בהסכם זה.
- ................................
נראה לכם? שמדינת ישראל תכריז שהיא מכירה בזכות הפלשתינים למדינה, והפלשתינים יכריזו במקביל שאינם מכירים בזכותנו למדינה? האם נמצא לבעיה הזו פתרון מילולי בסגנון של פוליטיקה ישנה (מריחה) ונסכן את הדורות הבאים עם מדינה צרה תרתי משמע, אשר מצדה האחד עם שניתן להסיטו ולהסיתו תוך דקות, עם שאינו מכיר בנו ואינו מכיר בזכותנו להיות כאן, ומן העבר השני יהיה הים התיכון?
ביבי, חזון זה חשוב, אך נא לא להפקיר את ההווה
וההסכם הזה ייכנס לספרי האזרחות למערכי השיעור בהיסטוריה ובאזרחות, לאתרי האינטרנט כאן ובכל העולם, ולכולם יהיה ברור שישראל נותנת יד למחיקתה מהעולם כבית הלאומי של היהודים, ועובדה היא שבמו"מ הכי קריטי והכי מסוכן לעתידה, בה היו לה המון קלפים ביד בתחילת המו"מ, היא נכנעה בסופו תוך שהיא מקריבה את עתידה.
ביבי נתניהו יש לך בקבוצה הנוכחית חבר'ה ממש ממש אסון, חבר'ה שהפה שלהם הולך לפניהם, חבר'ה שלא ניקו את החלב מהשפתיים, ולעולם גם לא ינקו אותו, וכבר מתיימרים לרשת אותך, הם גורמים נזק ענק בכל מקום שהם נמצאים בו בין אם זה בארץ או בחו"ל, אז אנא רתק אותם בשלב הראשון לארץ, נזק שהם עושים פה, הפקידים יכולים לתקן, אבל בחו"ל הנזקים הם בלתי הפיכים, לא ניתנים לתיקון.

תאריך:  10/10/2013   |   עודכן:  10/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איננו זקוקים להכרה כמדינה יהודית?
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
יפה אמרת והבהרת,יישר כח.
פלא יועץ  |  10/10/13 11:14
2
הבלים.
יוסי מ  |  10/10/13 14:42
 
- הצחקת אותי
ה.א  |  10/10/13 16:54
 
- כל מילה בסלע. אין מה לצפות
בני בנקר  |  11/10/13 16:57
3
לפיד מטומטם או עושה את עצמו?
עמוס שנער  |  10/10/13 14:42
4
תגובה
צנחן  |  12/10/13 08:43
 
- ברוך שובך.
ה.א  |  12/10/13 10:13
5
ככל שהוא מרבה לדבר,
רפי לאופרט  |  12/10/13 19:35
6
הליך הדחה לפוליטיקאים
אלון פלג  |  19/10/13 05:34
 
- סעיף 35 ב לחוק יסוד הממשלה
ה.א  |  19/10/13 09:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס אריכא
אם הוטעינו להאמין כי הגטו שייך לעבר ארור, מסתבר כי הוא חזר לתחייה כעוף החול. אם חשבנו כי מדובר רק באווירה גטואית, התבדינו. לוויית המרן הוכיחה כי בארץ מכבר לא מתקיימת רק אווירה גטואית של יהודים מפוחדים, אלא שהגטו העשוי מחיבור שבין ציבורי חרדים ודתיים ממש כאן, חובק אותנו מכל עבר, מחניק תקווה לעם שפוי
אריאל י. לוין
לצד ענייני ההווה - אירן, חיזבאללה, חמאס - הנה סיפור שחושף קצין אמריקני בכיר לשעבר. האם במקום חורבן הבית השלישי הייתה עלולה מלחמת יום הכיפורים להוביל למלחמת עולם שלישית?
עליס בליטנטל
הנשיא אובמה אינו מוכן להודות בטעויות שעשה, ושבעטיין המעצמה מספר אחת בעולם התדרדרה כלכלית, וגרוע מכך, למי שמעמדה כמספר אחת נגוז
שולמית קיסרי
חמישה שרים מתוך ועדה ממשלתית אישרו את הפרויקט הסודי למחצה של סלילת רכבת לאילת. ההפסדים של הפרויקט הבא הם על חשבוננו האזרחים הפשוטים
אביתר בן-צדף
אחרי ארבעים שנה הגיע הזמן, שנבין שלא רק המודיעין כשל במלחמת יום הכיפורים, אלא כל המערכת הצבאית - המודיעין (אמ"ן), המבצעים (אג"ם), ההדרכה (מה"ד), הלוגיסטיקה (אג"א) והמינהל (אכ"א)    כל המערכת בלי יוצא מן הכלל התגלתה במערומיה, כושלת, חורקת וצורמת; ואם היו כמה נקודות אור (חיל הים, למשל) - נס גדול היה לנו שם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il